Voor een programma, dat tot nu toe z'n gegevens binair wegschreef door gewoon structs weg te schrijven, ben ik op zoek naar een manier om naar XML te serializen. Op mijn zoektocht kwam ik onder andere XiMoL tegen (http://ximol.sf.net). Op het eerste gezicht ziet dat er simpel en handig uit, maar ik krijg het niet voor elkaar het gebuild te krijgen. Daarnaast zit het blijkbaar dermate complex in elkaar dat er allerlei boost-libraries en andere zut nodig is om het werkend te krijgen. Ik moet eerst m'n hele build-environment gaan liggen omspitten voordat ik het gebuild krijg, en die tijd had ik graag aan andere dingen besteed. Jammer, want als de ontwikkelaars me een dll, lib en een zooi headers hadden gegeven was het sneller gegaan.
Een andere optie was om direct SAX/DOM te gebruiken. MSXML zou voor de hand liggen, maar daar kan ik weinig tutorials over vinden. Verder heb ik wel eens Xerces gebruikt (van Apache), maar dat was een DLL van ik meen 2 MB waarvan ik misschien eentiende gebruikte. Dat is voor mijn applicatie een beetje te log.
Wat gebruiken jullie voor serializen vanuit C++ (liefst naar XML?)
Oh, misschien ook nuttig: in eerste instantie gaat het dus om een applicatie op Windows (Win32), maar misschien later nog andere platforms.
Een andere optie was om direct SAX/DOM te gebruiken. MSXML zou voor de hand liggen, maar daar kan ik weinig tutorials over vinden. Verder heb ik wel eens Xerces gebruikt (van Apache), maar dat was een DLL van ik meen 2 MB waarvan ik misschien eentiende gebruikte. Dat is voor mijn applicatie een beetje te log.
Wat gebruiken jullie voor serializen vanuit C++ (liefst naar XML?)
Oh, misschien ook nuttig: in eerste instantie gaat het dus om een applicatie op Windows (Win32), maar misschien later nog andere platforms.
[ Voor 7% gewijzigd door MisterData op 20-06-2005 23:00 ]