Toon posts:

hdd met wifi/ethernet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte situatieschets:

- breedband internet verdeelt via een Belkin wireless router (drie lan aansluitingen + wifi)
- mijn desktop pc (zonder wifi(kaart), aangesloten via netwerkkaart)
- desktop van mn broer (zonder wifi(kaart), aangesloten via netwerkkaart) + zijn laptop heeft draadloos internet

- mijn toekomstige laptop met wifi :P

Ik heb een harde schijf nodig waar ik in het hele huis met alle computers op kan (2pc's en 2portables).

Nu weet ik dat er ethernet hdd's en wifi hdd's bestaan, ik weet alleen niet wat gekozen...

suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
kickje. :?

Verwijderd

Gewoon grote harde schijf in je PC zetten en delen :?

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Er zijn wel schijven met een ingebouwde ethernet controller, die zijn ook wel te vinden met google of pricewatch wellicht.

Eerste poging met google ;( Google

Zo te zien is het prijstechnisch niet al te voordelig. Het opzetten van een fileserver mbv bijvoorbeeld een oude p3 oid is een stuk goedkoper.

Voortaan even google raadplegen denk ik, want 1500 euro ga je vast niet uit willen geven. Dit staat ook in de faq (linkje bovenaan de pagina ;))

[ Voor 19% gewijzigd door UltimateB op 21-06-2005 18:19 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Het lijkt me dat de TS niet wilt dat er altijd een PC aan moet staan voor gebruik van dataopslag.

Maar de TS kan wel zelf indenken wat het meest praktische voor hem is.

Stel je eigen een paar vragen.

Bijv.

1. Zal ik deze HDD vaak verplaatsen?
2. Als ik hem meeneem, moet deze ook op iedere router passen, en niet alleen wifi?
3. Is er een combi tussen wifi en netwerkkaart?(het beste van alle 2 :) )
4. Wil ik volledige snelheid om naar de HDD te schrijven?

Ik denk dat je met deze vragen al een eind komt.

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Linksys heeft ook een aantal van die schijven, NAT heet het trouwens (Network Attached Storage).

Linkje

• rigermortis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 22:35
ik denk dat jij zoiets bedoelt.

Maar dat had je ook heel makkelijk via google kunnen vinden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rigermortis op 21-06-2005 18:29 ]

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
mijn suggestie:

koop een epia voor €100,- (zie pricewatch, effe zoeken), koop daar 1 of 2 schijven voor en timmer er zelf een mooie kast voor (tenzij je nog minstens €80,- voor over hebt voor een kast). als OS linux ofzo en die hele kast ergens op zolder zetten met natuurlijk een netwerkkabeltje eraan (of wifi). zorg wel dat die schijven gekoeld worden met bv een 8cm fan die er langs blaast. misschien niet de beste performance maar hier (bij mij dus) voldoet het zeker wel, en energiezuinig is het ook!

[ Voor 19% gewijzigd door brute51 op 21-06-2005 18:35 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:20:
Het lijkt me dat de TS niet wilt dat er altijd een PC aan moet staan voor gebruik van dataopslag.

1. Zal ik deze HDD vaak verplaatsen?
2. Als ik hem meeneem, moet deze ook op iedere router passen, en niet alleen wifi?
3. Is er een combi tussen wifi en netwerkkaart?(het beste van alle 2 :) )
4. Wil ik volledige snelheid om naar de HDD te schrijven?
...quote]

1. HDD zal heel zelden verplaatst worden
2. Moest ik hem dan toch verplaatsen, dan zal ik hem wellicht aansluiten met usb ofzo
4. Snelheid doet er niet zoveel toe, zolang het vlot werkt is het goed ;)

Deze lijkt me wel te bevallen:
Freecom Classic SL netwerk 80 GB Harddisk 169,99 euro
Klik
Als ik het goed begrijp kan je deze schijf rechtstreeks aansluiten op je router en word die schijf direct toegankelijk, zowel via wifi als via ethernetkabel?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 19:08 ]

Pagina: 1