Toon posts:

Thin Client met HPUX automatisch Citrix starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk heb ik een Thin Client staan. Dit is een T5515 en met een HPUX OS.

Als ik de Thin Client opstart kom ik in de GUI van HP. Hier kan ik op GO drukken om vervolgens verbinding te maken met de Citrix server. Nu is mijn vraag:

Kan ik ook zorgen dat de Thin Client automatisch op de Citrix server inlogt bij het opstarten zodat ze nergens op hoeven klikken en toch op de server komen???

Is er een script die automatisch inlogt?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. :?

Verwijderd

Hmm, je zou wfcmgr kunnen aanroepen vanuit je .login file in je homedir (of je .profile, of je .shrc, of je <vul hier je startup script in>). Eventueel zou je natuurlijk ook het script achter de "GO" knop kunnen aanroepen in deze files.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe is dat niet gelukt. :'(

Ik heb een linux versie die compleet uitgekleed is, daarom heb ik zo ook geen .login of een .profile kunnen vinden. Kan het zijn dat je een volledige versie van Linux hebt.

En wat doet het progje wfcmgr precies?

Verwijderd

Als jij een thin client hebt, dan kun jij als het goed is niet bij het os op de thin client zelf komen, want je logt direct in op de gui van de hp/ux machine. Op deze hp/ux machine heb jij een homedirectory, waarin je een .login cq .profile vind, en als deze niet bestaan kun je ze aanmaken (waarna de volgende keer dat je inlogt het script wordt uitgevoerd). wfcmgr is het daadwerkelijke programma wat uitgevoerd wordt op het moment dat jij de citrix connection manager start.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kijk bij de Settings van de User accounts zie ik daar meerdere standaard accounts staan maar ik kan zo geen home directory aanmaken. Of moet ik dit in de console uitvoeren, zo ja...
wat zijn de commando's hiervoor?

In het script wat ik heb aangemaakt staat het volgende:

#!/bin/sh /opt/ICAClient/wfica -desc citrix*

* dit is onze naam van de server

P.S. als ik het script handmatig toevoeg aan het start menu, werkt het script wel.

Verwijderd

Sowiso moet de regel met #!/bin/sh op zichzelf staan, alles daarna moet op de volgende regel staan. Je moet geen homedir aanmaken, je opent een console, die als het goed is gewoon in je homedirectory start, en dan doe je ls -la

In de output hiervan, zoek je naar een bestand .profile, .xsession / .xinitrc, .login, .shrc, oid. Liefst .profile of .xsession / .xinitrc. In dit bestand zet je het volledige pad naar het script hierboven. Zorg dat het script executable is en log opnieuw in. Als het goed is wordt de client dan opgestart.

Overigens is dit allemaal wel vrij basic hoor. Een beetje zoekwerk doet soms wonderen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in de root kijk (mnt/root/) zie ik alleen deze mappen:

NAAM: KLEUR:

.ash_history wit
.fonts.cache-1 wit
.ICAClient blauw
.rdesktop blauw
.vnc blauw
.xautolock wit
.xfce4 blauw

P.S. het script is wel al exucutable (groen)

Verwijderd

/me quote zichzelf ff:
[...]
Op deze hp/ux machine heb jij een homedirectory, waarin je een .login cq .profile vind, en als deze niet bestaan kun je ze aanmaken (waarna de volgende keer dat je inlogt het script wordt uitgevoerd).
[...]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Je kan via de GUI van die thin clients ook kiezen voor een 'single button logon'
die kan je zelf configureren via die gui en dan ben je in één keer klaar :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Als je wilt dat hij automatische doorstart naar citrix.

dan moet je het console op starten en dan onder de naam van de gebruiker 2 mappen aan maken.

de eerste is "Desktop" en daar onder "Autostart" en maar dan hier het script in.

En als je nu je Thin Client opstart, start hij automatisch door naar Citrix.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden, op een ander forum kreeg ik dit antwoord en het werkte:

Eerst ga je een script aanmaken in de directory #mnt\root\Desktop\Autostart ----> vi ***scriptnaam***

hierin zet je

#!/bin/sh
/opt/ICAClient/wfica -desc citrix*

dan druk je op escape, typ je :wq

dan word het opgeslagen, en kun je het gebruiken
(eerst uitvoerbaar maken met :# chmod 755 ***scriptnaam***)
Dan ga je naar je homedirectory, (#mnt\***username***)

daarin staan de bestanden .login of .profile, indien dit niet het geval is, dan moet je ze aanmaken.

als je dat hebt gedaan ga je naar dat bestand toe, en ga je het editten typ in: vi .profile

In dit bestand zet je de volledige locatie van je script naar de citrix client toe.
dus: #mnt\root\Desktop\Autostart ----> vi ***scriptnaam***

dat ga je weer opslaan, en dan reboot je de machine.

Dan zal citrix automatisch starten.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :) :)
Pagina: 1