Toon posts:

TV, digitale TV, videorecorder..geen overzicht meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 897 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony TV, een Philips videorecorder en een Sagem decoder en ik kom er niet meer uit qua aansluiten.

Ben radeloos, het is vreselijk warm en ik ben helemaal de draad kwijt. >:)
Hoe sluit ik dit aan,

Met scart of met de tulp aansluitingen of allebei?

Verwijderd

Ik heb geen videorecorder, maar een eenvoudige dvdrecorder (alleen op schijfjes opnemen)

Bij mij heb ik de situatie als volgt aangesloten: aan de coaxkabel van de tv heb ik een tvsplitter gehangen. ( paar euro bij de bouwmarkt) Vanuit de ene poort van de tvsplitter heb ik een gewone RF kabel (zwarte antennekabel) achter in ANTENNE-IN ingang van de digitale decoder ingeplugd. [ De antenne OUT van de decoder heb ik ongebruikt gelaten , omdat het tvsignaal vanaf de splitter komt. Als je geen tvsplitter zou gebruiken, dan loopt er dus een ook een antennekabel vanaf de antenne - UIT van de decoder naar de Antenne -IN van de recorder.] Vanuit de andere poort van de tvsplitter loopt een antennekabel naar de antenne-INgang van recorder. Vanuit de antenne-uitgang van de recorder loopt een antennekabel naar de tv antenne-ingang, voor het "normale" analoge tv signaal.

Verder heb ik een scartsplitter aangeschaft ( ongeveer 10 euro in een bouwmarkt) en de scartplug die daar met een kort kabeltje aan vastzit, heb ik in de scartingang van de decoder geplugd. De scartsplitter heeft de mogelijkheid om 3 scartkabels aan te sluiten. In 1 van die aansluitingen heb ik de originele scartkabel die bij de decoder hoorde geplugd. Het andere eind van die scartkabel heb ik in de scartingang van de tv geplugd. In een andere aansluiting van die scartsplitter heb ik een scartkabel geplugd waarvan ik het andere eind in de SCART-in ingang van de - in mijn geval dvd recorder - heb geplugd. Van de scartsplitter zijn dus 2 van de drie ingangen bezet.

Verder loopt er een scartkabel vanaf de dvd recorder ( vanuit de poort scart-out, de dvdrecorder heeft nml 2 scartaansluitingen) naar de 2e scartingang op de televisie.

{ Wat betreft het audiogedeelte, heb ik het allemaal wat eenvoudig gehouden: gewoon een setje wit/rode kabeltjes vanuit de recorder en een setje vanuit de decoder achter in verschillende ingangen van de receiver inpluggen.Heb me dus nog niet verdiept in het digitale 5.1 gedeelte :-) }

Als ik nu digitale tv wil opnemen, dan kies ik op de recorder als ingangsbron SCART (of scart-in). je moet dan wel zorgen dat de decoder aanstaat :9
Als ik gewone tv wil opnemen, dan kies ik op de recorder als ingangsbron : tuner.

En op deze manier werkt het bij mij allemaal naar tevredenheid, maar misschien dat het allemaal nog wel wat eenvoudiger kan.

succes ermee !