Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] windows vast door rotzooi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen

Telkens wanneer ik mijn computer opstart valt er niets meer op te starten aan programma's. Ik kan kon wel kijken wat er allemaal draait, en in de task list zie ik echt oneindig veel onbekende programma's staan, waarschijnlijk van die ad ware of pop up shit ofzo, super irritant. Nu wil ik er vanaf, maar zelfs formatteren lukt niet.
Er staan trouwens ook nog bestanden op die ik grag zou bewaren, maar aangezien zelfs explorer niet goed draait kan ik deze niet op een usb stick zetten oid.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen.

Er zal ook vast wel een eerder topic zijn, maar kon het niet vinden, excusez moi.

Verwijderd

kan je ook niet met veilige modus opstarten ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn genoeg manieren om dit op te lossen.
1. probeer te booten met een knoppix cdtje om te backuppen.
2. installeer windows tijdelijk even opnieuw zodat je iig kunt backuppen
3. hang de hdd even in een andere pc
4. indien FAT32 partitie kopieer het vanuit dos.

Verwijderd

Topicstarter
heeft xp usb ondersteuning in veilige modus? dat zou misschien nog wel eens een goed idee zijn. dom dom dom.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Terw_Dan schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:54:
Er zijn genoeg manieren om dit op te lossen.
1. probeer te booten met een knoppix cdtje om te backuppen.
2. installeer windows tijdelijk even opnieuw zodat je iig kunt backuppen
3. hang de hdd even in een andere pc
4. indien FAT32 partitie kopieer het vanuit dos.
5. Zet em aan en kijk of je via filesharing de bestanden over het netwerk heen kan halen vanaf een andere PC :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

sluit alle programma's die gestart worden onder je gebruikersnaam (dus niet de system apps) (bij taskmanager) een af. Eventueel daarna ff antispyproggie draaien. Hierna zou je min of meer moeten kunnen draaien (om te backuppen). Formatteren is wel aan te raden.

Raar... Is zo gek nog niet

Verwijderd

lukt het formatteren ook niet door in dos format c: te doen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:29:
leer eens lezen:
Er staan trouwens ook nog bestanden op die ik grag zou bewaren, maar aangezien zelfs explorer niet goed draait kan ik deze niet op een usb stick zetten oid.
Waarom zou je nou gaan formatteren als je nog niet eens alles hebt uitgeprobeerd :?
Daarnaast is format een van de allerlaatste dingen die je moet doen...

* Outerspace zou voor een veilig modus gaan..
Dan in msconfig alles uitschakelen + virusscan draaien. Ook een spywarescan zal helpen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:29:
Het lijkt me sterk dat hij FAT32 draait met XP,..

En btw, als hij wel FAT32 draait moet het idd gewoon mogelijk zijn om te formatten. De TS zegt dat dit niet lukt maar als je gewoon boot met een bootdisk met daar weer DOS op gaat het altijd.

Imho moet je gewoon altijd een Knoppix CD bij de hand hebben, kan je ook gewoon NTFS aan ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer op z'n plek in Beveiliging & Virussen - ik ga je topic dan ook even verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen
Pagina: 1