Toon posts:

Ongestraft RAID-controller + schijven verplaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik dit niet direct in de FAQ kan vinden, open ik even een topic.

Ik heb in mijn thuisservertje een highpoint 1542 SATA-RAID controller zitten met daaraan 4 x 200 GB in RAID 5.
Nu heb ik een mooie server gekregen :Y) waar ik dit alles naartoe wil verhuizen, maar ben onzeker of ik dit ongestraft kan doen. Zeker gezien er van de 558 GB maar 1 GB vrij is!
Misschien begrijpen jullie dan ook dat het eigenlijk ook geen optie om dit op dvd weg te branden of op tape te zetten (DAT24).

Het besturingssysteem draait op een andere schijf dus dat zou geen probleem mogen vormen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zolang de nieuwe server de controller ondersteunt, is er in principe geen probleem. De schijven blijven aan dezelfde RAID controller hangen, da's het belangrijkste.

Verwijderd

Topicstarter
Heb er de laatste tijd beetje weinig tijd voor gehad, maar idd ik heb de controller + kaart overgezet.
En de nieuwe server (HP netserver E 800) pakte de controller + schijven goed ! thx.

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:12:
Heb er de laatste tijd beetje weinig tijd voor gehad, maar idd ik heb de controller + kaart overgezet.
En de nieuwe server (HP netserver E 800) pakte de controller + schijven goed ! thx.
Het was gewoon de schijven + controller over plaatsen naar een andere systeem (dus andere moederbord/chipset/proc)? Dat kan altijd wel zonder dataverlies, zolang de controller maar hetzelfde blijft :)