Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GSM / batterijen laden in boot, omvormer nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43
Ik ben een beetje een electron00b maar here goes. We hebben een motorboot waar we binnenkort een weekje of wat mee weg willen, maar in het huidige tijdperk is een GSM en een setje reserve batterijen voor de digicam natuurlijk onontbeerlijk. :)

- Wat is er voorhanden:

12v sigarettenaansteker op een accu. (Tenminste ik weet bijna zeker dat het 12v is en niet 24)

- Wat moet erop:

Nou, geen magnetron. :P 2 GSM laders, digicam lader, videocamera lader. Niet tegelijk natuurlijk.

Ik vond dit bij de plaatselijke electroboer:

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1059

Afbeeldingslocatie: http://www.okaphone.nl/product/images/pi150xn.jpg

Vraag

Misschien dom heur, maar aangezien alle toepassingen die ik gebruik adapters zijn die 220v weer terugbrengen naar zeer geringe voltages voor GSM etc, waarom moet de spanning dan eerst naar 220? Heb ik dat bovenstaande ding nodig? Zijn er ook andere manieren? Mag ook niet te duur zijn natuurlijk, zoals gezegd, 't is een bootje, geen kerncentrale.

[ Voor 7% gewijzigd door Captain Pervert op 21-06-2005 03:17 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Waarom koop je geen autoladers voor al die apparaten? Om van 12V naar 220V en dan weer naar zwakstroom te gaan is zonde. Telefoons en digicams zijn in ieder geval op die manier op te laden.

12V autoladers voor mobiele telefoons kosten geen kont: voor 5€ heb je er al eentje.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Captain Pervert
Ja, maar het zijn wel vier verschillende dingen hè. Een Samsung lader, een XDA lader, om over de acculader van de videocamera maar te zwijgen.

Een omvormer leek me praktischer en goedkoper dan allemaal losse autoladers.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Ik denk dat het verstandiger is om een omvormer te kopen. Want het geld dat je moet neertellen voor de laders van de 4 apparaten weegt niet op tegen de omvormer. Daarbij kan je die 220 nog voor andere zaken gebruiken.
Maar let dan wel even op het vermogen dat hij kan leveren.

Verwijderd

meteen doen ideaal ding ik heb er ook een in de boot perfect gewoon
geen gezeik met dat dingen stroom nodig hebben hup gewoon de 220 in
wel ff opletten dat je accu op spanning houd

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een raar idee, maar is een UPS niks? Volgens mij gaat zo'n ding wel een tijdje mee als je hem alleen voor laders gebruikt. En dan hoef je de accu van je boot ook niet in de gaten te houden :)

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb deze sinds een maandje ook en hij bevalt uitstekend. Ik gebruik hem voor de laptop in de auto, maar wat hierboven ook al is geschreven: er werkt veel meer op :)

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Wat denken julie dat een omvormer kost ?
Je kunt ook een beetje solderen, ?
Koop een paar van die sigaretten pluggen een paar outputs voor je tel. Zodat je dus een paar verloop snoeren maakt. voor de digi+wathebjenogmeer.
Lijkt me goedkoper dan een omvormer

Revive the guild!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
mss even vermelden op die omvormer kan je meer hangen dan enkel je lader van je gsm...
Volgens mij kan je makkelijk je 2 GSM laders, digicam lader en videocamera lader er tegelijkertijd ophangen... een gsmlader van nokia gebruikt amper 5W van de 150W

"If it works, don't fix it"

• Captain Pervert
Bedankt voor alle reacties, ik ga denk ik maar zo'n apparaatje halen komende week.

Pagina: 1