softwarematige effect like kaospad

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Bestaat die? Ik heb nl het volgende.

Tijdens het mixen van m'n house muziek verveel ik me wel eens want dan moet ik bv 3 minuten wachten totdat ik het volgende nr kan inmixen, en dat beatmatchen duurt bij mij nooit langer dan 20 a 30 sec. Om m'n tijd te doden luister ik dan meestal 1 a 2 minuten of de nummers daadwerkelijk syncroon lopen, maar meestal is dat ook zo en hoef ik niet / weinig te corrigeren. Toevallig heb ik op m'n mixer (stanton, rm-3s) een effecten send & return. Daarop kan ik bv een kaos pad of een andere effect apparaat aansluiten.

Nu dacht ik eraan om een pc eraan te hangen met daarop realtime effecten. Ik dacht in 1e instantie om met Max/msp (zie cyclin74 website) een delay, chorus, e.d. softwarematig te programmeren. 't zal me op zich wel lukken, want zo moeilijk is het pakket niet, maar ik vroeg me dus af of er ook softwarematige effect programma's bestaat, bv 1ntje die een kaospad simuleert. Ik heb gelezen dat je dan met 'vst' dingen moet werken. en dat die bv in cakewalk & cubase zitten, maar dit lijkt me niet echt t juiste pakken voor wat ik in gedachte had. Trouwens, ik neem aan dat ik wel lag krijg van een aantal ms (ik haal 7 ms op m'n audigy 1), maar volgens mij is dit nauwelijks merkbaar bij delay's & reverbs & flangers.

Okee okee, een hardware matige is nog steeds relaxter, maar ja, -arm studentje he-, en daarbij ga ik niet overdadig effecten gebruiken. Maar af en toe een dubbele beat, of een flange effect tijdens de suffe momenten is wel tof :).

[ Voor 3% gewijzigd door Erikie op 21-06-2005 03:12 ]

traktor scratch!

Verwijderd

ABLETON LIVE!

dit is HET programma dat jij zoekt. Je kan het gebruiken dmv send en return. (send vanuit een mengpaneel en return naar je versterker)
Abeton maakt zelf een aparte file aan zodat je later je liveset nog kan veranderen (effecten toevoegen of weg halen dus)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
is dit hetgene wat je bedoelt? : http://www.ableton.com/in...in=tutorials&sub=tips0404

lache, :) nu nog een soort midicontrollertje aanschaffen, en ik kan net zoveel als een korg :) (of nog meer :p)

--hmm, nader gelezen niet het geval :)

ben maar ff demo aan't dl-en.. zoek wel even waar t zit :)

-edit 3

jup, dit is precies wat ik bedoel. Helaas cracht de demo bij het laden van de vst effecten, maar dat kan komen omdat die nogal buggie zijn. En die 5ms latency merk je helaas wel. Ik vraag me af of dit wel realtime kan. ben bang van niet :).

[ Voor 52% gewijzigd door Erikie op 21-06-2005 04:20 ]

traktor scratch!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

offtopic:
ik heb nog een alesis airfx staan waar ik weinig mee doe; mail mij even..

Wise enough to play the fool

Verwijderd

dat is niet helemaal de optie die ik bedoel geloof ik maar het zit ook in Ableton.

Een midicontroller is dan idd het beste en dan heb je een kaos die eignelijk nog meer kan dan een kaos :D

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
En die 5ms latency merk je helaas wel.
gebruik een geluidskaart met echt goede ASIO ondersteuning zoals die van m-audio of motu of rme, dat kan nog 2 of 3 ms schelen.
5ms is trouwens al heel erg weinig...

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-02 11:35
Ja, 5 ms zou je niet echt mogen merken als je een ASIO geluidskaart hebt.

Verder kan je ook djDecks eens proberen :)
Je kan dan bijvoorbeeld gewoon op 1 deck de line in starten, en hierop effecten enzo toepassen (ook vst plugins zijn mogelijk)
Het verdere mixen kan je dan nog steeds op de gebruikelijke manier doen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

ha onze dj decks ontwerper ;)
Je hebt helemaal gelijk..

overigens nog een tip als je geen dure geluidskaart wil/kan aanschaffen maar wel een goede latency www.asio4all.de
Pagina: 1