ik zit met het volgende probleem,
ik krijg regelmatig blauwe schermen en geheugen foutmeldingen. dit gebeurt eigenlijk alleen maar tijdens het spelen van spellen. Bij unreal tournament 2004 demo krijg ik vaak een foutmelding (over het geheugen) van ut zelf als ik het afsluit.
De foutmelding die ik ook vaak krijg is dit:
De instructie op 0x69673e9f verwijst naar geheugen op 0x00000ffc de lees of schrijf bewerking ("written") op het geheugen is mislukt
Dus ik dacht, m'n geheugen is gaar. het ik een paar keer memtest86 laten draaien (een keer zelfs 12 uur lang) maar daar kwamen geen fouten uit voort.
Ik heb dit probleem pas sinds ik een nieuwe videokaart heb (xfx 6800 le).
Nou zou ik dus willen weten, is het mogelijk dat het geheugen op m'n videokaart kapot is? en zoja, weten jullie een programma waarmee ik het geheugen van m'n videokaart kan testen?
Of zou een herinstallatie van windows nog wat uit kunnen halen?
Dit is m'n hardware
MSI K8N Neo2
AMD 64 3000
Kingston 512mb 400mhz (2 keer)
XFX 6800 LE
Maxtor (d9) 80 gig
Creative Soundblaster live
Nec 3540 (DVD)
Diskette
ik krijg regelmatig blauwe schermen en geheugen foutmeldingen. dit gebeurt eigenlijk alleen maar tijdens het spelen van spellen. Bij unreal tournament 2004 demo krijg ik vaak een foutmelding (over het geheugen) van ut zelf als ik het afsluit.
De foutmelding die ik ook vaak krijg is dit:
De instructie op 0x69673e9f verwijst naar geheugen op 0x00000ffc de lees of schrijf bewerking ("written") op het geheugen is mislukt
Dus ik dacht, m'n geheugen is gaar. het ik een paar keer memtest86 laten draaien (een keer zelfs 12 uur lang) maar daar kwamen geen fouten uit voort.
Ik heb dit probleem pas sinds ik een nieuwe videokaart heb (xfx 6800 le).
Nou zou ik dus willen weten, is het mogelijk dat het geheugen op m'n videokaart kapot is? en zoja, weten jullie een programma waarmee ik het geheugen van m'n videokaart kan testen?
Of zou een herinstallatie van windows nog wat uit kunnen halen?
Dit is m'n hardware
MSI K8N Neo2
AMD 64 3000
Kingston 512mb 400mhz (2 keer)
XFX 6800 LE
Maxtor (d9) 80 gig
Creative Soundblaster live
Nec 3540 (DVD)
Diskette