[VoIP] FRITZ!Box Fon 5050/7050

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38
Binnenkort gaat KPN ook VoIP aanbieden, en omdat KPN de enige ADSL aanbieder is die hier te krijgen is vind ik dit best interessant.
Nou zit ik met 1 probleem, de VoIP modem die hierbij geleverd word is alleen alleen geschikt voor de analoge telefoons. Nu heb ik hier thuis 3 analoge telefoons en 1 Siemens ISDN DECT telefoon. En omdat ik die ISDN telefoon niet weg wil doen (was al duur genoeg), moet ik daarvoor een oplossing vinden. Na lang googlen ed. kom ik op de AVM FRITZ!Box Fon 5050 uit (7050 is hetzelfde maar is dan met WLAN). Deze kost ongeveer 140-150 euro in Duitsland. Volgens de site van AVM (het bedrijf achter de FRITZ!Box) is het mogelijk om hier 3 analoge telefoons en 1 ISDN telefoon op aan te sluiten. Perfect apparaatje dus voor mij.

Maar nou komt mijn vraag, is het mogelijk om deze te gebruiken icm de VoIP diensten die KPN gaat leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Zou gewoon moeten gaan werken. Ik heb de Fritzbox Fon, en werkt gewoon met SIP. Van voipbuster, xeloq etc.

Het is alleen de vraag of je wel een ander modem mag gebruiken icm voip van kpn.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
Ja daar zit ik ook een beetje mee, omdat er ook gesproken wordt van beheer via mijnkpn portaal.
Misschien maar eens contact opnemen met KPN hierover, maarja die willen zoiets het liefst niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanuden
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 11:43
Xof schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:18:
Binnenkort gaat KPN ook VoIP aanbieden, en omdat KPN de enige ADSL aanbieder is die hier te krijgen is vind ik dit best interessant.
Nou zit ik met 1 probleem, de VoIP modem die hierbij geleverd word is alleen alleen geschikt voor de analoge telefoons. Nu heb ik hier thuis 3 analoge telefoons en 1 Siemens ISDN DECT telefoon. En omdat ik die ISDN telefoon niet weg wil doen (was al duur genoeg), moet ik daarvoor een oplossing vinden. Na lang googlen ed. kom ik op de AVM FRITZ!Box Fon 5050 uit (7050 is hetzelfde maar is dan met WLAN). Deze kost ongeveer 140-150 euro in Duitsland. Volgens de site van AVM (het bedrijf achter de FRITZ!Box) is het mogelijk om hier 3 analoge telefoons en 1 ISDN telefoon op aan te sluiten. Perfect apparaatje dus voor mij.

Maar nou komt mijn vraag, is het mogelijk om deze te gebruiken icm de VoIP diensten die KPN gaat leveren?
Waarschijnlijk voorlopig niet bij KPN, omdat ze remote management doen. Wel bij www.budgetphone.nl of bij www.netfoon-voip.nl, eigenlijk bij iedere aanbieder met SIP en als codec G711

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
evanuden schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:47:
[...]

Waarschijnlijk voorlopig niet bij KPN, omdat ze remote management doen. Wel bij www.budgetphone.nl of bij www.netfoon-voip.nl, eigenlijk bij iedere aanbieder met SIP en als codec G711
Ja idd, dat maakt de kans wel erg klein :'(

Heb een beetje berekend met de prijzen zoals bijv. van netfoon-voip ed. En ik kom dan eigenlijk altijd duurder uit. En om eerlijk te zijn verwacht ik van KPN kwaliteit :) (en niet zoals bij wanadoo/tiscalli waarbij er erg veel klachten zijn, maar ik moet gewoon even afwachten denk ik :))

Edit: ik denk dat ik meer geluk ga hebben bij XS4ALL, die hiermee eind aug/begin sep komt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 28-06-2005 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik bij Tiscali een Fritz!Box Fon WLAN 7050 Annex B met daarachter een Siemens Gigaset 4075 ISDN centrale. Na wat uitzoekwerk functioneert het zoals ik had gehoopt. Ik kan indien nodig twee uitgaande VoIP gesprekken tegelijk voeren. Hij belt automatisch naar buiten over VoIP en als die er uit ligt over de vaste lijn. In het gebruik is er nu geen enkel verschil met de oude situatie, zelfde centrale en telefoons, zelfde gebruiksgemak. Alles gaat automatisch. Je kunt je eigen dialing rules opzetten en nog veel meer leuk spul. Kan in totaal 10 VoIP accounts aan. Alles in een keurig klein kastje. Kost wel wat maar dan heb je ook een stuk gebruiksgemak. Heeft iemand interesse in een splinternieuw Zyxel Annex B modem?
Natuurlijk zou dit dan ook moeten werken met de andere Fritz!Box Fon modellen met of zonder WAN, met of zonder ISDN S0 bus in Annex A of Annex B uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff vraagje over dit apparaat, wil 'm ook aanschaffen.
Het apparaat kan ook gewoon bridged mode op BBNED netwerk aan?
(ik wil dus de routerfunctie laten vallen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Ja, de Fritz!Box Fon Wlan 7050 heeft twee aparte lan aansluitingen waarvan LAN A gebruikt kan worden achter een bestaand modem. Fungeert dan als ATA. Kan in het menu worden ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
kan deze ook op het Orange netwerk gebruikt worden voor het family abonnement?

Ik dacht dan aan de Fritz!box 7140

[ Voor 19% gewijzigd door funkyduck37 op 14-10-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Voor zover ik weet werkt VoIP op Wanadoo/Orange alleen(!) met de livebox. Daarom heb ik Tiscali genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck37
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11-2023
OrakelJos schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:15:
Voor zover ik weet werkt VoIP op Wanadoo/Orange alleen(!) met de livebox. Daarom heb ik Tiscali genomen ;)
ik hoef telefonie van Orange er niet op in hoeven te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Als je géén telefonie gebruikt gaat het wel werken. Waarom dan toch de Fritz!Box?
Pagina: 1