Hotmail uit Nederland en Italie, zelfde IP-adres???

Pagina: 1
Acties:

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Beste lezers,

Ik zit met een klein, en als het waar is een ernstig probleem. Mss kan iemand me helpen. Ik kan niet teveel op de details ingaan, maar ik ontvang mail van iemand dit op dit moment in Italie zit, of zegt te zitten. Door een bepaalde gebeurtenis kreeg ik argwaan en besloot ff wat te onderzoeken.

Ik heb tot mijn verbazing gezien dat het ip-adres van (hot)mailtjes 'uit Nederland' hetzelfde is als het ip-adres van mailtjes 'uit Italie'. Dit heb ik gedaan via outlook en via de advanced opties in Hotmail zelf.

Wie o wie kan me vertellen of het technisch mogelijk is dat dit wel kan kloppen. De persoon zit bij planet en heeft in Nederland ADSL (ip begint met 80 etc....)

Bedankt voor de info alvast, ik lees het bijna meteen want ik blijf online!! Ik zou er erg mee geholpen zijn! :)

Verwijderd

In hotmailtjes zit niet het ip van de pc waar diegene achter zit, maar dat van de mailserver van Microsoft (hiotmail).

Je kan er dus niks mee.

Edit: Bovenstaand is fout, hotmail gebruikt wel het ip, ik heb net ff getest. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 18:02 ]

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
pc staat aan en mailt via vnc? Dat zou namelijk kunnen... Niet logisch, maar zou wel kunnen.

Verwijderd

De "X-Originating-IP:" header uit via Hotmail verstuurde mail klopt altijd.
Als jij mails krijgt vanaf een Planet IP adres, op te zoeken op www.ripe.net, dan komt dat mailtje uit Nederland.
Wat wel kan, en wat ik zelf vaak doe is een VPN gebruiken als ik op vakantie ben.
Er zijn meer mogelijkheden waarbij de mail vanaf een Nederlands IP adres komt terwijl de persoon in kwestie ergens anders is, denk aan VNC, proxies, Remote Desktop etc.

• objectief2
Nou, ik heb mezelf een mailtje gestuurd en daarin kan ik dus mn eigen IP-adres (van Wanadoo) wel zien. Dus er vanuit gaand dat dat 80 nr klopt dan is de vraag dus of het logischerwijs kan dat je bijvoorbeeld inbelt in Italie op je ADSL hier, om maar wat te noemen? Oke, ik heb de reacties hierboven gelezen en zal er eens omzichtig naar vragen hoe ze daar internet :)

Nog ter info: de X-originating IP is in alle mails gelijk. Namelijk 80.etc. Het is een IP-adres van Planet, opgezocht met www.ripe.net Als iemand echt graag iets uit wil zoeken kan ik het hele IP-adres wel geven. Ik kan lastig direct gaan beschuldigen namelijk >:)

Voor de poster eronder: het gaat om een meisje die me wil laten geloven dat ze daar voor haar werk is ;)

[ Voor 56% gewijzigd door objectief2 op 20-06-2005 18:11 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Volgens mij zouden alle hotmails moeten verwijzen naar iets in de 216.219.* reeks. Dat is meestal iets in dezelfde regio als www.microsoft.com.nsatc.net. Maar ik kan er totaal naastzitten. Wacht, zit met andere dingen in mijn hoofd, sorry :>

[ Voor 13% gewijzigd door Icey op 20-06-2005 18:06 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Het IP van de afzender staat wel degelijk in de header! Zojuist een hotmailtje van iemand bekeken en daarin staat een 83.83.x.x adres en als ik daar een nslookup op loslaat dan komt er blabla.casema.nl uit. :)

Wil je ons nou vertellen waar het ongeveer om gaat? Ik ben best nieuwsgierig geworden.. :)

[ Voor 35% gewijzigd door FaceDown op 20-06-2005 18:10 ]

Groetjes, FaceDown.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
als diegene zo'n mobiel gprs kaartje heeft, en daarmee de ene keer in Italie zit en de andere keer in Nederland, dan kan het wel kloppen. Je hebt meestal met dat soort kaartjes ook een IP adres wat een lease heeft van enkele dagen, soms weken, en soms zelfs een vast IP.
Dus theoretisch is het technisch mogelijk, of dat in de praktijk ook zo werkt, weet ik zo niet.

• objectief2
Het gaat over mails van maart tm vandaag. GPRS had gekund ware het niet dat deze persoon doet overkomen alsof ze a-technisch is, en dat geloof ik ook nog :) . De reden dat ik argwaan kreeg was omdat internet 'in Italie' net zo instabiel was als 'hier'. Dus dat bracht me op het idee dat ze op hetzelfde modem zit :) etc

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ah het is dus een ze. Jij bent een tweakert en dus een hij. Jij bent verliefd op haar en nou ben je bang dat zij je probeert te ontwijken door te zeggen dat ze in het buitenland zit, terwijl dat niet zo is. Am I right? :)

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

-krekel- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:12:
als diegene zo'n mobiel gprs kaartje heeft, en daarmee de ene keer in Italie zit en de andere keer in Nederland, dan kan het wel kloppen. Je hebt meestal met dat soort kaartjes ook een IP adres wat een lease heeft van enkele dagen, soms weken, en soms zelfs een vast IP.
Dus theoretisch is het technisch mogelijk, of dat in de praktijk ook zo werkt, weet ik zo niet.
Met GPRS krijg je altijd een IP adres uit een range van je telecom provider in Nederland.
code:
1
2
3
inetnum:      212.41.153.0 - 212.41.158.255
netname:      TELFORT
descr:        Telfort Internet Services

Zoiets voor Telfort bijvoorbeeld.
Ook al zit je in Timboektoe.

Het feit dat de X-Originating-IP: header een Nederlands IP adres geeft wil dus zeggen dat de Hotmail pagina gebruikt is vanaf dat IP.
De enige manier waarop dat vanuit het buitenland kan is zoals ik al zei, via VPN, VNC, Remote Desktop of andere ongein. Je kan niet je Planet ADSL account gebruiken in het buitenland, dat werkt alleen met KPN centrales. Ook wel logisch. Wel kan je een Planet ADSL account gebruiken in andere huizen met internet via KPN's mxstream, door in te loggen met je account krijg je dan je eigen IP adres.

Je kan dus rustig stellen dat de persoon in kwestie je in de maling neemt, of interessant wil doen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 18:36 ]

Verwijderd

Eigenlijk zou je effe moeten pingen naar dat ip en even de tijden noteren. Als ze daarna zogenaamd weer in Nederland is weer pingen en dan de tijden vergelijken. Lijkt me dat het verschil moet uitmaken of je naar italie pingt of binnen NL blijft.

Off topic: Het is toch niet je vriendinnetje he dat meisje. Zo ja dumpen die hap >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 18:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:42:
Eigenlijk zou je effe moeten pingen naar dat ip en even de tijden noteren. Als ze daarna zogenaamd weer in Nederland is weer pingen en dan de tijden vergelijken. Lijkt me dat het verschil moet uitmaken of je naar italie pingt of binnen NL blijft.
Wat is dat nou voor iets achterlijks?
Je kan _GEEN_ Planet ADSL IP adres gebruiken in Italie zonder VPN/VNC/RD.
En in dat laatste geval zijn de pingtijden gelijk aan de normale.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Naja, ik zit op dit moment op Kreta, maar doe alles (mail, fora, sites bijhouden, etc...) via Remote Desktop. Reden daarvoor is dat alles op mijn pc thuis staat, en niet op m'n laptop.
Dus het gebeurd wel :P

Maar als de persoon a-technisch is, dan is dat inderdaad een twijfelgevalletje :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:43:
[...]

Wat is dat nou voor iets achterlijks?
Je kan _GEEN_ Planet ADSL IP adres gebruiken in Italie zonder VPN/VNC/RD.
En in dat laatste geval zijn de pingtijden gelijk aan de normale.
Dat was bedoelt om het gprs verhaal uit te sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:45:
[...]

Dat was bedoelt om het gprs verhaal uit te sluiten.
Dat is simpel uit te sluiten, Planet Internet biedt geen GPRS diensten aan.
En ook al deden ze dat wel, het IP adres zou dan dat van een GPRS proxy zijn, en niet dat van de client. Dus daar zou ook geen verschil in zitten. Bovendien zou dat IP adres voor GPRS zijn, en niet voor thuis internet.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
FaceDown schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:18:
Ah het is dus een ze. Jij bent een tweakert en dus een hij. Jij bent verliefd op haar en nou ben je bang dat zij je probeert te ontwijken door te zeggen dat ze in het buitenland zit, terwijl dat niet zo is. Am I right? :)
ik dacht net hetzelfde... :X

• objectief2
Bedankt iedereen voor de tips. Kort gezegd weet ik nu dat het voor een a-technisch persoon vrijwel onmogelijk is om met hetzelfde ip-adres vanuit verschillende landen te mailen, internetten via Planet Internet :) Daar ging het me om, en natuurlijk zijn jullie net als mij benieuwd wat er dan voor reden achter steekt >:) Het is al zo warm en dan ook nog es dit 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door objectief2 op 20-06-2005 19:39 ]

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 10:53

Myedvyed

Ofzo

* volgt het E-drama nauwlettend * :9~

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ja vertel dan wat man.. je bent hier zo anoniem als de pest (is de pest anoniem?)! Wij zijn benieuwd!

Groetjes, FaceDown.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 09:42
Woohoo, GoT mini soap! :P
Nou, ik ga werken, check vannacht wel verder :P

• objectief2
Haha, ook helemaal niet zakelijk nieuwsgierig he :+ Nou vooruit, omdat jullie het zijn :)

Ik heb iemand leren kennen ja, maar vanwege de afstand (200+km afstandverschil) mail en msn ik er vooral mee. Al vrij gauw vertelde ze dus dat ze zes weken naar Italie moest, voor werk. Wat voor werk laat ik maar in het midden :) . Kortom, als je het mij vraagt is het geen buitenlandse, maar een binnenlandse soap. De techniek liegt immers niet zo snel :) Ik ga voorzichtig aftasten of ze zeker niet internet via de bovengenoemde mogelijkheden en anders eindigt de soap waarschijnlijk :*)

• Spixo
  • Laatst online: 18-02 20:36
objectief2 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:48:
Haha, ook helemaal niet zakelijk nieuwsgierig he :+ Nou vooruit, omdat jullie het zijn :)

Ik heb iemand leren kennen ja, maar vanwege de afstand (200+km afstandverschil) mail en msn ik er vooral mee. Al vrij gauw vertelde ze dus dat ze zes weken naar Italie moest, voor werk. Wat voor werk laat ik maar in het midden :) . Kortom, als je het mij vraagt is het geen buitenlandse, maar een binnenlandse soap. De techniek liegt immers niet zo snel :) Ik ga voorzichtig aftasten of ze zeker niet internet via de bovengenoemde mogelijkheden en anders eindigt de soap waarschijnlijk :*)
Dit klinkt fout... >:)

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Voldoende oplossingen hierboven genoemd....

Succes met alles :|

Mooooooeeeee......

Verwijderd

Je kan ook vragen of ze even een foto van zichzelf maakt voor <insert Italiaanse bezienswaardigheid> of je een kaartje stuurt (datumstempel op Italiaanse postzegel). Natuurlijk gewoon omdat je dat leuk vindt O-)

Maar als het echt een soap is, zal ze wel getrouwd zijn met iemand en niet willen hebben dat je plots voor de deur staat :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 09:53 ]

Verwijderd

rij nou toch gewoon naar dr huis toe en zoek het uit!

Verwijderd

En en?

Ik (en ik denk nog wel een paar andere mensen) zijn hartstikke nieuwsgierig hoe het afgelopen is.

Spit it out! :r

Hou ons niet langer in spanning! :X

• objectief2
Nou, het zit zo dat ik voorzichtig wat vragen heb gesteld. Over de internetverbindingen daar, de pc's waarmee ze werkt etc. En ik heb aangeboden haar af te halen van het vliegtuig. Dus ergens zal mijn theorie mss wel niet kloppen, maar ik zie het wel op Schiphol dan. Ik zal zorgen dat ik er op tijd ben zodat de vlucht niet te vroeg kan landen :+ Maar volgens mij gaan we offtopic zo, dat realiseer ik me :)
Pagina: 1