Geheugen fouten en blauwe schermen oorzaak van videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• The_Eaxfer
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 14:08
ik zit met het volgende probleem,

ik krijg regelmatig blauwe schermen en geheugen foutmeldingen. dit gebeurt eigenlijk alleen maar tijdens het spelen van spellen. Bij unreal tournament 2004 demo krijg ik vaak een foutmelding (over het geheugen) van ut zelf als ik het afsluit.

De foutmelding die ik ook vaak krijg is dit:

De instructie op 0x69673e9f verwijst naar geheugen op 0x00000ffc de lees of schrijf bewerking ("written") op het geheugen is mislukt

Dus ik dacht, m'n geheugen is gaar. het ik een paar keer memtest86 laten draaien (een keer zelfs 12 uur lang) maar daar kwamen geen fouten uit voort.

Ik heb dit probleem pas sinds ik een nieuwe videokaart heb (xfx 6800 le).

Nou zou ik dus willen weten, is het mogelijk dat het geheugen op m'n videokaart kapot is? en zoja, weten jullie een programma waarmee ik het geheugen van m'n videokaart kan testen?

Of zou een herinstallatie van windows nog wat uit kunnen halen?

Dit is m'n hardware

MSI K8N Neo2
AMD 64 3000
Kingston 512mb 400mhz (2 keer)
XFX 6800 LE
Maxtor (d9) 80 gig
Creative Soundblaster live
Nec 3540 (DVD)
Diskette

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Wellicht dat oudere versies van detonator roet in het eten gooien. Destroy ze eens allemaal en installeer de laatste nvidia detonator, of gebruik anders de meegeleverde versie. je kan ook je oude videokaart ter vergelijking er weer in doen, probleem dan niet meer aanwezig? Daarnaast kan een nieuwe windows install zeker helpen.
Of mischien is teh demo wel gaar en moet je eens met wat anders testen. 3dmark of zo.

• The_Eaxfer
tijdens 3dmark 03 en 05 heb ik nog geen problemen gehad, maar wel met ut2004 demo, doom3 demo.

Ik zal de drivers die op de cd staan er wel even op zetten (er staan nu de laatste driver van de nvidia site op)

Bedoel je met detonator de drivers?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Kijk anders eerst eens hier, heb je vlgns mij nog niet gedaan:
<<FAQ>>

• The_Eaxfer
dat had ik wel gedaan, maar ik krijg GEHEUGEN fouten, en daar staat niks over in de faq, je zou 'm zelf ook eens moeten lezen.... is handig :)

• The_Eaxfer
schopper de schop

Verwijderd

Er is je al eens aangeraden om de drivers geheel te destroyen, dat is wel de moeite waard, sterker nog ik dank dat dat het oplost en anders doet een format dat wel denk ik.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik zit eerder aan een voedingstekort, tijdens memtest draait je systeem rustig. En als de grafische kaart in actie schiet, dan verbruik je pc bijna 100W extra voor de grafische kaart alleen al. Dus spanningen meten en vooral tijdens belaste toestand.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 22-06-2005 19:34 ]

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
The_Eaxfer schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:11:
dat had ik wel gedaan, maar ik krijg GEHEUGEN fouten, en daar staat niks over in de faq, je zou 'm zelf ook eens moeten lezen.... is handig :)
Zou je geheugen of geheugen controler dan soms rot zijn?

Draai anders eens een nachtje memtest en/of probeer ander geheugen

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Hoe zit het met de warme lucht in je kast, wordt deze wel snel genoeg afgevoerd en versie koude lucht aangevoerd. Als je bijvoorbeeld geen fan's in kast hebt kan het zo zijn dat je geheugenmodules te warm worden, doordat de warme lucht niet voldoende wordt afgevoerd naar buiten, en daardoor foutgevoeliger worden.
Pagina: 1