Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Telfort] Administratieve blunders

Pagina: 1
Acties:
  • 732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Het volgende speelt zich voort. Bijna twee jaar geleden heb ik een SonyEricsson T610 aangeschaft icm Telfort 200 abbonnement. Al gauw kreeg ik drijgbrieven dat er een rekening niet overgemaakt was. Elke maand kon ik weer bellen dat het wél al over gemaakt was, al 2 weken geleden, en dan klopt het ook, dat het al 2 weken geleden overgemaakt was.

Flink wat telefoonkosten over 2 jaar heen als je elke maand moet bellen maar goed, dat moet je maar voor lief nemen.

Na anderhalf jaar werd mijn toestel gestolen. Wat doe je als eerste? Je telefoon blokkeren. De telefoon werd geblokkeerd. Echter, 2 dagen later was het toestel van de blokkade af! . Ik dus meteen weer telfort gebeld :X en het verhaal weer uitgelegt, kreeg weer 1000 maal excusses, de telefoon was weer geblokkeerd.

Vorige maand, krijg ik een brief dat als ik binnen een week niet betaal ik bij het BKR geregistreerd word. Afijn, geen brief dat er een rekening neit is betaald of whatever. Ik dus het zooite nagechecked, bleek het bedrag een maand eerder gewoon betaald te zijn, alleen onder een verkeerd klantnummer overgeboekt. Ik meteen gebeld, het verhaaltje voorgedaan, het bedrag was in hun systeem gevonden, en het zou goed zijn.

Anderhalf week later, een dreigbrief op de bus, van Telfort. Ik heb toen onmiddelijk teruggebeld, en netjes vertelt dat het bedrag al terecht was in voorheen gemaakte gesprekken. Nou, het bedrag was weg en ik moet maar een betalingsbewijs sturen. :? Maar mevrouw, het bedrag was al terecht, en nu ineens weer weg :? Een andere medewerker had het bedrag in een minuut teruggevonden, en die mevrouw kon na een uur zoeken nog niets vinden. (mooi voor de telefoonnota's). Ik zou een betalingsbewijs opsturen, en dan zou de zaak 'afgedaan' moeten zijn. Echter, dacht ik van laat ik nog een keer bellen in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die misschien toch wel mijn bedragje wéér terugvind. Zogezegt zogedaan.

Het bedrag was teruggevonden, en zou nogmaals naar mijn klantnummer geboekt worden, kreeg excuses van de meneer en het zou nu na 2 maanden afgehandeld zijn.

Komt de postbode vandaag langs met een brief dat ze mij bij het BKR geregistreerd hebben voor een bedrag van 25.18 !!!

Ik ben ten einde raad :(

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:36

Zerora

Ik Henk 'm!

Wat is BKR?? :?

Ik zou het verhaal uit leggen bij een advocatenbureau of iets dergelijks en vragen wat te doen in deze situatie.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bureau Krediet Registratie

Hier wordt je niet blij van, bel eens op en vraag eens naar een hoger iemand.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• RedHat
BKR is toetsingsbureau voor leningen.

Als je een lening afsluit (wat een abonnement ook is) gaan ze kijken of je wel een goed betaalverleden hebt. Nu dit er staat kun je geen tel.abbo meer afsluiten helemaal niks. Dan kunnen ze hersteld melden maar kun je nog 5 jaar geen lening afsluiten.

Heb ze weer gebeld en het zou weer geregeld worden. Ik houd mijn hart vast.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 12:41
Boos worden helpt meestal niet, daar kom je niet zo ver mee.
Wat je kunt doen is of dreigen met Kassa/Radar dat soort dingen, of je zelf voor gaan doen als een medewerker van zo'n programma dat je een brief hebt gekregen van een kijker (dat ben jij dus).
Wel nummerweergave uitzetten ;)

Maar irritant zijn zulke administratieve blunders altijd, en het kost zoveel tijd...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik zou eens in de pen klimmen en een aangetekende brief sturen. Kunnen ze nooit ontkennen dat ze 'm gehad hebben en een brief komt wat harder aan bij zo'n bedrijf dan een telefoontje.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• RedHat
Nu heb ik wel gebeld, en er is weer toegezegd dat het allemaal geregeld zou worden, maar nu voel ik me niet echt bepaald op mijn gemakt. Want voor het zelfde geld is er weer helemaal niets geregeld.

Sta ik in de winkel voor een nieuwe foon, meneer, we hebben een BKR toetsing gedaan en we kunnen u geen toestel verstrekken :( sta je nog voor lul ook

Verwijderd

Ik zou een officiële klacht indienen bij Telfort en eisen dat de registratie bij BKR wordt vernietigd (dus niet als "opgelost" wordt beschouwd, want dan blijft het achter je naam staan). Doe dit aangetekend en eis binnen een bepaalde termijn antwoord.
Dreig alvast met de Geschillencommissie en de Consumentenbond.

Mochten ze niet adequaat je klacht afhandelen, dan wend je je tot de Geschillencommissie (de site doet het nu even niet www.geschillencommissie.nl of www.sgc.nl, via http://www.opta.nl/asp/consumenten/geschillen.asp gevonden). En de Consumentenbond inlichten is soms ook leuk.

Bewaar dus alle correspondentie en (betaling)bewijzen! Die registratie bij het BKR moet achter je naam vandaan want die is gewoon vervelend, ook al gaat het om een miniem bedrag.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:30:
Ik zou een officiële klacht indienen bij Telfort en eisen dat de registratie bij BKR wordt vernietigd (dus niet als "opgelost" wordt beschouwd, want dan blijft het achter je naam staan). Doe dit aangetekend en eis binnen een bepaalde termijn antwoord.
* Rac-On sluit zich hierbij aan een murmelt daarnaast iets over automatische incasso's..... (grappig trouwens, ik zit juist bij Telfort omdat ik dit gezeik de hele tijd bij Orange had..)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 15:19

BKJ

offtopic:
kan iemand administratiefe in administratieve veranderen? staat zo lelijk...

Kamer huren

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

hitchhacker schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:32:
offtopic:
kan iemand administratiefe in administratieve veranderen? staat zo lelijk...
offtopic:
... Topicreport ...

Ik had dat gezeik bij Debitel. :r

LinkedIn WoT Cash Converter

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bureau krediet registratie. Daar worden leningen geregistreerd. Wordt bv gecontroleerd bij het aanvragen van een hypotheek.

----
hmm, spuit 23 al zo ongeveer.

[ Voor 14% gewijzigd door Janoz op 21-06-2005 09:48 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

RedHat schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:09:
Het volgende speelt zich voort. Bijna twee jaar geleden heb ik een SonyEricsson T610 aangeschaft icm Telfort 200 abbonnement. Al gauw kreeg ik drijgbrieven dat er een rekening niet overgemaakt was. Elke maand kon ik weer bellen dat het wél al over gemaakt was, al 2 weken geleden, en dan klopt het ook, dat het al 2 weken geleden overgemaakt was.

Flink wat telefoonkosten over 2 jaar heen als je elke maand moet bellen maar goed, dat moet je maar voor lief nemen.

Na anderhalf jaar werd mijn toestel gestolen. Wat doe je als eerste? Je telefoon blokkeren. De telefoon werd geblokkeerd. Echter, 2 dagen later was het toestel van de blokkade af! . Ik dus meteen weer telfort gebeld :X en het verhaal weer uitgelegt, kreeg weer 1000 maal excusses, de telefoon was weer geblokkeerd.

Vorige maand, krijg ik een brief dat als ik binnen een week niet betaal ik bij het BKR geregistreerd word. Afijn, geen brief dat er een rekening neit is betaald of whatever. Ik dus het zooite nagechecked, bleek het bedrag een maand eerder gewoon betaald te zijn, alleen onder een verkeerd klantnummer overgeboekt. Ik meteen gebeld, het verhaaltje voorgedaan, het bedrag was in hun systeem gevonden, en het zou goed zijn.

Anderhalf week later, een dreigbrief op de bus, van Telfort. Ik heb toen onmiddelijk teruggebeld, en netjes vertelt dat het bedrag al terecht was in voorheen gemaakte gesprekken. Nou, het bedrag was weg en ik moet maar een betalingsbewijs sturen. :? Maar mevrouw, het bedrag was al terecht, en nu ineens weer weg :? Een andere medewerker had het bedrag in een minuut teruggevonden, en die mevrouw kon na een uur zoeken nog niets vinden. (mooi voor de telefoonnota's). Ik zou een betalingsbewijs opsturen, en dan zou de zaak 'afgedaan' moeten zijn. Echter, dacht ik van laat ik nog een keer bellen in de hoop dat ik iemand aan de lijn krijg die misschien toch wel mijn bedragje wéér terugvind. Zogezegt zogedaan.

Het bedrag was teruggevonden, en zou nogmaals naar mijn klantnummer geboekt worden, kreeg excuses van de meneer en het zou nu na 2 maanden afgehandeld zijn.

Komt de postbode vandaag langs met een brief dat ze mij bij het BKR geregistreerd hebben voor een bedrag van 25.18 !!!

Ik ben ten einde raad :(
BKR regt pas vanaf 500 euro :D

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je echt twijfelt vraag je inzage om de gegevens bij het BKR :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:10:
[...]

BKR regt pas vanaf 500 euro :D
bron?

Permanent wintericon!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 12:16
Tja, het kan ook nog preventel zijn, nog zoiets maar dan voor mobiele telefooncontracten.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Wat weet BKR over mij?
In CKI staan alle kredieten waarvan een consument minimaal drie maanden gebruik kan maken. Het bedrag moet over het algemeen liggen tussen € 500 en € 125.000. Ook zijn gsm-abonnementen bekend bij BKR. In CKI staan dus niet alleen betalingsverplichtingen waarbij betaalproblemen zijn ontstaan.

bron www.bkr.nl

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat weet BKR over mij?
In CKI staan alle kredieten waarvan een consument minimaal drie maanden gebruik kan maken. Het bedrag moet over het algemeen liggen tussen € 500 en € 125.000. Ook zijn gsm-abonnementen bekend bij BKR. In CKI staan dus niet alleen betalingsverplichtingen waarbij betaalproblemen zijn ontstaan.
't Is dus geen wet van meden en perzen..

edit:
:/ Moet sneller typen. Naja, wel "beter" linkje :P

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 21-06-2005 11:34 ]

• RedHat
2 weken geleden dit topic geplaatst.

Vandaag een brief thuis gekregen met gedreig over de deurwaarder en Telfort is niet thuis op niet-werkdagen. Weer om het zelfde bedrag (E 25,18). Ik ga maandag _WEER_ bellen voor de laatste keer en anders hoop ik dat ik op een andere manier aktie kan ondermen. Op de site consumentenbond.nl staat veel informatie maar niet echt wat ik zoek, kan misschien iemand mij verder helpen op die site?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb je, zoals al meerdere mensen hebben aangegeven, het hele verhaal in een *aangetekende brief* gezet en naar Telfort verstuurd?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• RedHat
Dat is mijn aktie, morgen op mijn werk zal ik een hele mooie brief typen en aangetekend verzenden :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...en dat is dus iets wat je al 2 weken eerder had moeten doen toen dat tegen je gezegd werd 8)7

Maar goed, 't zijn jouw financien waar het over gaat, ik hoop dat je de eerste 3 maanden geen PL oid hoeft te nemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedHat
PL? Waarvoor dat dan. Ik heb hun toen gebeld en het was geregeld dus ik ging er ook van uit dat het geregeld was. Ik had toch nog wel een beetje vertrouwen in hun, zeker nadat ze eerder gemaakte fouten erkende en herhaling zouden voorkomen. Wat dus nu niet het geval is.

Dus nu gaat er een mooie aangetekende brief richting Telfort. Daarin wil ik dat Telfort mij binnen 14 dagen schriftelijk toeschrijft wat hun ondernomen aktie('s) zijn.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

-- verkeerde knop, trashen graag. --

[ Voor 129% gewijzigd door r0b op 03-07-2005 15:43 ]

Pagina: 1