suse9.3 --> zwart beeld bij inlogscherm

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik heb pas de dvd-iso(4,5GB) van suse 9.3 (32bit versie) gedownload via bittorrent. Daarma gelijk gefikt en linux geinstalleerd op mijn pentium2-tje.
Maar zodra ie bij het inlogscherm aankomt gaat het beeld op zwart. Monitor krijgt wel signaal. En na wat toetsencombinaties te hebben geprobeerd kwam er beeld en stond dat de computer uitgeschakeld werd. Dus het inlogscherm lijkt er WEL te zijn maar geen beeld. Onder het opstarten is er wel beeld maar geen foutmeldingen of zo......
Onder de installatie had ik wel een paar keer melding van dat er bestanden niet gevonden konden worden waaronder een met kde in de naam(-->oorzaak van zwart scherm??).
Dus.... is de iso die ik gedownload heb niet compleet of zo??

Stel dat het dat is, en ik download de dual layer versie, kan ik dan de iso gewoon uitpakken en een ftp server opzetten met bpftp-server?? om op die manier te installeren via een asus wl-500g deluxe??
of moet ik dan nog wat bestanden van de linux-installatie aanpassen?

Pentium 2 400MHz,
tekram p6b40-a4x rev1.1 met biosversie 1.10
128MB SD-RAM
3dfx voodoo3 agp kaartje met 16 MB geheugen
8.4GB HD van western digital

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Probeer es ctrl+alt+f2/f3/f4/f5/... Een van die combinaties zal je naar een console brengen waarop je kan inloggen. Daarna doe je 'startx', en kijk naar de output, misschien levert dat iets bruikbaars op.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:03:
Probeer es ctrl+alt+f2/f3/f4/f5/... Een van die combinaties zal je naar een console brengen waarop je kan inloggen. Daarna doe je 'startx', en kijk naar de output, misschien levert dat iets bruikbaars op.
zal even proberen.......

tijdens het proberen ff dit:
heb net de 5 iso's van de cd-versie uitgepakt en de bestanden vergeleken met de dvd. de files die niet op de dvd stonden maar wel op de cd's, heb ik naar de zelfde map op de dvd gekopieert. Daarna wilde ik de uitgepakte DVD-iso, met de ontbrekende files erbij van de cd's, beschikbaar stellen via ftp met bpftp-server.
Dat gaat dus niet goed--> "bad ftp-server response" bij installatie

ctrl-alt-f2 geeft console
na inloggen, en inloggen als root probeerde ik startx:
xauth: (stdin):1: bad "add" command line
xauth: (stdin):2: bad "add" command line
xauth: (stdin):3: bad "add" command line
Fatal server error:
Server is already active for display 0
If this server is no longer running, remove /tmp/.X0-lock and start again.
Please consult the The X.org Faundation support at http://wiki.X.Org for help

init 5 zorgt trouwens dat beeld op zwart gaat, als ik dat in console invoer....
drukte net op powerbutton, kwam suse achtergrondje te voorschijn en stond net zo mooi: system shutting down. Dus linux doet blijkbaar wel!

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 20-06-2005 22:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

code:
1
init 3

zou de X-server moeten afsluiten, daarna kan je gewoon zonder voort (of hem natuurlijk opnieuw proberen op te starten). Er zijn nog andere commando's om de GUI te krijgen, maar die ontsnappen mij nu :)

Wat handig kan zijn: log in als root en voer dan xorgconfig uit, dat stelt de X-server in, zorg dat je geen te hoge resoluties hebt voor je videokaartje, en voor je monitor, de drivers dat moet normaal wel snor zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Borromini op 20-06-2005 22:37 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 08:56

Simkin

Bzzzzz

Laat de inhoud van je /etc/X11/xorg.conf bestand eens zien (ik vermoed een opstart resolutie probleem).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 20 juni 2005 @ 22:33:
code:
1
init 3

zou de X-server moeten afsluiten, daarna kan je gewoon zonder voort (of hem natuurlijk opnieuw proberen op te starten). Er zijn nog andere commando's om de GUI te krijgen, maar die ontsnappen mij nu :)

Wat handig kan zijn: log in als root en voer dan xorgconfig uit, dat stelt de X-server in, zorg dat je geen te hoge resoluties hebt voor je videokaartje, en voor je monitor, de drivers dat moet normaal wel snor zitten.
dat heb ik net geprobeerd, maar aan einde krijg ik dit: "failed to open filename for writing"
Simkin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:41:
Laat de inhoud van je /etc/X11/xorg.conf bestand eens zien (ik vermoed een opstart resolutie probleem).
euhh, hoe krijg ik dat voor elkaar??

Oscar Wilde

Verwijderd

bartgrefte schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:03:
[...]

dat heb ik net geprobeerd, maar aan einde krijg ik dit: "failed to open filename for writing"

[...]

euhh, hoe krijg ik dat voor elkaar??
Misschien:

more /etc/X11/xorg.conf

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:09:
[...]

Misschien:

more /etc/X11/xorg.conf
ok, alles staat er, wat wil je weten??

Oscar Wilde

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Bij nader inzien denk ik dat je probleem idd komt vanwege een brak DVD image

als je de iso files hebt kan je daar zelf even een DVD image van maken:
http://forums.suselinuxsupport.de/index.php?showtopic=8491#

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Simkin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:24:
Bij nader inzien denk ik dat je probleem idd komt vanwege een brak DVD image

als je de iso files hebt kan je daar zelf even een DVD image van maken:
http://forums.suselinuxsupport.de/index.php?showtopic=8491#
ik heb de cd's al naast de dvd gelegd en de missende files gekopieert. Nu wil ik dus dat hele zootje beschikbaar stellen via ftp met bpftp server, maar dat lukt niet.
Het is de bedoeling dat dat via mijn asus wl-500g deluxe gaat, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Als de linux installatie wil inloggen krijg ik: "error while accessing the ftp server: bad ftp server response". BPFP geeft niet aan dat er geconnect wordt. er staat alleen: IP(s) 192.168.1.2, on port 20
Default was poort 21 maar die is ingebruik of zo.
zonder accountnaam/password ingesteld (in bpftp) krijg ik dit "file not found" terwijl de linux installatie direct in de goede map zou moeten komen waar de installatiebestanden.staan.

als ik vanaf de pc, waar bpftp opstaat, probeer te connecten via ftp://192.168.1.2/ dan krijg ik GEEN bestanden te zien, maar wel als ik er ftp://192.168.1.2:20/ van maak, maar die :20 pakt linux niet. Ongeldige invoer bij ipadres voor server krijg ik dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 21-06-2005 10:47 ]

Oscar Wilde

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik vermoed dat je de MD5SUM files niet hebt gefixed, kan dat kloppen?
Via de link die ik je stuurde kan je een werkende DVD image maken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Simkin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:56:
Ik vermoed dat je de MD5SUM files niet hebt gefixed, kan dat kloppen?
Via de link die ik je stuurde kan je een werkende DVD image maken.
MD5SUM gebruik ik nooit, weet niet wat ik er mee moet.

Die link he, daar staat dat je ultra iso moet hebben. Ik heb het met magic iso geprobeerd, maar als ik daar bestanden toevoeg.... worden de mappen vervangen. Dus de files van cd2 worden ipv de bestanden van cd1 op cd1 geplaatst. Dus de image wordt NIET groter dan 700 MB. Die ik soms iets verkeerd?

Oscar Wilde

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

hmm, ik heb gewoon ultraiso gebruikt wat prima werkte.

Als je iso image 2 (tot en met 5) mount, en de inhoud in de root van iso image 1 sleept (overwrite all), save je dan de ISO file? (moet je doen nadat je een cd hebt gecopied)
Zoja, na de save is die nog gewoon 700mb?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Simkin schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:50:
hmm, ik heb gewoon ultraiso gebruikt wat prima werkte.

Als je iso image 2 (tot en met 5) mount, en de inhoud in de root van iso image 1 sleept (overwrite all), save je dan de ISO file? (moet je doen nadat je een cd hebt gecopied)
Zoja, na de save is die nog gewoon 700mb?
jup, na saven nog altijd 700MB, maar als ik strakkies weer thuis ben (en ultra iso met crack klaar is met downloaden) dan probeer ik nog wel een keer....
Want met ultra iso zonder licentie kun je niks......

EDIT: ok, dvd iso is klaar, gebrand. Maar..... ik krijg dit onder starten van installatie: "Kernel panic - not syncing : VFS : Unable to mount root fs on unknown-block(104,2)"
Op dat moment zit de pc helemaal vast. Hoe kan dat??

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 21-06-2005 18:56 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand?

Oscar Wilde

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

dat is raar...wanneer krijg je deze melding?
Ik bedoel op welke stap van de installatie.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Simkin schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:36:
dat is raar...wanneer krijg je deze melding?
Ik bedoel op welke stap van de installatie.
hij begint met loading linux kernel (installatie is dan nog niet opgestart hé), dan krijg ik te zien wat ie aan het doen is op zwart achtergrondje en witte tekst.
Hier heb je de laatste paar regels:
ACPI: (supports S0 S1 S4 S4bios S5)
md: Autodetecting RAID arrays.
md: autorun ...
md: ... autorun DONE.
RAMDISK: Compressed image found at block 0
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0
Kernel panic - not syncing : VFS : Unable to mount root fs on unknown-block(104,2)

Als ik die error even letterlijk vertaal, dan zou het betekenen dat ie het filesystem (fs) niet herkent?? of zo? Om te proberen heb ik net met partition magic de oude installatie weeggehaald met de partities. Dus de hele HD is nu unallocated (zo zegt partition magic het).

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 22-06-2005 16:03 ]

Oscar Wilde

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

bartgrefte schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:01:

Kernel panic - not syncing : VFS : Unable to mount root fs on unknown-block(104,2)[/b]

Als ik die error even letterlijk vertaal, dan zou het betekenen dat ie het filesystem (fs) niet herkent?? of zo? Om te proberen heb ik net met partition magic de oude installatie weeggehaald met de partities. Dus de hele HD is nu unallocated (zo zegt partition magic het).
Stimmt.

Bij het booten kan je een aantal opties meegeven aan je kernel. Onder andere de device waarop het / file system staat. Als je al je partities verwijderd, tjah, dan kan ie inderdaad niets vinden.

Verder: probeer toch maar eens met die md5sums. Je hebt een md5sum checker nodig geloof ik. Die maakt een hash van je iso'tje. Normaal moet die overeenkomen met de hash die SUSE levert. Is dat niet het geval, dan zit je met een brakke iso. Meer is er niet aan.

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Ik kan me vaag herinneren dat ik zoiets ook wel eens gehad heb.
Volgens mij moet je de MBR deleten, (wat niet elk tooltje even goed doet).

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Simkin schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:08:
Ik kan me vaag herinneren dat ik zoiets ook wel eens gehad heb.
Volgens mij moet je de MBR deleten, (wat niet elk tooltje even goed doet).
good old fdisk /mbr

:Y)

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
en dat vervangt het oude bootrecord door een nieuwe?

ps. die fout had ik zowel met (niet-werkende) linux-installatie en nog steeds nadat ik alle partities heb verwijdert, maakt dat nog uit??

edit: net fdisk /mbr geprobeerd, helpt niet. Heb geprobeerd terwijl de HD ongepartitioneerd was, en nadat ik de gehele hd gepartitioneerd had als fat32.
Ik krijg dus nog steeds die kernel panic fout........

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 22-06-2005 19:51 ]

Oscar Wilde

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

bartgrefte schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:55:
[...]

en dat vervangt het oude bootrecord door een nieuwe?

ps. die fout had ik zowel met (niet-werkende) linux-installatie en nog steeds nadat ik alle partities heb verwijdert, maakt dat nog uit??

edit: net fdisk /mbr geprobeerd, helpt niet. Heb geprobeerd terwijl de HD ongepartitioneerd was, en nadat ik de gehele hd gepartitioneerd had als fat32.
Ik krijg dus nog steeds die kernel panic fout........
probeer eens een andere tool, heb hier ook wle eens flink mee gekloot (werkte fdisk ook niet)
uiteindelijk een of andere dos bootdisk gevonden waarbij het wel werkte, weet alleen niet meer welke.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

zoek eens naar killmbr, duitstalig programmaatje, kan je downloaden, maak DOS bootdisk, kopieer de exe daarnaar, en booten van de floppy, exe uitvoeren, en klaar :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:16:
zoek eens naar killmbr, duitstalig programmaatje, kan je downloaden, maak DOS bootdisk, kopieer de exe daarnaar, en booten van de floppy, exe uitvoeren, en klaar :)
heb em gevonden, maar ik snap niks van dat duits. het enigste wat ik kon begrijpen was dat ik "killmbr 0" moest intypen. Maar verder snap ik er totaal niks van. Is dat prog niet in engels te vinden?

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, om eerlijk te zijn, mijn Duits trekt evenmin op iets, maar ik begrijp het toch min of meer (gebruik het zelf af en toe :)). Post hier de output anders, dan vertaal ik het wel voor je

Proggie is van duitse magazine c't, is niet in 't Engels te krijgen (zoals veel van hun tooltjes spijtig genoeg).

[ Voor 24% gewijzigd door Borromini op 22-06-2005 22:37 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:36:
Wel, om eerlijk te zijn, mijn Duits trekt evenmin op iets, maar ik begrijp het toch min of meer (gebruik het zelf af en toe :)). Post hier de output anders, dan vertaal ik het wel voor je

Proggie is van duitse magazine c't, is niet in 't Engels te krijgen (zoals veel van hun tooltjes spijtig genoeg).
output? welke output? gebeurt niets!, (volgensmij)
maar zal morge wel weer proberen als ik echt goed wakker ben.

Maar klopt dat trouwens dat ik "killmbr 0" moet invoeren?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 22-06-2005 22:49 ]

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Normaal wel, en dan moet je met 'ja' bevestigen (is in Duits hé!)
Als je er niet wijs uitraakt, tik dan gewoon 'killmbr' in, dan geeft het programma vanzelf aan hoe je het moet gebruiken
1e hd = 0
2e hd = 1
enz

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:54:
Als je er niet wijs uitraakt, tik dan gewoon 'killmbr' in, dan geeft het programma vanzelf aan hoe je het moet gebruiken
moet je wel duits kunnen hé :P
ik heb het (met slaperige kop) ff geprobeerd, "killmbr 0", en er kwam zoiets als datei kan nicht geschreben worden of zoiets
killmbr draait trouwens vanaf een cdrw bij gebrek aan werkende floppydrive....

EDIT: net weer geprobeerd maar heb nu killmbr vanaf een 2e hd uitgevoerd. Er stond mbr is gelösched. Wat neem ik aan verwijdert betekent.
Na ok, pc gereset, dvd van linux erin..... en nog steeds dezelfde fout....... :(

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 23-06-2005 08:54 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand nog andere ideeën??

EDIT:ik probeerde net root=/dev/hdc, zonder dat in te voeren stond er aan het eind van de error (140,2), met die root=/dev/hdc ingevoerd staat er dit: (0,0) aan het eind van de error.

pff, ik ben dom bezig, ik moet root=/dev/hda hebben. ff testen......
heeft niet geholpen.

[ Voor 98% gewijzigd door Raven op 23-06-2005 15:20 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
ik kan wel blijven kicken, maar toch......
(het wachten op een (werkende) oplossing duurt ook zo lang... :P :P :P ... )

Oscar Wilde

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

begrijp ik het goed dat je niet eens van CD op kunt starten? daar heeft de harde schijf niets mee te maken, en de MBR al helemaal niet. Ik ga ervanuit dat SuSE een ramdisk-iets heeft wat ie probeert te mounten als rootfs, maar dat lukt blijkbaar niet.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
smokalot schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:54:
begrijp ik het goed dat je niet eens van CD op kunt starten? daar heeft de harde schijf niets mee te maken, en de MBR al helemaal niet. Ik ga ervanuit dat SuSE een ramdisk-iets heeft wat ie probeert te mounten als rootfs, maar dat lukt blijkbaar niet.
(zeflgemaakte) dvd hé... niet cd........
pc start er WEL van op, kernel wordt geladen (met zon voortgangsindicator), dan zooi op scherm van wat ie aan het starten/initialiseren is, en dan die fout... (dus vlak voor yast opstart.
live cd van suse8.2 doet trouwens wel, dus pc zelf zal wel goed zijn..

maar wat zou nu ECHT de oorzaak kunnen zijn dan??

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 24-06-2005 20:40 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand???

EDIT:
ik zie net iets... als dat menu opstart waar ik uit installatie/ installatie safe-settings enz moet kiezen,
zie ik onderaan naast resolutie en taal CDROM staan. bij de 1e dvd ( die met die vermistte bestanden) staat daar DVD! zou dat het zijn?? zo ja, wat is er dan verkeerd gegaan bij het maken van de dvd?

[ Voor 98% gewijzigd door Raven op 25-06-2005 19:20 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand?

Oscar Wilde

• smokalot

smokalot

titel onder

het gaat fout tijdens (nou ja, vlak na) het laden van de kernel. die wil een rootfs mounten, en dat lukt niet. ik vermoed dat ie een ramdisk-achtig iets wil mounten, maar die kan ie niet vinden. wellicht is het met een heel kleine aanpassing op te lossen, maar zou niet weten hoe. makkelijkst lijkt me om de DVD nog een keer te downloaden, en dit keer wel MD5 te checken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
smokalot schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:30:
het gaat fout tijdens (nou ja, vlak na) het laden van de kernel. die wil een rootfs mounten, en dat lukt niet. ik vermoed dat ie een ramdisk-achtig iets wil mounten, maar die kan ie niet vinden. wellicht is het met een heel kleine aanpassing op te lossen, maar zou niet weten hoe. makkelijkst lijkt me om de DVD nog een keer te downloaden, en dit keer wel MD5 te checken.
wat heeft dat dan voor zin, er missen meerdere complete bestanden in die iso....
en die iso dvd die ik gemaakt heb van de cd's, die moet toch gewoon werken....... ik heb stap voor stap alles nagelopen maar ik kan niets vinden van wat er fout kan zijn gegaan....

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

je kan ook je huidige image checken op integriteit, google es hoe je de md5sum in Windows moet checken (K3b onder linux doet het automatisch :)).

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:29:
je kan ook je huidige image checken op integriteit, google es hoe je de md5sum in Windows moet checken (K3b onder linux doet het automatisch :)).
hoe kom ik dan aan een md5sum voor die zelfgemaakte dvd dan?? die zijn nergens te vinden, ook niet voor die iso die niet compleet bleek te zijn. (die laatste heb ik trouwens al weggegooit)

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel, ik heb al een hoop cd's / dvd's gebrand, waar nooit md5sums bij zaten... Op de een of andere manier slaagde K3b er altijd in om de md5sum te berekenen, dus ik denk niet dat je hem zelf al moet hebben... Zoek maar es op zo'n proggie, voer het uit op een willekeurige iso, dan weet je het direct.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:59:
Wel, ik heb al een hoop cd's / dvd's gebrand, waar nooit md5sums bij zaten... Op de een of andere manier slaagde K3b er altijd in om de md5sum te berekenen, dus ik denk niet dat je hem zelf al moet hebben... Zoek maar es op zo'n proggie, voer het uit op een willekeurige iso, dan weet je het direct.
als je zo'n md5sum wil laten berekenen, moet je dan geen goedwerkende dvd/cd hebben om dat te kunnen??

zal wel er wel een laten maken voor mijn zelfgemaakte iso, mischien helpt dat om die "kernel panic" error op te lossen.....

wacht es, k3b is voor linux, ik weet niet of het duidelijk was... ik kan linux helemaal niet installeren :P

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 26-06-2005 21:08 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
???

Oscar Wilde

• smokalot

smokalot

titel onder

je kunt SuSE niet installeren, niet meteen generaliseren ;)

maar goed, ik heb geen idee wat er mis is gegaan, je hebt iets gedownload, je hebt iets gebrand, dat werkte niet, je hebt iets zelf gefabriceerd van CDs, dat werkt niet. Jij bent degene die die DVD gemaakt hebt, hoe moeten wij dan controleren of je dat goed gedaan hebt? ik vrees dat een MD5 op iets zelfgemaakts niet gaat werken, 1 ander bitje ergens (bijvoorbeeld in de modified time van een bepaald bestand) zorgt er al voor dat de hash totaal anders wordt, werkelijk elk karakter zal anders zijn.

Ik zou zeggen: probeer het nog eens, opnieuw. nu netjes de dingen die je download controleren, op langzame snelheid branden, en als het dan weer niet werkt zal er wel iets anders aan de hand zijn.

Je zou ook een andere distro kunnen overwegen, en je kunt ook eens kijken of het allemaal wel werkt op een andere PC, dan hang je gewoon de harde schijf daarin, installeer je, en gooi je de schijf weer in de bak waar ie hoort.

edit:
ik zie op slashdot een artikel dat misschien sommige dingen verklaart (missende RPM's). je zou de netimage eens kunnen proberen, mits je ergens een ondersteunde netwerkkaart hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door smokalot op 27-06-2005 21:28 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
smokalot schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:23:
je zou de netimage eens kunnen proberen, mits je ergens een ondersteunde netwerkkaart hebt.
al geprobeerd, is helaas NIET mogelijk met maar 128MB ram. En daar komt nog bij dat een ftp-installatie hier nog nooit gewerkt heeft. Ik krijg dan bij software: "bad medium". Met verbinding via andere pc geprobeerd, pas nog via router, maar niks werkt.
Ben op moment een dvd-image aan het downloaden via emule, deze is 3.34 gig groot, kan wel eens kloppen. De image die ik van de cd's gemaakt had was (ongeveer) ook zo groot

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 27-06-2005 21:50 ]

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bart, als je een corrupte iso hebt, dan zal de md5sum niet kloppen, en de berekening zal dan een foutmelding geven... Daar dient dat programma net voor :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:51:
Bart, als je een corrupte iso hebt, dan zal de md5sum niet kloppen, en de berekening zal dan een foutmelding geven... Daar dient dat programma net voor :)
ja ok, maar K3b doet niet onder windows, en ik weet geen vergelijkbaar prog dat wel onder windows werkt....

Oscar Wilde

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sorrry hoor... heb een paar posts geleden gesuggereerd dat je daar Google voor kon gebruiken?!

Soit

http://digestit.kennethballard.com/download.php?id=digestIT

Zoals je ziet duurt het maar een paar seconden!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Borromini schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:10:
Sorrry hoor... heb een paar posts geleden gesuggereerd dat je daar Google voor kon gebruiken?!

Soit

http://digestit.kennethballard.com/download.php?id=digestIT

Zoals je ziet duurt het maar een paar seconden!
ok, hij is bezig, pc wordt er traag van. Blijkt dat dat prog de resterende 300 meg vrije ram ingebruik neemt

EDIT: volgens mij loopt dat prog volledig vast, windows reageert zelf ook haast niet meer dus heb em maar stop gezet.
Er zat zon voortgangsindicator die zodra ie begon meteen vol was, en er stond "file size: -712007680 bytes" dat zal wel niet kloppen, of wel?

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 27-06-2005 22:24 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1