[Asus A7V8X-X] Opeens geen USB meer

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb gisteravond een pc in elkaar gezet met een Asus A7VX-X moederbord erin. Alles ging perfect met installeren, totdat ik de USB 2.0 drivers van de driver cd (die bij het moederbord geleverd waren) ging installeren. Opeens deed de muis het niet meer op usb en mijn pendrive werd herkend als onbekend apparaat. Dus ik de stuurprogramma installatie ongedaan maken en drivers van XP er weer op. Dit werkte ook niet.

Toen heb ik de hardeschijf maar weer geformateerd en ben windows XP SP2 opnieuw gaan installeren met de muis op de ps/2 aangesloten (had hem eerst als usb maar toen dat bijgeleverd verloopje ertussen gedaan). Maar op het moment dat je ook met de muis kan gaan werken tijdens de installatie van windows zag ik geen muis. Ik snap er niks meer van.

Wanneer ik de muis op usb aansluit dan gaat niet dat rode lampje branden, sluit ik hem aan op de ps/2 dan gaat wel het rode lampje branden maar er gebeurd niks. Ook wanneer ik mijn pendrive aansluit op usb gaat er geen lampje branden. Ik heb de pendrive eerst in andere pc gehad en werkte perfect, maar nu ik hem weer in die pc test wordt de pendrive niet meer herkend.
Het lijkt wel of de USB poorten kapot gegaan zijn.

Heeft iemand nog tips die ik kan proberen?

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
voordat we verderkijken...

Je vermeld niets over je BIOS instellingen, heb je die gecheckt?

• Binnetie
Bios instellingen heb ik standard gelaten. Legacy USB staat op AUTO... Nog tips waar ik naar kan kijken?

• Binnetie
Ik heb nog verder gekeken, de usbpoorten worden in XP gewoon geinstalleerd, maar wanneer ik een apparaat aansluit gebeurd er verder niks...

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-01 19:22
Probeer eens een bios update.... Welke drivers had je erbij dan.. die 4 in 1 van Asus... Die heb ik zelf helemaal niet gebruikt.. alleen de soundmax van internet afgehaalt... meer niet. laat ff weten of hij na een bios update het weer doet.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Uhm, het lijkt me op zich wel handig om de 4in1 drivers te installeren...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Binnetie
Ik had niks geinstalleerd alleen de 4 in 1 driver en soundmax, toen zag ik nog usb 2.0 drivers en die heb ik toen gebruikt (stonden dus ook op cdtje), toen begon het gedonder... ik las al iets over windows xp sp1 ik dacht van ik heb sp2 kan geen kwaad, maar xp sp2 heeft die drivers meende ik al onboard....

Ik ga een bios update proberen, weet iemand de beste methode? En zijn er idd fixes met usb?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat in het bios alles mbt FSB e.d. goed staat? (dit moet je volgens mij altijd handmatig instellen). Afhankelijk van de cpu is dit ws. 133 of 166 (dit moet je wel ff zeker weten, dus niet zomaar op 166 of hoger zetten).

Ik heb nl. es gehad met dit moederbord dat ik de FSB terugzette van 166 naar 133 omdat de CPU te heet werd. Aanvankelijk leek alles prima te werken, maar later merkte ik dezelfde vage problemen als jij. USB apparaten die niet meer herkent werden etc. FSB weer teruggezet en alles werke weer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 22-06-2005 11:27 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• Binnetie
de FSB staat op 166 mhz (er zit een socket a amd sempron 2600 op). Ik heb nog nagekeken en blijkt dat die processor op 1833 mhz draaid, dat moet dus goed wezen.

Ik heb vandaag andere pc in elkaar gezet (exact dezelfde en daar geen problemen mee. Wat me wel opvalt is dat deze kast een makkelijkere aansluiting op onboard usb heeft dan de vorige (terwijl de kasten hetzelfde zijn, allebei van Sweex)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Heb zelf ook een A7V8X-X. Draaide ook pas goed na de laatste BIOS update (1014). Gewoon te flashen onder windows en te dnld van de Asus site. Daar staan trouwens ook de usb2.0 drivers.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Pagina: 1