Waar het om gaat:
Server:
Intel Pentium 3 450 MHz
512 MB RAM
Windows 2003 Server
= Domain Contoller, DNS Server & File Server
Laptop:
Intel Pentium 4 M 1.8 GHz
512 MB RAM
Windows XP Pro SP1
Linksys WPC54G - Wireless-G Notebook Adapter (802.11b/802.11g)
Router/Accesspoint:
Linksys WRT54G - Wireless-G Broadband Router
Goed, nu het probleem:
Ik had een oude bak staan waar ik nu een server van wil maken. Ik wilde gebruik maken van deze gelegenheid om te experimenteren met Windows 2003 Server. Server geïnstalleerd, geen probleem.
Installatie van Active Directory ging ook goed. Een user aangemaakt om het een en ander te testen en hier begint mijn probleem.
Ik heb een simpele loginscript gemaakt, waarin alleen 1 regel staat:
net use z: \\server01\music$
Deze heb ik in de user properties gekoppeld aan de user.
Als ik met de user via de laptop draadloos probeer in te loggen op het domain dan gaat het niet goed. Nadat Windows XP is opgestart zie je netjes de domain staan die je kan selecteren in het inlogscherm. Vervolgens probeer ik in te loggen en dan moet ik een tijdje wachten. Na een tijdje logt de laptop in, maar is de netwerkshare niet te zien.
Ik heb dezelfde procedure gebruikt, maar dan met een netwerkkabeltje en dan werkt het wel perfect. Ik heb enkele treads gelezen hier op GOT en dan met name deze:
http://gathering.tweakers...wireless%2Cdomain%2Clogin
Deze tread wees mij erop dat de wireless netwerk waarschijnlijk pas verbinding maakt met het netwerk, nadat ik inlogt ben. Toen ben ik weer gaan wireless gaan inloggen en nadat ik ingelogd was zag ik dat de wireless verbinding nog niet gemaakt was (icoontje rechts in taakbalk). Dit is toch vreemd?
Weet iemand misschien wat de oplossing is?
Server:
Intel Pentium 3 450 MHz
512 MB RAM
Windows 2003 Server
= Domain Contoller, DNS Server & File Server
Laptop:
Intel Pentium 4 M 1.8 GHz
512 MB RAM
Windows XP Pro SP1
Linksys WPC54G - Wireless-G Notebook Adapter (802.11b/802.11g)
Router/Accesspoint:
Linksys WRT54G - Wireless-G Broadband Router
Goed, nu het probleem:
Ik had een oude bak staan waar ik nu een server van wil maken. Ik wilde gebruik maken van deze gelegenheid om te experimenteren met Windows 2003 Server. Server geïnstalleerd, geen probleem.
Installatie van Active Directory ging ook goed. Een user aangemaakt om het een en ander te testen en hier begint mijn probleem.
Ik heb een simpele loginscript gemaakt, waarin alleen 1 regel staat:
net use z: \\server01\music$
Deze heb ik in de user properties gekoppeld aan de user.
Als ik met de user via de laptop draadloos probeer in te loggen op het domain dan gaat het niet goed. Nadat Windows XP is opgestart zie je netjes de domain staan die je kan selecteren in het inlogscherm. Vervolgens probeer ik in te loggen en dan moet ik een tijdje wachten. Na een tijdje logt de laptop in, maar is de netwerkshare niet te zien.
Ik heb dezelfde procedure gebruikt, maar dan met een netwerkkabeltje en dan werkt het wel perfect. Ik heb enkele treads gelezen hier op GOT en dan met name deze:
http://gathering.tweakers...wireless%2Cdomain%2Clogin
Deze tread wees mij erop dat de wireless netwerk waarschijnlijk pas verbinding maakt met het netwerk, nadat ik inlogt ben. Toen ben ik weer gaan wireless gaan inloggen en nadat ik ingelogd was zag ik dat de wireless verbinding nog niet gemaakt was (icoontje rechts in taakbalk). Dit is toch vreemd?
Weet iemand misschien wat de oplossing is?