[MS Access] Ledenbestand, voorbeelden

Pagina: 1
Acties:
  • 4.826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik ben bezig een ledenbestand van excel over te zetten naar access. Ik wil hem natuurlijk een stuk chiquer maken dan puur een lijstje.

Beoogde functionaliteit:
- leden toevoegen
- leden wijzigen (met behoud van oude gegeven, ik zit te denken aan een nieuwe regel met data en een timestamp, dan werken met een group by en een MAX(timestamp) achtig iets
- polls toevoegen
- polls invullen per lid (mag handmatig)
- donatie per lid per jaar
- status wijzigt a.d.h.v. donatiegedrag

Via allerlei how-to`s ben ik een aardig eind gekomen (kan zelf aardig sql`en). Maar nu het maken van handige gebruikers vriendelijke invulschermen. en het maken van de "timestamp" mechanisme...

Liefst heb ik iets van een voorbeeld waaruit ik de wow kan halen... en zelf wat aanfrot, leer ik het meest.

wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 20:53

Sosabowski

nerd

Het is niet de bedoeling dat wij jou voorbeelden gaan geven. Er zijn zat voorbeelden te vinden op het internet. Heb je een concreet probleem waar je niet uitkomt dan zijn er genoeg mensen die willen helpen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Access mag in OFF; ik verplaats je topic even :)
offtopic:
wat is de wow?

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
thnx voor de move, wist niet dat er een [OFF] was..

Ok dan geen voorbeeld, want die zijn er zat.. kan iemand me dan een fatsoenlijke search term geven waarmee in in google bij 1 of meer voorbeelden uitkom.

Ik had toch wel verwacht dat er iemand een super ledenbestand .mdb had gemaakt die hij met mij wilde delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zerveza schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:22:
thnx voor de move, wist niet dat er een [OFF] was..

Ok dan geen voorbeeld, want die zijn er zat.. kan iemand me dan een fatsoenlijke search term geven waarmee in in google bij 1 of meer voorbeelden uitkom.
Op zich is het geen probleem dat wij jou voorbeelden zouden geven; je huidige vraag komt echter nogal over als een scriptrequest; misschien kun je wat meer vertellen over wat je precies zoekt? Volgens mij is het niet erg eenvoudig om dat van de ene applicatie naar de andere te porten namelijk :) Wat voor voorbeelden zou je willen zien?
Ik had toch wel verwacht dat er iemand een super ledenbestand .mdb had gemaakt die hij met mij wilde delen.
Als iemand daadwerkelijk een super-ledenbestand had gemaakt vraagt hij er waarschijnlijk veel geld voor; daarnaast leer je niet erg veel van het copy&pasten van andermans werk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
wat ik uiteindelijk wil is een "interface" waar ik kan kiezen voor
lid toevoegen
lid wijzigen
donaties per lid
(hoe maak ik inderfaceje)

wellicht wat raportages hieruit
(hier kom ik dan wel weer uit)

als ik dan op lid wijzigen druk, wil ik dat er bij lid een nieuwe set van (bijv) adresgegevens wordt aangemaakt met daarbij een timestamp. Als ik dan een overzicht maak van de leden dan wil ik alleen het adres zien met de laatste timestamp.. maar ik wil wel ergns kunnen opzoeken wat oude adressen zijn..

==> Waar kan ik goede Access tutorials vinden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zerveza schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:46:
lid toevoegen
lid wijzigen
donaties per lid

wellicht wat raportages hieruit
(hier kom ik dan wel weer uit)

als ik dan op lid wijzigen druk, wil ik dat er bij lid een nieuwe set van (bijv) adresgegevens wordt aangemaakt met daarbij een timestamp. Als ik dan een overzicht maak van de leden dan wil ik alleen het adres zien met de laatste timestamp.. maar ik wil wel ergns kunnen opzoeken wat oude adressen zijn..

==> Waar kan ik goede Access tutorials vinden..?
Volgens mij is het het beste geen interface te maken in access maar daar een ander programma voor te gebruiken. Ik zou het zoeken in dingen zoals php.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 15:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Zerveza schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:33:
Ik ben bezig een ledenbestand van excel over te zetten naar access. Ik wil hem natuurlijk een stuk chiquer maken dan puur een lijstje.

Beoogde functionaliteit:
- leden toevoegen
- leden wijzigen (met behoud van oude gegeven, ik zit te denken aan een nieuwe regel met data en een timestamp, dan werken met een group by en een MAX(timestamp) achtig iets
- polls toevoegen
- polls invullen per lid (mag handmatig)
- donatie per lid per jaar
- status wijzigt a.d.h.v. donatiegedrag

Via allerlei how-to`s ben ik een aardig eind gekomen (kan zelf aardig sql`en). Maar nu het maken van handige gebruikers vriendelijke invulschermen. en het maken van de "timestamp" mechanisme...

Liefst heb ik iets van een voorbeeld waaruit ik de wow kan halen... en zelf wat aanfrot, leer ik het meest.

wie kan me helpen?
oude waarde's ? kijk eens naar het property .OldValue
ipv max timestamp zou ik gaan voor een boolean actief of historie oid. Je kan dan het spul ook simpel filteren
Timestamp ? wat denk je van de functie now() ??

[ Voor 12% gewijzigd door Bud_s op 21-06-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:47

Boss

+1 Overgewaardeerd

.OldValue
Die werkt niet in tabellen... Zo kan je dus geen history bijhouden.

Maargoed, voorbeelden: De database Northerwind / Noorderwind, die standaard bij Access zit. Geen ledenadministratie, maar kan je wel alles duidelijk maken over queries, rapporten, tabellen en relaties.
Andere mogelijkheid: Via de wizard een nieuwe database laten maken, waarbij je volgens mij ook kan opgeven dat het om een ledenadministratie gaat.

Nog een andere mogelijkheid: kant-en-klare database kopen of laten ontwikkelen, maar dan moet je dr wel geld voor hebben :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 15:43

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Boss schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Die werkt niet in tabellen... Zo kan je dus geen history bijhouden.
.OldValue werkt idd niet in tabellen, ik ging er echter gemakshalve vanuit (gezien het hier om Access gaat) dat de UI een Access form zou zijn en daar werkt die oplossing dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Zerveza schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:46:
lid toevoegen
lid wijzigen
donaties per lid
Kijk hiervoor eens naar het zogenaamde Schakelbord (Switchboard in engelse versie). Hiermee kun je gemakkelijk een mooi menu maken. Dit is gewoon een ingebouwde Access functie. Dit menu laat je automatisch starten bij het openen van je database. Dan alleen nog de formulieren maken, maar een beetje simpele formulieren zijn met de wizard goed te maken.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

Pagina: 1