Toon posts:

ms access: aantal regels bepalen in een tekst veld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier met daarop een aantal tekstvelden van het type :TekstVak. Nou wil ik deze vakken graag instellen zodat er maximaal 3 regels kunnen worden ingevoerd is er iemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 14:59
De lengte van het veld beperken ?? :? 8)7

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Is het voor een adres etiket? Dat kan je beter anders maken :)

Anders zou ik na iedere toetsaanslag (on keypress) het aantal returns (vbNewLine) in de tekst tellen.
Of je moet op lengte kijken...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor het maken van een etiket, dat kan inderdaad beter.
Maar het gaat om een stuk tekst op een offerte/factuur te maken. Deze tekst mag echter niet meer dan drie regels lang worden.

Ik zal het even proberen door het aantal returns te tellen.

Alvast bedankt.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Houdt je er rekening mee dat een enkele zin, zonder returns erin, ook meer dan één regel kan innemen? Voor zover ik weet is er geen methode binnen Access zelf om te bepalen wat de afmetingen van een string worden, maar er is waarschijnlijk wel een windows API voor. Die zou je kunnen gebruiken om te testen of je string te veel ruimte in gaat nemen, onafhankelijk van het aantal returns. Het probleem is namelijk ook dat niet elk karakter even veel ruimte inneemt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant