[Surround]Buitenste boxjes geven geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb vandaag van een oom van mij een geluidssetje gekregen, die kwam sinds lange tijd weer langs en hij had er geen plek meer voor. het gaat hier om een setje van 6 boxen, 4 kleintjes, 1 subwoofer en een controlboxje. de rear left en rear right zijn de enigste die geen geluid geven, ze ruizen wel zachtjes, de front left, front right werken wel, evenals de subwoofer (voor de bas) en de controlbox.

Het probleem is nu dat mijn oom geen handleiding en/of driver cd heeft meegegeven, en de logitech website mijn setje niet online heeft staan. ik kan hem niet vinden.

plaatje wel gevonden:

http://www.logitech.com/index.cfm/NL/NL

en dan het plaatje waarmee je naar de sectie geluidsetjes gaat, hij staat er zelf niet bij, maar het plaatje wat als link gebruikt wordt is dus mijn setje...

Ik heb geprobeerd om in de hardware instellingen te wijzigen van 2 boxen, naar surround, 6 boxen dus. en alles zit 100% goed aangesloten. en bij winamp staat hardware acceleration aan....bij games werken de buitenste boxen dus ook niet..

Mijn geluidskaart is van Sweex, een 6 channel pci 5.1 kaartje, ondersteunt dus surround sound, drivers komen van de cd-rom af

heeft iemand de oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door Thrilled op 20-06-2005 21:35 ]

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23

-d-

Welke geluidskaart heb je ? (o.a.) Creative kan de kanalen één voor één testen....

• Thrilled
-d- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:34:
Welke geluidskaart heb je ? (o.a.) Creative kan de kanalen één voor één testen....
sorry, idd vergeten (zie edit SP)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:37

DaRoot

Some say...

Als je de jackplugjes van de Front left & right nou eens verwisseld met Surround left & right, weet je in elk geval of de boxjes wel of niet kapot zijn.
Verder moet je in zowel de software van de geluidskaart, als in Windows zelf, aangeven dat je 6 kanaals wilt gebruiken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Thrilled
DaRoot schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:40:
Als je de jackplugjes van de Front left & right nou eens verwisseld met Surround left & right, weet je in elk geval of de boxjes wel of niet kapot zijn.
Verder moet je in zowel de software van de geluidskaart, als in Windows zelf, aangeven dat je 6 kanaals wilt gebruiken.
elk boxje heeft een jack plugje met een kleur, en die kleur zit ook op de subwoofer, waar alles ingaat... dus als ik ze om zou wisselen moeten ze geen van allen het doen, elk boxje heeft zn kleur

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Thrilled schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:49:
[...]

elk boxje heeft een jack plugje met een kleur, en die kleur zit ook op de subwoofer, waar alles ingaat... dus als ik ze om zou wisselen moeten ze geen van allen het doen, elk boxje heeft zn kleur
En ook die moet je probleemloos kunnen verwisselen... Dat ze kleur gecodeerd zijn, wil nog niet zeggen dat andere combinaties niet zouden werken. Maar waar ik op doelde waren de jackplugjes die de geluidskaart in gaan. Verwissel de groene en de zwarte eens.

Verwijderd

Is het niet zo dat je gewoon tweekanaals audio output hebt? Als ik hier op mijn 5.1 set een CD afspeel, hoor ik ook alleen maar geluid door front left en front right. Overige boxen blijven stil, totdat ik een DTS, Dolby Digital of ProLogic bron aansluit :)

• Thrilled
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:09:
Is het niet zo dat je gewoon tweekanaals audio output hebt? Als ik hier op mijn 5.1 set een CD afspeel, hoor ik ook alleen maar geluid door front left en front right. Overige boxen blijven stil, totdat ik een DTS, Dolby Digital of ProLogic bron aansluit :)
bestaan er geen testgeluidjes om te kijken of het werkt oid? ik meen me te herinneren dat bij een klant helikopter rondjes vloog door de boxen (figuurlijk) en dan hoorde je dat het werkt..

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Thrilled schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:15:
[...]

bestaan er geen testgeluidjes om te kijken of het werkt oid? ik meen me te herinneren dat bij een klant helikopter rondjes vloog door de boxen (figuurlijk) en dan hoorde je dat het werkt..
Speel een DVD af... Meeste DVD's zijn wel met een vorm van surround opgenomen... Dan moet je het ook kunnen horen..

• Thrilled
ik heb de boxjes dus andersom aangesloten, en de buitenste boxjes doen het dus wel, bij games geven ze gewoon geluid, heb alleen even geen dvd bij de hand...
Pagina: 1