[XP] Windows crasht na random tijd

Pagina: 1
Acties:

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37
Sinds kort heb ik een Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA Harrdisk in mijn pc hangen.
Nu heb ik daar Windows XP op geinstalleerd (SATA drivers van flop mee-geinstalleerd). Na alle drivers geinstalleerd te hebben, windows update gedraaid te hebben loopt alles fijn. Totdat de pc na een dag of twee opeens extreem langzaam wordt, (de muis beweegt 1 keer in de 30 seconden). Als ik nu reboot verschijnt het windows boot logo, welke 4 keer zo lang verschijnt als voorheen, hierna boot windows echter niet verder (zwart scherm).
Bij een reinstall kreeg ik precies dezelfde problemen, maar dan wat sneller.
De PC werkte voor de harddisk upgrade wel goed.

Mijn specs:
AMD Athlon 64 3000+
MSI K8N Neo (nForce 3)
1024 MB PC3200
Ati Radeon 9500 Pro
SB Live! 5.1
Maxtor DiamondMax 10 SATA 200GB

Zie ik nu iets over het hoofd of is mijn hdd stuk?

dot.blaat

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Download dan eens Maxtor Powermax. Die maakt een bootable diskette waarmee je Maxtor harde schijven kan testen op fouten.

En probeer eventueel ook Memtest86 om te kijken of je intern geheugen niet wat brak is.

Daarnaast kan het ook zijn dat je swapfile te klein is en hij daarom continu de harde schijf aan het gebruiken is :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:20
Kan het niet de warmte zijn? Ik had het zondag bij twee computers dat ze niet mee vooruit te branden waren. Met het herstelconsole was de HD niet echt te bereiken. Ze laten afkoelen en ze deden het weer. Bij de ene kon ik de temps bekijken en die waren niet raar. Wel voelde de HD heet aan (kan helaas geen temp lezen van de WD 800JB). Ik vermoed dat de HD gewoon te warm was....

Er is zondag zelfs een draad gestart over hoe de temps van je system zijn met dit weer......

[ Voor 20% gewijzigd door EricJH op 21-06-2005 02:35 ]

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37
Maxtor Powermax geeft inderdaad een error terug. Ik dacht dat het aan windows lag omdat de pc wel even goed liep, maar het blijkt dus mijn hdd te zijn.

dot.blaat