Toon posts:

[PBX] VIA epia SP13000 geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag:
Weet iemand toevallig of een Via epia SP13000 bordje PCI2.2 ondersteunt? Zo ja, ook met een 1 naar 2 slots riserkaartje?

Reden:
Kaartjes van Digium voor een PBX (asterisk) centrale hebben pci2.2 nodig. Aangezien ik dit mobo wil gebruiken om de verschillende telefoonlijen (voip en vast) samen te voegen en ik de TDM31B daarvoor wil gebruiken, moet ik weten of dit zal gaan werken. Het gewoon proberen en het beste hopen vind ik op dit moment iets te duur.

Wat heb ik tot nu toe zelf gedaan?
Om te beginnen begonnen met google te gaan zoeken. Op de viaembedded.com site gaan kijken, op review sites gaan kijken. Overal kan ik vinden dat er 1 PCI poort is, echter niet of dit Pci 2.2 is of niet.

Eigen vermoeden
Veiligheidshalve ga ik er van uit dat als het nergens staat dat het niet het geval zal zijn en het dus niet zal werken.

Alternatieven
Een ander kaartje... Heeft iemand toevallig ervaring met zulk soort kaartjes zo ja wat zijn de ervaringen?

EDIT:
Procyon for life schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:05:
waarom geen Micro S939 bordje met een AMD 3000+ erop gebruiken? (deze ondersteunen wel PCIe)
Kost 30 euro meer en verbruikt ook weinig
vanwege het verschil tussen 105 watt link en 18,6 watt link idle.
Met als gevolg extra koeling nodig, hogere stroomverbruik etc. Daarnaast heb ik voor deze toepassing ook niet de extra rekenkracht nodig.

Maar mocht het VIA bordje het niet aan kunnen vanwege de pci2.2, dank je wel voor je suggestie, dan zal het zo'n bordje worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 13:12 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
waarom geen Micro S939 bordje met een AMD 3000+ erop gebruiken? (deze ondersteunen wel PCIe)
Kost 30 euro meer en verbruikt ook weinig

Verwijderd

Topicstarter
Na lang wachten kreeg ik dan eindelijk een antwoord via de email van VIA zelf.
Dear customer,

The EPIA SP mainboard is PCI 2.2 compatible, even if you use a 1 or 2 PCI
riser card.

Best regards - Mit freundlichem Gruss

[insert naam]
Technical Support
support@via-tech.de

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-04 12:28
Volgens de site van BalusC ondersteund de VT8237 southbridge PCI2.2
( http://balusc.xs4all.nl/ned/har-chi-via.php#VT82378x )