LauPro schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:32:
[...]
Dus omdat de huidige implementatie van de reactiemogelijkheid tekort schiet (mogelijkheid om bijvoorbeeld een CC van een reactie naar nieuwsposter te sturen oid) wordt er nu een work-a-round opgezet om die kritiek via het forum te laten verlopen

.
Nope. De reacties op de frontpage zijn bedoeld voor een inhoudelijke discussie over het onderwerp van het nieuwsbericht. Alles wat daar niet over gaat is offtopic en wordt enerzijds door het moderatiesysteem aangepakt en anderzijds - in het geval van zaken die we absoluut niet op de frontpage willen zien - via adminedits, PM's of andere administratieve acties. Het is dus geen work-a-round, het is een bewuste keus. Daar kun je het al dan niet mee eens zijn, maar hier overloos over doordiscussiëren levert weinig meer op dan irritatie aan beide kanten IMHO.
[...]
Heel simpel: zodra er nieuws is dan zal dat geprobeerd worden om het te brengen als nieuws terwijl dit lang niet altijd het geval is. En daarbij zal worden geprobeerd om een dergelijk 'feit' zo aantrekkelijk mogelijk te maken (zie Telegraaf en consorten). Nu wil ik jullie niet vergelijken met de Telegraaf maar je kan niet ontkennen dat er voor de 'journalistieke genoegdoening' of het aantal views (= betere reputatie = meer geld) in alle gevallen zal worden geprobeerd deze te maximaliseren. En dan kan ik bijvoorbeeld de enigzins stigmatiserende houding richting Brein en SABAM noemen, welke het vervolgens goed doet bij de lezers.
Dus als ik je nu goed begrijp, dan zeg je hier dat wij proberen nieuws zo te brengen dat het interessant gevonden wordt door onze lezers en dat we het doen voor zoveel mogelijk views? Dan zal ik je moeten teleurstellen, dat doen wij niet. Wij schrijven nieuws omdat het nieuws is, omdat er iets te melden is wat nog niet eerder bekend was of omdat er nieuwe ontwikkelingen zijn die gemeld kunnen worden. Wij plaatsen niet bewust nieuws om onze lezers een bepaalde richting in te duwen, dat zou ook erg vreemd zijn, omdat we dan een team van 20 à 25 man op één denklijn moeten krijgen en dat is zonder moeilijk te gaan doen ondoenlijk. Ik ben het dus absoluut niet eens met jou op dit punt en ik vind het zelfs erg jammer dat je dit soort dingen zegt

.
[...]
Ik heb het anders vaak genoeg meegemaakt dat een spreker bij een presentatie werd geïnterruppeerd vanwege een klassieke verspreking van bijvoorbeeld hun ipv hen. En ook dan is het vaak heel gebruikelijk dat wanneer een speker onzin aan het ophangen is dat hij daarop wordt aangesproken direct. Welliswaar wel even laten uitpraten.
We zijn hier op Tweakers.net waar we zelf regels opgesteld hebben om een en ander in goede banen te leiden, om ervoor te zorgen dat alles goed gaat. Een van onze huisregels is dat er niet op de frontpage over spelfouten gemiept mag worden, maar dat dat per mail, per IM of op het forum kan. Dat daar op andere plekken anders mee omgegaan wordt is leuk, maar niet iets waar wij nu iets mee gaan doen. Overigens zou ik het erg onprettig vinden als een spreker geïnterrumpeerd zou worden omdat hij het over 'hen' heeft in plaats van 'hun', ervan uitgaande dat het geen spreker is die zich erop voor laat staan foutloos te spreken.
[edit]
In het algemeen het volgende, discussiëren is leuk om te doen, maar als je als discussiepartners wil zoeken naar waar het werkelijk om gaat in de discussie, om te spreken en te denken over de meer wezenlijke zaken, dan kom je er niet als je in de discussie blijft hameren op allerlei vormfouten. Dan is het veel interessanter om te zoeken naar wat je bindt en waardoor je dichterbij elkaar kunt komen.
[
Voor 6% gewijzigd door
Harm op 23-06-2005 19:23
]