Toon posts:

[Fedora core 4] helix en real player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb fedora core 4 hier al een tijdje draaien maar ik krijg helix en real player niet werkend.

ik heb ze mer rpm geinstalleerd alles ziet er goed uit geen errors.

maar als ik toepassingen->geluid&video->helix player (of realplayer) klik doet hij nix.

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 19:21

Daantje20

Je moet leven om te leren.

En welke foutmelding krijg je als je het vanuit de console (onder X/Gnome) het programma wil starten?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog maar net begonnen om linux te leren maar hoe start je een film in het console op, maar hij moet wel met real of helix worden geopend

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

open gewoon de console, en tik het volgende in:
code:
1
realplay

voor Helix weet ik het commando niet. Dan ga je een overzicht krijgen van wat het programma allemaal aanroept en wel of niet vindt (errors dus :))

suc6

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg ik dit
/usr/local/RealPlayer/realplay.bin: error while loading shared libraries: libstd c++.so.5: cannot open shared object file: No such file or directory

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

welcome to dependency hell :)

doe het volgende: ga naar rpm.pbone.net, tik daar bij de search de naam van het bestand in (libstd c++.so.5), en kijk in de resultatenlijst naar een rpm voor FC4 (evt. FC3, maar geen andere distro's, vanwege compatibiliteit). Die installeer je, en start daarna realplayer opnieuw vanuit de console op, en kijk of hij nu nog foutmeldingen geeft.

Voor zo'n dingen is rpm.pbone.net een echte zegen :)

Btw, laat weten of het werkt hé!

Voor helix:
installeer findutils (kan je ook op pbone.net vinden), een heel handige toolset die je installatie indexeert (zoals de Windows XP Indexing service, maar dan niet constant). Voer daarna 'updatedb' uit als root, en tik vervolgens (als gewone gebruiker kan je dat ook doen) 'locate helix' in. Dan gaat het programma naar alle entries met helix zoeken. Als er tussen de resultatenlijst (die lang kan zijn) iets staat in de zin van /usr/bin/... of /usr/local/bin/... of /opt/..., dan is dat met grote waarschijnlijkheid de helix player. Kopieer dat commando gewoon naar de command line, uitvoeren, en kijk naar de output zoals je daarvoor gedaan hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Borromini op 20-06-2005 22:49 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
na het installeren van het pakketje van rpm.pbone.net deden ze het alle 2 weer realplay en hxplay.

owja findutils zit volgens mij al in fc4.

ik had het pakketje "compat-libstdc++-33-3.2.3-47.fc4.i386.rpm" nodig

nog bedankt voor je hulp

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 23:13 ]

Pagina: 1