Intel 2100B vs. 2200BG

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:16
In mijn laptop (Acer Travelmate 660) zit standaard een 2100B wireless kaartje van Intel. Nu heb ik hem vervangen door een Intel 2200BG (54Mbit), maar nu lijkt het alsof dat ding veel meer energie slurpt, me laptop doet het zo'n 15 - 20% minder lang dan met de 2100B kaart... Weet iemand of dat kan kloppen? :?

Dan wat anders, de snelheid van het ding vind ik nog steeds best wel tegenvallen. In taskmanager van WinXP zie ik dat ie maar 25 - 30 % van de 54Mbit haalt... Ik weet dat je 54Mbit nooit zult halen, maar moet toch wel meer zijn als 25 - 30% niet?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt in de eigenschappen van de driver aangeven of je het kaartje optimaliseert voor performance of voor energie verbruik
Martijn schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:55:... maar moet toch wel meer zijn als 25 - 30% niet?
Nee, niet. Onder ideale omstandigheden haal je 50%

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Die snelheid is verder weinig mis mee, je haalde met je 11mbit ook lang geen 11mbit, maar meestal een 650KB/s maximaal :) Dat is ook ca de helft onder ideale omstandigheden.

Ik slechts een keer 800KB/s mogen meemaken op een 11mbit wlan, maar dat was om 21:00 's avonds op een lege universiteit :P

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 15:10

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb een 2200BG in mijn toshiba Tecra M2 en wat ik wel merk als ik de wlan uitzet mijn accu aanzienlijk langer mee gaat.

stel mijn accu is op moment 50% en ik zet mijn wlan uit dan gaat mijn accu direct naar 60% erg merkwaardig.

• Martijn
Brahiewahiewa schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:31:
Je kunt in de eigenschappen van de driver aangeven of je het kaartje optimaliseert voor performance of voor energie verbruik
Daar heb ik niks aan verandert, en staat ook op optimalisatie op energieverbruik...
Nee, niet. Onder ideale omstandigheden haal je 50%
Dan is 25% toch wel heel traag, niet? Is niet echt 50% oftewel 3Mbyte per seconde...

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn op 21-06-2005 11:45 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Martijn schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 11:44:
[...]Daar heb ik niks aan verandert, en staat ook op optimalisatie op energieverbruik...
Kwenie welke versie van de driver je hebt, maar in mijn versie 9.1.0.9 heb ik de optie Power Management die ik met een slidertje tussen Lowest en Highest kan instellen, en de optie Transmit Power; ook zo'n slidertje
[...]Dan is 25% toch wel heel traag, niet? Is niet echt 50% oftewel 3Mbyte per seconde...
Nope; "ideale omstandigheden" wil zeggen: geen andere wireless nics op je netwerk, geen storende invloeden (magnetrons, lichtdimmers e.d.) en niet meer dan 3 meter tussen de nic en het access point.
Ik heb zelf ook zo'n kaartje en ik vind 'm kwalitatief uitermate teleurstellend

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Martijn
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:31:
[...]
Nope; "ideale omstandigheden" wil zeggen: geen andere wireless nics op je netwerk, geen storende invloeden (magnetrons, lichtdimmers e.d.) en niet meer dan 3 meter tussen de nic en het access point.
Ik heb zelf ook zo'n kaartje en ik vind 'm kwalitatief uitermate teleurstellend
Inderdaad erg teleurstellend, ik zit zeg maar OP het access point, en ik zit niet op en magnetron / lichtdimmer... dus zou het 'ideaal' moeten zijn... En dan haal ik nog maar 15Mbit zeg maar...

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je een beetje Duits verstaat: Die WLAN lüge

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1