Toon posts:

[Thunderbird] Hotmail via thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op internet naar mogelijkheden gezocht om mijn hotmail account te combineren met Thunderbird.
Op de officiele site stond dat het niet mogelijk was, maar na even verder te zoeken zag ik dat het wel degelijk mogelijk is met een extensie genaamd WebMail

Afbeeldingslocatie: http://img260.echo.cx/img260/3011/webmail18rm.png

Het ontvangen van mail lukt nu wel, maar het versturen gaat niet. Dat is denk ik ook logisch, omdat de extension je helemaal niet vertelt welke SMTP-server je moet invullen. Ik heb als SMTP-server localhost (omdat dit mijn POP-server is) geprobeerd, maar dit werkte niet :/

En ik heb een (tijdelijke) oplossing gevonden door gewoon de smtp-server van mijn provider (zie screen) in te vullen.
Maar je zou toch hier iets anders moeten invullen? En mag ik wel "zomaar" de SMTP-server van mijn provider gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://img186.echo.cx/img186/5427/webmail26rm.png

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als uitgaande server gebruik je (in princiepe) altijd die van je eigen provider, en niet die van een andere! Zo ook bij hotmail. Ik denk dat de plugin het gewoon niet aankan om mail te versturen via de hotmail server.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 05:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anders zou je ook nog Hotmail Popper kunnen gebruiken, mocht dit inderdaad niet werken...

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Het klopt dat deze extensie alleen e-mail kan ontvangen en niet versturen. Volgens de officiële website van de extensie, http://webmail.mozdev.org/, moet je gewoon de SMTP van je provider gebruiken.

Ik gebruik deze extensie zelf niet, maar het lijkt me dat het gebruik van de SMTP in dit geval niet zo'n groot probleem is. Misschien dat anderen precies weten hoe de SMTP gebruikt mag worden?

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:09:
Als uitgaande server gebruik je (in princiepe) altijd die van je eigen provider, en niet die van een andere! Zo ook bij hotmail. Ik denk dat de plugin het gewoon niet aankan om mail te versturen via de hotmail server.
Dus als ik hotmail via Outlook zou gebruiken, zou ik als SMTP server ook gewoon de SMTP-server van mijn provider moeten gebruiken :?
ScottB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:10:
Anders zou je ook nog Hotmail Popper kunnen gebruiken, mocht dit inderdaad niet werken...
Heb je daar goede ervaringen mee?

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-08 05:21

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:39:
Ja, geen problemen mee, wordt prima uitgelegdhoe alles ingesteld moet worden enzo, zou k zeker eens proberen :)

offtopic:
Sorry voor de late reactie :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:39:
[...]
Dus als ik hotmail via Outlook zou gebruiken, zou ik als SMTP server ook gewoon de SMTP-server van mijn provider moeten gebruiken :?

[...]
In dat geval werd waarschijnlijk wel Hotmail gebruikt; maar dat ga je zelf niet voor elkaar krijgen :) Gebruik gewoon de SMTP server van je provider en alles zou perfect moeten werken. Of is er een reden dat je dit nog niet hebt geprobeerd? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1