Vage Sandra-meldingen

Pagina: 1
Acties:

• lekkerliegen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik heb laatst een 128 Mb-reepje (Hyundai-333) bij de al aanwezige 128 Mb (onbekend merk van Klein Informatica) geprikt, maar nu geeft Sandra een paar rare meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~reigers/sandra.gif

Vooral dus de warning dat er geen memory-slots meer zouden zijn (ik heb er nog 1 vrij) en dat ze wel vrij zijn. Verder krijg ik deze info over mijn memory
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~reigers/sandra2.gif
dus sandra ziet maar 1 reepje, of juist 3, 1 128 Mb, en 2 x 64 Mb :?

ik snap het allemaal niet meer, help mij :'(

is er iemand trouwens die een goed progje weet om je geheugen te tweaken, want mij MSI-K7pro ondersteunt dit niet in t bios.. :(

<edit>: ff plaatjes laten werken

Explore everything - Maak je er niet zo druk om

Verwijderd

Sandra is ook niet altijd even betrouwbaar, bij wijzigingen wil het bij mij nog wel eens helpen om hem gewoon opnieuw te installeren (sandra dan) en dan geeft ie het wel goed aan, je kan toch gewoon ook met 3d mark globaal kijken of gewoon bij deze computer systeem of je geheugen werkt.

Er wordt nl vermeldt bij sandra, dat adviezen en weergave fout kunnen zijn.....

• lekkerliegen
FF uppen :)

Bovendien: Sandra herinstalleren helpt niet, en heeft iemand dat geheugentweak progje voor een MSI k7 pro??

Verwijderd

Dat van het geheugen klopt wel, maar doordat de dimmetjes een andere opbouw hebben lijkt het alsof er 3 reepjes inzitten.
Je hebt op 1 dimm aan 2 kanten de chips zitten (2x64MB dus), en bij die andere maar aan 1 kant (1x128MB).:)

Verwijderd

Dat SiSoft lult (zoals zo vaak) gewoon maar wat. Je moet je er niet op blindstaren, het is ook maar software. Lekker belangrijk, als jij nog een dimm-sok over heb dan heb je die gewoon nog over, wat Sandra ook zegt.

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja ik heb ook vage berichten met Sandra over dat de PCI te hoog is, volgens Sandra is de PCI 50 Mhz en de AGP op 100Mhz¿¿¿ dit zou kunnen kloppen als ik had overgeklokt maar dat heb ik niet... BTW ik heb een MSI pro voor een Duron, het is wel een socketA maar verder weet ik niet echt veel over de mobo omdat de handlijding foetsie. Ook een beetje de reden van niet overklokken, maar het kan wel (KT133)... Maar moet ik Sandra nouw geloven en het maar ff oplossen of zegt Sandra maar wat, ik weet het niet maar de PC is naar mijn mening stabiel genoeg.
mzzls

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
die melding van agp pci en isa te hoog had ik ook, maar na installatie van sandra 2001 was ie weg.....:?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Misschien ff je engels opfrissen, er staat namelijk niet dat er geen sloten over zijn, er staat dat er weinig (to few) sloten aanwezig zijn.
Dat van het geheugen klopt wel, maar doordat de dimmetjes een andere opbouw hebben lijkt het alsof er 3 reepjes inzitten.
Het lijkt niet of er drie reepjes in zitten, er is namelijk een wezelijk verschil tussen geheugenbanken en geheugensloten. 1 module neemt altijd 1 slot in, maar kan, zoals KIP al aangeeft uit twee banken bestaan.
dus sandra ziet maar 1 reepje, of juist 3, 1 128 Mb, en 2 x 64 Mb
Volgens mij ziet sandra twee modules.
Als ik het goed doe kan ik uit de twee screenies het volgende halen.
In dimmslot 3 zit 1 128mb PC133 module, dubbelzijdig, en deze gebruikt dus bank 4&5.
in dimmslot 2 zit 1 128mb zonder spd (Sandra kan die info dus niet uitlezen), enkelzijdig en deze gebruikt dus alleen bank 2 (bank 3 zou benut worden als het een dubbelzijdige was)
in dimmslot 1 zit niks dus blijven bank 0 en 1 leeg
Dat SiSoft lult (zoals zo vaak) gewoon maar wat.
In dit geval lult Sandra dus niet, alles wat er staat klopt als een bus... niet lullen dus :)
is er iemand trouwens die een goed progje weet om je geheugen te tweaken, want mij MSI-K7pro ondersteunt dit niet in t bios..
Zoek ff op Hard|OCP, er heeft pas een artikeltje over gestaan. Overigens ondersteunt het laatste beta-bios wat meer memory tweaks, oa interleaving, maar doet dit automatisch als je je geheugentiming op auto zet.

/tip

Zet er nog een enkelzijdige 128mb dimm bij,of wissel de enkezijdige voor een dubbelzijdige. Er worden dan 4 banken benut, waardoor via 4-way interleaving de memory-performace aardig stijgt. Zelf had ik ook 1 dubbelzijdige en 1 enkelzijdige module. Na omwisslen ging de performance en de stabiliteit met 4-way interleaving omhoog.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Dubbel- en enkelzijdige modules mixen geeft meestal problemen en is sowieso nadelig voor de maximale performance.
Ik zweer bij gelijke modules, maar dat is natuurlijk niet altijd een optie :)

• lekkerliegen
OK, thanx ZerO, dat zijn de nuttige posts!

Alle anderen ook bedankt, ik ben weer wat wijzer geworden..!

Pagina: 1