Toon posts:

[2003] Draadloos aanmelden op domain

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar het om gaat:

Server:
Intel Pentium 3 450 MHz
512 MB RAM
Windows 2003 Server
= Domain Contoller, DNS Server & File Server

Laptop:
Intel Pentium 4 M 1.8 GHz
512 MB RAM
Windows XP Pro SP1
Linksys WPC54G - Wireless-G Notebook Adapter (802.11b/802.11g)

Router/Accesspoint:
Linksys WRT54G - Wireless-G Broadband Router

Goed, nu het probleem:
Ik had een oude bak staan waar ik nu een server van wil maken. Ik wilde gebruik maken van deze gelegenheid om te experimenteren met Windows 2003 Server. Server geïnstalleerd, geen probleem.
Installatie van Active Directory ging ook goed. Een user aangemaakt om het een en ander te testen en hier begint mijn probleem.

Ik heb een simpele loginscript gemaakt, waarin alleen 1 regel staat:
net use z: \\server01\music$
Deze heb ik in de user properties gekoppeld aan de user.

Als ik met de user via de laptop draadloos probeer in te loggen op het domain dan gaat het niet goed. Nadat Windows XP is opgestart zie je netjes de domain staan die je kan selecteren in het inlogscherm. Vervolgens probeer ik in te loggen en dan moet ik een tijdje wachten. Na een tijdje logt de laptop in, maar is de netwerkshare niet te zien.

Ik heb dezelfde procedure gebruikt, maar dan met een netwerkkabeltje en dan werkt het wel perfect. Ik heb enkele treads gelezen hier op GOT en dan met name deze:
http://gathering.tweakers...wireless%2Cdomain%2Clogin

Deze tread wees mij erop dat de wireless netwerk waarschijnlijk pas verbinding maakt met het netwerk, nadat ik inlogt ben. Toen ben ik weer gaan wireless gaan inloggen en nadat ik ingelogd was zag ik dat de wireless verbinding nog niet gemaakt was (icoontje rechts in taakbalk). Dit is toch vreemd?

Weet iemand misschien wat de oplossing is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laat je draadloos door Windows regelen of door een ander programmaatje? en staat je AP in de lijst met geprefereerde netwerken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

voordat je de oplossing weet, moet je eerst uitzoeken wat het probleem is (hij doet het niet in 2000 worden is niet uitzoeken wat het probleem is :)).

staan er errormeldingen in je eventlog? zowel op server als op client...
dus kan je wel een handigmatige mapping maken naar die share? zo nee, welke errormelding.

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:28:
Laat je draadloos door Windows regelen of door een ander programmaatje? en staat je AP in de lijst met geprefereerde netwerken?
Windows regelt draadloos. Mijn AP staat gewoon netjes in de lijst.
Maar dat is het probleem niet. Het netwerk doet het gewoon voordat ik inlog (bij het inlogscherm) en nadat ik ingelogd ben (wirelesscard zoek dat weer verbinding met de AP en dat gaat gewoon goed).
Volgens mij wordt de verbinding op een of andere manier afgebroken en weer opnieuw gemaakt nadat ik op de 'inloggen' knop druk in het inlogscherm.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:31:
staan er errormeldingen in je eventlog? zowel op server als op client...
dus kan je wel een handigmatige mapping maken naar die share? zo nee, welke errormelding.
Nee, geen errormeldingen in de eventlogs.
En ja, ik kan wel een handmatige mapping maken nadat ik ben ingelogd. Alleen voert ie de loginscript niet uit... Ik heb ook gekeken naar de rechten van de user op de NETLOGON share en dat staat op read & execute. Daar zou het ook niet aan moeten liggen lijkt mij.

Verwijderd

kijk eens met gpresult, krijg je wel policies over je heen?

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Ik heb dit ook en al mijn collega's. WLAN krijgt pas een verbinding met je AP als je ingelogd bent, omdat je profiel (die je aangemaakt hebt) per user in te stellen is (en dat staat dus in je profile).

Verwijderd

dat verklaard nog niet waarom je mapping niet werkt. loginscripts worden pas verwerkt nadat je je geauthenticeerd hebt.

zet dit er even bij:

echo test %date%>%temp%\test.txt

en dan even kijken of dat bestandje wel aangemaakt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mabarto schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:06:
Ik heb dit ook en al mijn collega's. WLAN krijgt pas een verbinding met je AP als je ingelogd bent, omdat je profiel (die je aangemaakt hebt) per user in te stellen is (en dat staat dus in je profile).
Dus volgens jou is hier geen oplossing voor? Is het dan niet raar dat ik wel kan inloggen? Want bij mij is er dus blijkbaar wel verbinding met de AP, anders had ik niet eens mogen inloggen lijkt mij. Het inloggen lukt wel gewoon bij mij. Maar tijdens de inlogprocedure (na het klikken op 'inloggen') wordt de verbinding afgebroken en pas later weer opgebouwd. En misschien dat ie in die periode de loginscripts probeert te zoeken. En dat lukt uiteraard niet, want de verbinding is nog niet herstelt.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:13:
zet dit er even bij:

echo test %date%>%temp%\test.txt

en dan even kijken of dat bestandje wel aangemaakt wordt.
Helaas, bestandje wordt niet aangemaakt.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-02 18:37
Staat je router wel op bridging mode, want hij moet natuurlijk een IP adres doorgeven vanuit je server.
Heb je al eens gecontroleerd of je een IP adres vanuit je DHCP server krijgt ?

• mabarto
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:49:
[...]

Dus volgens jou is hier geen oplossing voor? Is het dan niet raar dat ik wel kan inloggen? Want bij mij is er dus blijkbaar wel verbinding met de AP, anders had ik niet eens mogen inloggen lijkt mij. Het inloggen lukt wel gewoon bij mij. Maar tijdens de inlogprocedure (na het klikken op 'inloggen') wordt de verbinding afgebroken en pas later weer opgebouwd. En misschien dat ie in die periode de loginscripts probeert te zoeken. En dat lukt uiteraard niet, want de verbinding is nog niet herstelt.

[...]

Helaas, bestandje wordt niet aangemaakt.
Je credentials zijn gecached door je machine! Dan moet je een setting in de domain policy aanpassen (naar 0 cached logons) en je kunt niet meer inloggen met je notebook zonder kabel.
Je verbinding wordt dus pas opgezet nadat je ingelogd bent (omdat ie dan pas de AP kan vinden die jij als user hebt opgegeven om mee te verbinden).

Je loginscript wordt dus ook niet opgestart, vandaar dat ie dat log bestandje niet aanmaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door mabarto op 21-06-2005 15:05 ]

Verwijderd

nextware schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:37:
Staat je router wel op bridging mode, want hij moet natuurlijk een IP adres doorgeven vanuit je server.
Heb je al eens gecontroleerd of je een IP adres vanuit je DHCP server krijgt ?
nee hoor niet nodig. een router kan prima dhcp uitdelen, zolang de dns maar wijst naar een win2k(3) dns.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:06:
[...]

nee hoor niet nodig. een router kan prima dhcp uitdelen, zolang de dns maar wijst naar een win2k(3) dns.
Idd, de laptop krijgt een ip-adres van de router.

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 18:05
het feit dat je geen login script krijgt bij het inloggen maar wel netwerk hebt zodra windows klaar is met inloggen, komt doordat de wireless kaart niet getecteerd is bij het inloggen. Er wordt dus ingelogd op het locale profiel als het ware. Dit is te verhelpen door een policy aan te zetten dat niet eerder met het inlog scherm komt voordat deze netwerk heeft.
Policy is te vinden onder: Computer Configuration --> Administrative Templates --> System--> Logon: 'Always waint for the network at computer startup and logon.'

[ Voor 3% gewijzigd door tinustr op 21-06-2005 16:12 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 19:13

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De grap is dan wel dat je PC traaaaaaaaaaaaaagggg.... opstart. Maar goed, dan weet je wel dat het werkt :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• tinustr
Het gaat maar om 1 sec. dat noem ik niet traag. Vooral niet als je na de tijd alles handmatig zou moeten opstarten en schijven moet gaan mounten.

• mabarto
tinustr schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:12:
Het gaat maar om 1 sec. dat noem ik niet traag. Vooral niet als je na de tijd alles handmatig zou moeten opstarten en schijven moet gaan mounten.
Bij TS zal het wel lang gaan duren, want die ziet pas een wireless verbinding NA inloggen. Sterker nog, het systeem zal pas met inlogscherm komen als ie zijn netwerkkabel erin steekt.

• tinustr
Dat is niet helemaal waar. Windows is al bezig om hardware te detecteren voordat er uberhaupt wordt ingelogt. Ik heb hier op het werk ook te maken gehad met het zelfde probleem en ik ben er sinds een week uit waar dit nou aan lag. vandaar dat ik hier ook zo happig ben >:)

• mabarto
Hardware detectie != wireless profile toepassen

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege schoolverplichtingen (tentamen outsourcing) had ik dit probleem even naast me gelegd. Maar ik ben dr weer.
tinustr schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:05:
Dit is te verhelpen door een policy aan te zetten dat niet eerder met het inlog scherm komt voordat deze netwerk heeft.
Policy is te vinden onder: Computer Configuration --> Administrative Templates --> System--> Logon: 'Always waint for the network at computer startup and logon.'
Dit is de perfecte oplossing voor mijn probleem. _/-\o_
Alleen duurt het nu wel even voordat ik ingelogd ben, maar daar zal ik maar mee moeten leren leven.
Pagina: 1