Volgende probleem spontaan gekregen:
Computer 1
Windows XP SP1 (server)
Printer gedeeld
Innet gedeeld met windows xp, die dus hiermee meteen een ip vrij geeft aan computer 2
Computer 2 (client pc)
Windows XP1
Gelinkt via een crosskabel, zelfde werkgroep, zelfde ip range.
Probleem, ineens kan computer 2 niet meer printen via computer 1, kan geen connectie maken met de printer.
Hierna kom ik erachter dat ze elkaars shares niet meer zien, computers kunnen elkaar niet meer vinden, wel zichzelf. Computer 1 doet een halve sec over het zoeken naar andere computers, computer 2 gewoon een tijdje, probleem zit dus denk ik in computer 1. Pingen gaat ook, en gesharede innet werkt dus ook prima.
Wat heb ik gedaan, alle instellingen nagecheckt. SP2 geinstalled.
Maar het mocht niet baten, wat kan er mis zijn
?
Computer 1
Windows XP SP1 (server)
Printer gedeeld
Innet gedeeld met windows xp, die dus hiermee meteen een ip vrij geeft aan computer 2
Computer 2 (client pc)
Windows XP1
Gelinkt via een crosskabel, zelfde werkgroep, zelfde ip range.
Probleem, ineens kan computer 2 niet meer printen via computer 1, kan geen connectie maken met de printer.
Hierna kom ik erachter dat ze elkaars shares niet meer zien, computers kunnen elkaar niet meer vinden, wel zichzelf. Computer 1 doet een halve sec over het zoeken naar andere computers, computer 2 gewoon een tijdje, probleem zit dus denk ik in computer 1. Pingen gaat ook, en gesharede innet werkt dus ook prima.
Wat heb ik gedaan, alle instellingen nagecheckt. SP2 geinstalled.
Maar het mocht niet baten, wat kan er mis zijn
[ Voor 15% gewijzigd door Strider op 20-06-2005 18:54 ]
BlaBlaBla