Welke voeding voor Ati 9700?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb mijn oude Ati Radeon 9700 non pro in de pc van mijn vriendin gebouwd, sindsdien heeft ze last van vastlopers als er meerdere programmas of zware spellen draaien (CS Source), voorheen dus nooit. Het koelblok van de processor wordt ook erg warm, bijna te warm om met je vingers aan te raken. is dit probleem op te lossen door er een betere voeding in te bouwen of is het een warmte probleem? misschien beter koeler op de processor?

Er zat voorheen geen airflow in de kast. Nu heb ik aan de voorkant een 80 mm fan gebouwd en op de Ati kaart een fan die in je pci slot steekt.

Oh ja ik heb de originele koeler van de Ati kaart een tijdje terug al vervangen voor een heat pipe koeler van zallman.
Voorheen toen de Ati kaart nog in mijn pc zat had ik nooit problemen met mijn pc

PC specs: AMD Athlon XP 1666
geheugen: 256 mb
Voeding: 250W

[ Voor 5% gewijzigd door DeMuts op 20-06-2005 19:52 ]

Verwijderd

Om nu meteen een betere/duurdere voeding aan te schaffen lijkt me een beetje overbodig. Ik zou deze warme dagen eens afwachten. Als het dan nog is, misschien eens de lijnen meten ofzo. (wat je opzich nu ook al kunt doen)

Lijkt me dat jou sys niet al te veel stroom vreet...

• DeMuts
ja had al iets over lijnen meten gelezen maar daar ben ik een echte noob in, misschien iets meer info over hoe en wat met die voltlijnen ?!?

PS: Ik heb nu maar ff de kast opengezet, scheelt ook weer in de warmte

Verwijderd

Als je een noob bent in lijnen meten e.d. zou ik niet zo snel je multimeter uit de kast halen en het gaan checken. Misschien heb je bij je mobo een programma gekregen om de voltages te meten, of misschien staat het in je BIOS.

een 250 watt voeding is denkik wel een beetje weinig. Misschien kan je ergens een 2ehands 350 watt krijgen ofzo.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

met speedfan kan je zowel de voltages van je pc als de temperaturen checken...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

voor dat systeem moet dat kunnen...lijkt mij...

btw: die lijntjes meten is zo gepiept; de 12 volt en de 5 volt zijn al handig zat als je die weet. neem een voltmeter, en een pc die aanstaat met een molex-connector, de zwarte is de min en de rode de 5 volt en de gele de 12 volt...

kun je het zo aflezen op je meter...

sloop je pc niet...ik ben geen garantie-mannetje... :+

Softwarematig kan ook ofcoorse...maar meestal alleen als indicatie...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 20:10 ]

• DeMuts
Ik heb dit in Aida32 gevonden hebben jullie hier iets aan misschien?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/demuts/voltlijnen.JPG

• DeMuts
Ok ik ga nu dus ff mijn 450 W voeding uit mijn pc halen en hiermee testen of de andere pc stabieler loopt. Met 2 potjes CS source spelen loopt de pc dus al vast. Ik houd jullie op de hoogte

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 22:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, ik moet zeggen dat die 5V lijn niet erg veel ruimte overlaat. :X Maar als je zegt dat het CPU-koelblok zo heet is dat je het niet meer kunt aanraken zou ik eerder eens aan fatsoenlijkere koeling gaan denken. Waarschijnlijk wordt je CPU gewoon te heet.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• DeMuts
ok maar waarom kan zon standaard CPU blok deze processor dan niet aan? hij is niet overclocked?
En voorheen deed de pc het prima, tot er een zwaardere videokaart in ging. Oude was trouwens een Gforce 4 MX 210 geloof ik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.