[PC] Faces of War

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/OutfrontIIScreen.jpg

Fans van de game ''Soldiers: Heroes of World War II'' zullen verrukt zijn. ''Best Way'', de makers van deze titel hebben namelijk Outfront II aangekondigd. De meesten zullen zich nog wel kunnen herinneren dat SHOWWII realtime strategy combineerde met geavanceerde tactieken om specifieke eenheden te besturen. Dit leverde soms verbazingwekkend mooie toneeltjes op, waarbij soldaten dekking zochten wanneer ze onder hevig vuur stonden of hun munitie moesten herladen, terwijl ze vervolgens op eigen initiatief de vijand onder vuur nam vanuit hun dekking achter een muur, wagens of andere opstakels. Door de vernieuwende gameplay viel SHOWWII in de prijzen.

Outfront II dompelt de spelers onder in het hart van de actie tijdens WOII, en zal alle hoogtepunten van het orgineel bevatten. Echter wel met betere physics en gemodeleerde eenheden, complexere team AI en nieuwe tactische mogelijkheden. Zo zul je je manschappen nieuwe commando's kunnen geven zoals zoek naar dekking en val een positie. Ook zullen nieuwe moves betere gameplay ervaringen geven, denk hierbij aan het klimmen over verdedigingen en het scherpschieten.

Er zullen vier gloednieuwe campagnes verschijnen onder het commando van de Amerikanen, Engelsen, de Ruski's en de Duitser tijdens wereld erkende gevechten zoals D-Day en de aanval op Berlijn. Bovendien krijgen we nu de kans om te vechten in de winter. Dat is ook duidelijk in de E3 movie te zien waarbij een tank door het ijs zakt en de bemanning uit hun tank moet vluchten. Terwijl ontploffingen gigantische kraters in het ijs slaan.

Outfront II laat een compleet nieuwe AI zien die spelers de mogelijkheid bied om de volledige bediening van eenheden op zich te nemen en zich aan de andere kant meer op de strategische aspecten te richten. AI gecontroleerde soldaten voeren niet domweg een order uit van de speler, maar denken daarbij ook na hoe ze die order uit gaan voeren, en welke manier het meest efficientst en veiligst is. Ook zullen alle menselijke eenheden een nieuwe karakteristiek tonen - het moreel, welke invloed heeft op bijna alle ingame gebeurtenissen.
De grootste toevoeging is echter de verbeterde game engine, met een hoog level aan in-game physics en vehoogde details.

The demo we saw at E3 looked great; the new physics model and the fact that everything has a "material value" provides for some very cool moments. Every material in the game has a unique value so that it burns at a different rate, blows up differently, etc. A snow-covered tree that gets shot up during a firefight won't be snow-covered afterwards. Add in new weapons like the flamethrower and let the sparks fly. Bails of hay explode; helmets can get shot off a soldier's noggin. It really looks to be a highly detailed, totally independent environment.

The A.I. of both the enemy and your soldiers has been completely rebuilt, and while the game still leans on the hard side, it shouldn't be as frustrating as last year when your troops would behave with no regard for their own safety. The idea is that troops under your command won't need as much babysitting and will do some fighting on their own. There are also new commands, such as telling your troops to swim, low-crawl, climb, duck, and so on. The game has four new campaigns as well as an enhanced multiplayer mode complete with two to four-person co-op and a 16-person head-to-head mode. During the presentation at the show we got a look at the new flamethrower as it devastated a German invested farm house as snipers took out the fleeing soldiers. In a winter mission, soldiers used the snow to track down enemy units. It all just looks a lot more refined and detailed. The big question remains whether or not the technical issues from last year will be resolved. If so, Outfront II could be a winner based what we saw today combined with the potential of last year's game. We'll see if all the kinks get worked out when the game ships at the end of the year.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/Battle.jpg

Persoonlijk vind ik Soldiers Heroes of World War II een enorm goed uitgewerkte game, en het nieuws dat er een opvolger opkomst is, is dan ook goed nieuws. Zo stond ik versteld van de intensiteit van de gevechten, een voorbeeldje:
de russische campagne. Het tweede level vond ik enorm mooi, en die heb ik op een wat moeilijke manier opgelost (dus niet de machinewagen veroveren en naar je maats toe denderen),hier volgt mijn verhaal:
-Eerst heb ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk wapens van de gesneuvelde kameraden bij de russische tanks gepakt. Daarna ben ik direct naar het riviertje gevlucht en daarna een soldaat met het lichte machinegeweer (''A'') en vooral 'granaten' achter het torentje in de struiken verstopt voor de weg waarop die Duitse tank staat. Mijn andere soldaat (''B'') met het zwaar kaliber geweer heb ik in de bosjes, een stukje achter man ''A'' opgesteld, naast het riviertje.
-Zonder ook maar een seconde te verspillen liet ik ''A'' een molotov cocktail naar de tank werpen, toen zag ik er drie mannetjes uit vluchten, waarvan er een brandend neerkletterde })
-Met ''B'' de twee overgebleven duisters met het zwaar kaliber geweer uitgeschakeld. De eerste aanwandelende duitsers die mijn twee kameraden zoeken hebben niets van het geweld gehoord en lopen aan de andere kant van de toren rustig voorbij.
-Daarachter lopen er drie stuks moffen en die pak ik met man ''A'', een welgemikte granaat maakt een einde aan hun leven.
-Danger, danger, de twee andere moffen vallen aan en hebben kameraad ''A'' gespot, deze trek ik daarom direct terug en wissel hem in postie met ''B''. Deze pakt z'n verroeste blikken granaat en destroyed de twee aanvallers.
-Echter er wordt me geen seconde rust gegund want een motorcycle met aanhanger stopt naast het torentje en deze twee duisters vallen kameraad ''B'' aan. Nu laat ik deze weer terug trekken in de beschutting van de bomen en bosjes, en kameraad ''Á'' die exact ter hoogte is van de aanvallende moffen laat ik met zijn licht machinegeweer de twee in de flank aanvallen. Granaten ontploffen her en der rondom om me, maar die weet ik te ontwijken en daarmee is het lot van mijn twee belagers bezegeld. Na hun laatste maaltijd met bonen mogen ze rusten in de eeuwige jachtvelden >:)
-Ondanks de lijken her en der schrikt de vijand niet terug en nu wordt ik in de rug aangevallen. Daarom moet ik ''A'' direct aan de andere kant van de muur in dekking brengen achter dat ene enkele bosje dat daar staat. ''B'' neemt het over en zijn zwaar kaliber schakelt een van de twee uit. De ander komt recht op hem af. Ondanks zijn vuurstoten overleeft deze het echter niet. Een kaliber schot van vijf meter afstand maakt een einde aan zijn zware leven :+
-Okay, nu het rustiger is laat ik mijn soldaten de lijken plunderen, en schiet een laatste vijand aan de ingang van de ruines in zijn rug neer. (ergens in dit verhaal heb ik ook nog twee andere moffen met een granaat bij de ingang uitgeschakeld maar ik weet niet meer wanneer).
-Zwaar bewapend laat ik mijn kameraden achter de pilaren staan waar vandaan ze het hele plein onder vuur kunnen nemen, vandaar uit weet ik vijf Duitsers uit te schakelen, maar dan wordt het ook gevaarlijk. De vijand vuurt hevig terug, mijn mannen raken gewond en vijandelijke eenheden rukken op. Tijd om terug te trekken. Niet voor lang natuurlijk, terug trekken is nodig om dubbel zo hard weer terug te slaan.
-Daarom pak ik de motorcycle, vul de munitie aan met patroonbanden uit de beschadigde tank, en rij het plein op. Onder het zwaar ratelend geschut vallen her en der rochelende duisters dood bloedende op grond. Maar het tegenvuur wordt te hevig en ik ben verplicht om via de andere ingang weg te vluchten, en al schietende weet ik de bewakers aan de ingang daarvan neer te maaien. Ik rijd door en vermoord de paar aankomende versterkingen met mijn machinegeweer.
-Ik herlaad weer en rij weer recht de ingang op, neem het zwaar geschut van de vijand onder vuur (die gericht is op die twee commando's die je moet bevrijden), en weet op die plek nog drie Duitsers te vermoorden. Onder de fluitende kogels door rijd ik direct naar mijn twee andere kameraden. Eerste Objective gehaald.
-Ik laat mijn twee mannen overstappen op de machine wagen die de twee commando's hebben uitgeschakeld zonder deze te beschadigen. Een van de commando's wordt gedood, de andere klimt aan de gedekte kant de wagen in net als kameraad ''A''. Kameraad ''B'' klimt echter aan de andere kant aan boord en stelt zich blood aan hevig geschut van de vijand die al weer versterkingen krijgt. Zwaar gewond weet hij gelukkig toch naar binnen te klimmen.
-De Duitsers krijgen echter hulp van een tank, en voor mij wordt het levensgevaarlijk om langer te blijven. Ik rijd dwars door de muur heen en scheur weg. Er komt echter een vijandelijke gepantserde geschutswagen aan (machinegeweer), desondanks weet ik voordat hij mij ziet, de schutter uit te schakelen. Daarna keer ik om en neem ik ook de bestuurder onder vuur.
-Ik rijd verder en zie dat bij het torentje (van het begin van mijn verhaal) versterkingen zijn aangekomen. Alhoewel ik zonder gevaar de overkant kan berijken, kon ik het niet laten eerst hun omver te maaien. Dat levert een intens gevecht op waarbij ik regelmatig terug moet trekken om mijn machinegeweer bij te laden, onder het aanstormend geweld van vijandelijke troepen. Ik weet ze allemaal te grazen te nemen. Net op tijd trouwens want ik was door mijn munitie heen.
-Ik stap over op een andere geschutswagen die ongetwijfeld de verse troepen heeft aangevoerd nadat ik eerst mijn eigen gestolen geschutswagen met granaten vernietig. Ik schiet daarna de vrachtwagen aan gorten, en rij met mijn eigen wagen het water in. De geschutswagen blijft onbruikbaar achter terwijl mijn soldaten vlug naar de oppervlakte zwemmen. Ik stuur ze naar de overkant en mijn opdracht is 'completed'.

En zie daar de beschrijving van het meest intense level dat ik gespeeld heb tot nu toe :9~ .
Ben nu bij level 4 van de Russische campagne, en ga er direct aan beginnen. Level drie is trouwens simpel. De meeste vijanden kun je gewoon uitschakelen met het machinegeweer van je commando. Op de lijken liggen genoeg nieuwe patroonbanden. Ook vond ik bij het station op een van de lijken anti-tank granaten. Daarmee heb ik de twee gevaarlijkste pantsers vernietigd. Verder heb ik de omgeving uitgemoord met mijn commando, en zodoende kon ik rustig naar de trein wandelen toen ik het huisje bereikt had. Mijn twee andere soldaten stonden toevallig al bij de trein, en mijn commando was net op tijd in de trein om de aankomende versterkingen niet te hoeven neermaaien of er last van te hebben.

Dit spel is een aanrader voor elke commando's fan _/-\o_ en is zelfs niet eens moeilijker vind ik, en de mogelijkheden zijn legio. En die paar manschappen die je krijgt zijn meer dan genoeg om je missies te volbrengen. Zie ook mijn verhaal van missie 2 om te weten hoe je twee soldaten goed afwisselt om hetzelfde effect te krijgen als wanneer je met 15 man komt aanstormen. En dit is ook gelijk het grote verschil met Panzers waar je duidelijk veel minder hoeft te saven, en eigenlijk helemaal niet. Bij SHOWW II moet je nadenken, elk wapen en elke tactiek moet je gewoon gebruiken omdat je niet zonder kunt. En elke eenheid (lees manschap) is goud waard. Geen onbezonnen geruilia achtige kamikaze aanvallen maar tactische planning, timing en weten wanneer je terug moet trekken. Panzers daarentegen is met de botte bijl. Full action, denderende aanvallen, en een beetje tactisch sturen. Verder heeft panzers veel minder detail op gebied van eenheden, en kun je zover ik weet niet alles omver rijden met tanks (wel bomen, versperringen maar geen huizen), en zijn wapen effecten veel minder duidelijk weergeven (Twee stadia's: Huisje heel en huisje stuk). Dat neemt echter niet weg dat ook Panzers een heel mooi spel is. Maar Panzers werkt met groups, met hele legers en grote aanvallen. SHOWW II werkt met commando's, zelden meer dan 10 eenheden (of nooit, maar dat weet ik nog niet), en is daarom ook veel meer gericht op specifieke kenmerken zoals: benzine, wapens, munitie, effecten (zoals kogels die door huizen vliegen, brand dat huizen met soldaten erin verteerd) etc.
Je kon bijvoorbeeld ook een graanveld in brand steken om op die manier je terugtocht te dekken.
Als je een boom in brand schoot kon het zijn dat het nabijgelegen huis ook vlam vatte.
Soldaten verliezen hun wapens, en de helmen werden soms van hun hoofd afgeschoten. Tanks konden op verschillende plekken beschadigd worden, als de rups kapot ging kon je niet meer rijden, en als de loop beschadigd werd niet meer schieten, en bij de koepel het kanon niet meer draaien. Het was zelfs zo dat als je met je tank in het vuur ging staan jou tank vanbinnen te heet werd en vlam vatte, en langzaam afbrandde en/of ontplofte. Huizen konden verpletterd worden door met een tank er doorheen te denderen. Mannen konden granaten gooien op het juiste ogenblik, zodat de granaat in de lucht ontploft. Getroffen tanks konden omkieperen, en voetvolk kon anti tank granaten gooien.
Dit alles leverde nagelbijtende acties op.
De game is een mix tussen de echte commando's serie en een gewone RTS, waarbij de specifieke besturing van eenheden geweldig goed zijn uitgewerkt.
Nadeel van de vorige versie was wel dat de multiplayer optie met een patch pas beschikbaar kwam en de patch erg laat werd uitgebracht waardoor het multiplayer gedeelte niet echt van de grond kwam. Erg irritant was de muziek, een deuntje dat elke 10 seconden herhaalt werd.
Ook zaten er wat bugs in het spel, heel soms wilden je soldaten ineens niet meer stoppen waarbij het leek dat een van je pijltoetsen vast geroest zat aan het toetsenbord welke je toch echt al lang had losgelaten. Ook had ik een missie welke volbracht was, maar die maar geen completed wilde geven, terwijl elke mof in de hele omgeving allang dood was.
Echter erg veel last van bugs heb ik niet gehad, maar mocht je twijfelen, je zult de oude titel vast nog wel ergens voor een goedkoop prijsje op de kop kunnen tikken. En die is beslist de moeite waard.

Genre: Tactics / RTS / Action
Developer: Best Way
Release Date: 31.08.2006 op bol.com 45 Euro

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a331/Karel_V/OutfrontIIbattlescr.jpg

Features

• Een compleet nieuwe detail level en in-game physics
• Complex AI systeem dat soldaten automatisch een gevecht laat afhandelen zonder interactie van de speler.
• Nieuwe gedragstypes bij de vijandelijke eenheden.
• Vrije camera verhoogt de speciale effecten.
• Nieuwe multiplayer mogelijkheden: modes en mappen.
• Nieuwe directe controlle opties, inclusief klimmen en snipen.
• Nieuwe eenheden zoals vlammenwerpers en amfibische voertuigen etc.
• Campagne met 10 verschillende missies.
• Tientallen modellen en een grote selectie aan munitiesoorten en wapens.
• Hoge graad aan interactiviteit van de omgeving, bijna elk object is verwoestbaar.
• Het is mogelijk om de objecten om de map als dekking te gebruiken.
• Mogelijkheden om van alles in beslag te nemen, te repareren en gebruik te maken van allerlij technologien, inclusief die van de vijand.

Downloads

Outfront II E3 2005 Movie - grootte: 66.27Mb

Ttrailer op de site - 42,8 Mb - 2 minuten

Massa's screenshots en enkele interviews

Officiele site, incl. uitleg van het hele wapenarsenaal

Uitgever: Ubisoft

Ai uitleg op het forum van Faces of War

De vorige titel van de makers van deze game:

[PC] Soldiers: Heroes of World War 2

Afbeeldingslocatie: http://cerberus.gamershell.com/screenshots/8616/178164_thumb.jpg.....

De voorbereiding begint.
De wapens worden geladen,
de posities besproken
en de eenheden opgesteld.
Afbeeldingslocatie: http://cerberus.gamershell.com/screenshots/8616/178153_thumb.jpg.....

De bestorming word ingezet.
Bukkend rennen de soldaten
naar de muur, de vijand neemt
de aanvallers zwaar onder vuur.
Afbeeldingslocatie: http://cerberus.gamershell.com/screenshots/8616/178149_thumb.jpg...............

Vervolgens spuuwt de vlammenwerper zijn dodelijke lading naar de
vijandelijke verzetshaard. Hevig
verwond slaat de vijand op de vlucht.
Afbeeldingslocatie: http://cerberus.gamershell.com/screenshots/8616/178151_thumb.jpg.....

Zwaar verwoest blijft
de hut achter, terwijl
soldaten de achtervolging
op de vijand inzetten.
Afbeeldingslocatie: http://cerberus.gamershell.com/screenshots/8616/178150_thumb.jpg........

De laatste schoten worden
gelost, en hiermee is een
succesvolle bestorming afgerond. En nu is het onze beurt!! ;)

offtopic:
Iemand trouwens een idee hoe je die vervelende rode rand van je screenshots wegkrijgt? Heb hem zelf geupload op een site en 48 Kb lijkt me toch echt niet te groot

[ Voor 81% gewijzigd door Karel V op 10-06-2006 15:13 . Reden: Bijhouden startpost ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Bah! Wat een enorme kopie van SHOWW2. Heel veel onderdelen in de graphics zijn gewoon rechtstreeks gekopieerd. Ik vond het ook erg minder dat ze voor die game gestopt zijn met de patches. Er zaten nog flink wat vervelende bugs in. Anyway.. leuke startpost. Ik ben benieuwd hoe deze game uit gaat werken.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Dit is gewoon een missie pak met iets anderse dingen (niet dat dat het is maar je weet wel) .maar dan hoeft het niet slecht te zijn

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ah, vindt dit soort spellen altijd erg leuk, graphics zijn beetje cheesy (komen nep over maar goed) maar als de gameplay fun is...binnen kort zeker eens proberen

Sommige teksten in de openingspost komen beetje over als Tell Sell reclame's :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Koetjeboe schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:24:
Ah, vindt dit soort spellen altijd erg leuk, graphics zijn beetje cheesy (komen nep over maar goed) maar als de gameplay fun is...binnen kort zeker eens proberen

Sommige teksten in de openingspost komen beetje over als Tell Sell reclame's :x
hehe, ik heb de tell sell gekopieerd en in Nederlands vertaald. Komt van gamershell en gamespy sites af :) , ik had niet zoveel zin het zelf te verzinnen ;)
Ben trouwens gister weer met SHOWWII begonnen, om weer een beetje in de sfeer te komen. Geweldige game, (dat had ik al gezegd, maar echt hoe die gastjes vechten, dekking zoeken, granaten gooien etc. en hoe heftig de ontploffingen zijn :9~ ) alleen zien de graphics van Outfront ten opzichte van SHOWWII er wat fletser uit. Voor de rest hebben ze niet aan het concept gesleuteld, eigenlijk een soort Sudden Strike in Sudden Strike 2 vorm of Patricians in Port Royal 2 vorm of Cossacks in Cossacks 2 vorm of C&C in Act of War vorm waarbij in het laatste geval het een concept kopie betreft omdat Act of War van andere makers is. Bij Outfront is het nog steeds Best Way achter het stuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
In de volgende links staan tussen de al bekende screenshots nog een serie nieuwe screenshots.
http://media.pc.ign.com/media/745/745554/imgs_1.html
http://www.worthplaying.com/article.php?sid=26760
Het ziet er mooi uit, maar nog wel een beetje hetzelfde als Soldiers: HOWW2. Wat opvalt zijn de coole physics (kraan die afbreekt, tank die door het ijs zakt, lichamen als ze worden neergeschoten) en de intensiteit, die hoger ligt dan bij het vorige deeltje. Ook lijkt het iets grootschaliger. Dit wordt waarschijnlijk een must-buy,
Dit las ik op gamers.nl en daar ben ik het wel mee eens. De tank battles zien er een stuk grootschaliger uit. Net als met die aanval van die twee kannonneerboten. Maar aan de gameplay zelf lijkt weinig veranderd, en daar ben ik eerlijk gezegd blij mee, want de gameplay is gewoon goed.

En hier nog een quote van een artikel geschreven voor worthplaying.
A while back, the running gag was that there were few things more enjoyable in a video game than lighting Nazis in fire. You know, SS troops running around frantically trying to put themselves out, that kind of thing. The development studio Best Way isn't exactly a household name on the interactive entertainment market, and although their previous title Soldiers: Heroes of World War II did manage to turn some heads of its own, Outfront II looks like it has the potential to really let Best Way leave their mark amongst the crowd.
In Outfront II, you control a squad of five soldiers (with the possibility of that number fluctuating somewhat) in the European theatre of World War II. You can give general orders to your squad and watch them react accordingly, and set a variety of commands such as movement speed or combat stance, but one of the more interesting features of Outfront II is the ability to take direct control of one of your soldiers. In direct control, you aim using the mouse button and move using the keyboard, not totally unlike a third-person shooter. In this mode, your fellow soldiers will generally follow your lead, thanks to fairly intelligent AI.
One thing is for certain though; the AI's intelligence isn't just limited to friendly soldiers. Enemy troops will realistically try to flank you, ambush you, lead you into traps, roll grenades under vehicles at you, and numerous other situations where you can't help but rue the AI's tactful strategies. If you throw a grenade into a room containing an enemy unit, that soldier will do his best to sprint away from the impending danger and take the closest cover he can reach. The AI intelligence on both sides of the conflict was fairly impressive, and lacked the strict and rigid look that usually plagues complicated AI units in games.
Each soldier has his own inventory, and while the player has the responsibility of making sure his soldiers are properly equipped with enough weaponry and ammunition, the player also has the ability to outfit the soldiers as necessary by scavenging supplies from dead enemy soldiers. The inventories are laid out in a grid-based system similar to Diablo's style, with weapons and other supplies each taking its own amount of grid space. To fill this space, soldiers can carry and wield machine guns, rifles, pistols, grenades, bazookas, flamethrowers, and other infantry weaponry of the time period. To this end, players can truly customize their squad to their liking, choosing to give rifles to all of their men or instead giving some of them flamethrowers and machine guns to balance out the squad.
The environment itself can be interacted with in so many ways that it can almost be considered a character unto itself. Every building in the title is wildly destructible, with individual sections of walls able to be broken down or blown apart all the way to the point that you can level an entire house to its foundation. Another interesting and ridiculously enjoyable feature is the flamethrower's inherent ability to light things on fire, and pretty much anything at that. Houses that catch fire will slowly burn down, flames will spread from grass to trees, trees to houses, much like fire in the real world spreads. You could effectively make a flamethrower unit send an arc of flame to cover a retreat or to bottleneck an enemy advance, as a wall of fire is a rather imposing obstacle. In the wintry levels, tanks can fall through the ice on frozen lakes, and all units will slide around a bit.
The graphics engine retains the overall look that Soldiers set forth but is much more detailed and polished overall. The units themselves are detailed, and their equipment worn on their uniform changes depending on what is in their inventory. The environment as a whole is fairly detailed as well, lending a feel of authenticity to the landscape of the battlefield. The special effects are really where the game is detailed: the windows of burning houses shatter due to the pressure buildup inside, flame itself spreads realistically from object to object, smoke and explosions look fluffy and volumetric, and in general, there are plenty of things to catch your eye.
Overall Outfront II looks to be a fairly strong title, and appealing to both fans of the direct control action and fans of the more tactical squad-based RTS style of play. Graphically, the game looks immersive thanks to a plethora of little details that all add up, but the real draw comes in the relatively deep and yet still easy-to-understand gameplay. Look for more information as it nears its European release date, and cross your fingers that it finds a North American publisher as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Outfront krijgt een nieuwe naam: Faces of War.
Ubisoft Announces Publishing Deal With 1C for Faces of War™
Company: Ubisoft
SAN FRANCISCO – OCTOBER 18, 2005 – Today Ubisoft, one of the world’s largest video game publishers, announced that it will publish Faces of War™ (previously named Outfront II) a World War II squad-based, real-time strategy game for the PC. Faces of War™ is developed by Best Way, developer of Soldiers: Heroes of World War II and will be available in MaMarch 2006.

“With Faces of War™, Ubisoft is bringing an intensely exciting title to PC gamers,” said Jay Cohen, vice president of publishing at Ubisoft. “The game brings an enhanced human and emotional element to the World War II genre and delivers breathtaking detail and spectacular game play.”

Faces of War™ thrusts gamers into the decisive battles of World War II in Europe. Players command American, English, Soviet and German troops while fighting famous conflicts such as the Normandy Invasion, the Battle of the Bulge or the Battle of Berlin in shocking detail. Thanks to complex artificial intelligence, soldiers don’t simply execute any order given by a player, they think about how to do it in the most efficient and safe way. Faces of War™ takes combat gaming to a new level by integrating a psychological element
Broninfo

Door de naamsvernadering werkte ook de link naar de screenshots niet meer, waar er ondertussen een stuk of 17 nieuwe bij staan.
Screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Na wat zoeken heb ik de website van 'Faces of War' gevonden.
En wat blijkt? I.p.v. Codemasters brengt Ubisoft de game uit.
http://www.facesofwargame.com/uk/
Er zijn een stel nieuwe screenshots met wat Artwork, en een nieuwe rij ingame screens. Er zit ook een forum bij, en je kunt je registreren om exclusieve informatie te ontvangen. Ook kan je hem daar pre-orderen.
Het lijkt er sterk op dat ze de persoonlijke sfeer er meer in willen brengen, zo aan dat Artwork van die soldaten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Officiele site, incl. uitleg van het hele wapenarsenaal
Ubisoft
Ai uitleg op het forum van Faces of War

Massa's screenshots en enkele interviews
Nederlandse preview

Een nieuwe trailer staat op de site zelf, 42 Mb - tijdsduur: 2 minuten

En de cover!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.ghostrecon.com/uk/images/packshot_l.jpg
Ik ben wel benieuwd naar al die extra acties in Faces of War. I.p.v. een paar commando's valt nu een compleet leger aan, met overal roggelend neerploffende lijken (ook weer wat overdreven).
Zo te zien gaat het aan alle kanten duizelen van de actie. Als ze daarbij werkelijk goede teamplay kunnen toevoegen, met AI die nadenkt, hoort, ziet, en zich verschuilt: dan zijn het ware genies bij Best Way. Dit is zelden een ander gelukt. Een groot deel hiervan zat al wel in SHOWWII, maar dat waren dan meestal kleine groepjes aanvallers. Hier zien we complete legers.
Toch denk ik dat ze wat die complete legers betreft, met allemaal AI personages een tikkeltje overdrijven. Vooral als je trailers ziet. Maar dat ze het kunnen met enkele units hebben ze al met SHOWWII bewezen. Ik ben benieuwd wat er van waar wordt. Vooral omdat de release voor eind maart is gepland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik begin ook wel nieuwsgierig te worden. Het leek eerst veel te veel op SHOWWII te gaan lijken. Hmmm... ik houd 'm in de peiling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:49

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik had hem in pre-order staan, en nu staat dit er doodleuk:
Verwacht rond: 23/06/2006
3 maanden uitgesteld ;(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Angeloonie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:56:
Ik had hem in pre-order staan, en nu staat dit er doodleuk:

[...]

3 maanden uitgesteld ;(
Vedraaid, dacht ik: 'eindelijk komt er binnenkort een leuk spel uit, word het uitgesteld :'( '
Er is trouwens nog een soortgelijk spel als Faces of War in ontwikkeling.
www.companyofheroesgame.com
Het lijkt sprekend op Faces of War en het ziet er zelfs nog beter uit.
Faq
Op http://pc.ign.com/objects/743/743961.html#news staat ook veel nieuws. Als je je aanmeld kun je ook de E3 trailer downloaden. Deze trailer laat scherpe ingame beelden zien.
De andere trailer kun je op http://www.gamershell.com/download_12813.shtml. Dat is de volledige versie, alleen is het beeld wel heel brak. En de E3 trailer werkt niet op gamershell (bij mij tenminste).
Misschien iemand intresse om een TS erover te maken? Ik wil het ook wel doen, maar mijn internet provider blokkeert de site :X Een provider met enorme pop-up en spam voordelen. Alleen ze blokkeren wel te overdreven bij kliksafe.
Ich beide spellen zien er veelbelovend uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Karel V op 11-03-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Voor de liefhebbers is er nu ook een demo van Faces of War te downloaden. De demo van Soldiers: Heroes of WW2 vond ik al zeer indrukwekkend, dus ik ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net gespeeld en hij is erg vet, het is eigenlijk hetzelfde als soldiers met betere graphices en gebruiksvriendelijker gemaakt voor een groter publiek.
Wel viel het op dat je mannetjes niet erg snel dood gingen, dat was in deel 1 wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Jesus, ik kan em niet draaien met alles op high en 2x AF.... Hak niet verwacht :s. Dan maar wat lager!

Kom ook niet door lvl 1 van demo heen :s. Krijg tank niet kapot!

Kan iemand mij vertellen hoe ik toch missie 2 kan doen? Savegame ofzow ?

[ Voor 44% gewijzigd door Pandemic op 22-07-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:47:
Ik heb hem net gespeeld en hij is erg vet, het is eigenlijk hetzelfde als soldiers met betere graphices en gebruiksvriendelijker gemaakt voor een groter publiek.
Wel viel het op dat je mannetjes niet erg snel dood gingen, dat was in deel 1 wel anders.
Je kan niet dood volgens mij ;)

De demo is erg strak, heb de 1e missie nog niet gedaan, alleen de 2e.

Het is me tot dusverre gelukt om een werkende Tiger (alhoewel, de koepel kon niet meer draaien), Werbelwind en Scout Car te veroveren :Y)
Alleen jammer dat er geen repair kits zijn :'(

Ik vind het echt briljant hoe alles stuk kan, vooral die zandzakken _O_ Kogelgaten in muren, muren die nu echt realistisch insorten (pijlers wegschieten gaat sneller dan gewoon random) en de nieuwe schademodellen zijn ook mooi!

[ Voor 42% gewijzigd door Angeloonie op 22-07-2006 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schademodel is idd geniaal, in het 2e level in de stad waren er na afloop nog 2 kannonen van de tegenpartij nog onbeschadigd.
Prachtig om te zien als je paar huizen met de grond gelijk maakt, zo mooi heb ik het nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 15:12

Tubby

or not to be

In de demo kan je officieel geen tanks rijden aangezien de tank in het 2e level altijd zijn tracks verliest. Hieronder staat uitgelegd hoe je een repair kit in dat level te krijgen zodat je 'm kunt repairen en ermee rond kunt rijden :)
quote: Ubi forum
it's rather simple to mod the repair kit in yourself. Simply open your resource.pak file with winzip, not winrar. Open map/demo/1-2-falaise/0.mi
with notepad. Add this line {item "repair_kit"} into 0x8000's inventory. Now the leader of your squad in the 2nd mission will have a repair kit in his inventory.

Example.

{Inventory 0x8000
{box
{clear}
{item "pistol" "ammo" 100 {cell 4 0}}
{item "f1" "grenade" {cell 4 1}}
{item "f1" "grenade" {cell 5 1}}
{item "f1" "grenade" {cell 0 2}}
{item "f1" "grenade" {cell 1 2}}
{item "helmet1_usa" {cell 2 2}{user "head"}}
{item "bandage" 5 {cell 0 4}}
{item "bandage" 2 {cell 2 4}}
{item "pistol" "ammo" 100 {cell 4 4}}
{item "pistol" "ammo" 100 {cell 0 5}}
{item "m3a" filled {cell 0 0}}
{item "n73at" "grenade" {cell 4 2}}
{item "n73at" "grenade" {cell 0 3}}
{item "n73at" "grenade" {cell 4 3}}
{item "pistol" "ammo" 100 {cell 2 5}}
{item "pistol" "ammo" 9 {cell 4 5}}
{item "repair_kit"}
Heb ook al een mod waarbij je als duits team aanvalt en alle tanks mag besturen :Y) heel het dorp is al een keer plat geweest :) met een Tiger rijd je overal doorheen >:)

[ Voor 121% gewijzigd door Tubby op 31-07-2006 08:35 ]

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
Lol beetje aan de laate kant, maar had nu pas door dat er een demo was.

Als fanatieke fan van Heroes of ww2 moet ik deze even testen natuurlijk.

Veel speel elementen zijn hetzelfde gebleven (en dat is goed).

De interface is vind ik wel onoverzichtelijker geworden. Zou mooi zijn als je die butten optioneel weg kon halen. Als je de schotcut keys weet zou ik geen idee hebben waarom je dit met de muis zou willen aanklikken dat is namelijk onhandig en duurt te lang. Vooral is Mp is dat het verschil tussen overwinning en nederlaag.

Het ziet er mooier uit, en draait naar mijn idee smoother dan SHOWW2. Ik heb echter wel het hik probleem bij snel scrollen en grote explosies, maar overal heb ik het idee dat de game meer af is dan SHOWW2. De demo mode is een genot om naar te kijken.

Denk dat ik hem wel ga aanschaffen, ben benieuwd hoe MP er nu uitziet, want met SHOWW2 heb ik daar veel fun mee gehad.

Je wist nooit of iemand met een bazooka of een nada in de bosjes zat verstopt als je langs kwam rijden met de tank. Mp coop vond ik ook wel fun zou wel gaaf zijn als ze hier speciale mappen ( of extra uitdaging) voor hebben.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Overigens komt er begin (08) september een add-on voor SHOWWII uit met de naam Silent Heroes Elite Troops of WWII. De (addon) missies betreffen allen stealth-acties. Addon wordt trouwens uitgegeven door Paradox, i.t.t. SHOWWII destijds door Codemasters.

http://www.paradoxplaza.com/silentheroes.asp

(vreemd trouwens dat ze zo vlak voor de release van FoW hier nog mee komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
Voor de geintreseerden er is nu ook een MP demo uit.

http://www.gamershell.com/news/32614.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldig spel is dit! Het begint allemaal vrij rustig, maar bijvoorbeeld in het level dat je voor de kust van Belgie een eiland met bunkers moet innemen gaat het helemaal los.
Zo los dat m'n PC het nauwelijks trekt. Nu heb ik ook wel een oud beestje :) Ga nog maar eens finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:33:
Wat een geweldig spel is dit! Het begint allemaal vrij rustig, maar bijvoorbeeld in het level dat je voor de kust van Belgie een eiland met bunkers moet innemen gaat het helemaal los.
Zo los dat m'n PC het nauwelijks trekt. Nu heb ik ook wel een oud beestje :) Ga nog maar eens finetunen.
Bah :/ Zit zelf nog te wachten tot hij verstuurd wordt, terwijl hij toch echt al de 14 uit was gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk dat het spel erg stortend. Ookal zet ik mijn videosettings helemaal naar beneden. 3500+ met 1GB moet het toch wel kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:42:
Ik vind persoonlijk dat het spel erg stortend. Ookal zet ik mijn videosettings helemaal naar beneden. 3500+ met 1GB moet het toch wel kunnen draaien?
Resolutie? Videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor specs hieronder en laagste resolutie is 1024x768 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O_ Heb hem sinds gisteren en ben weer heerlijk bezig.

Meteen het SHOWW2 gevoel terug, dezelfde besturing en principes, maar dan beter uitgewerkt en met een squad ipv losse mannetjes :)

Nu nog wachten op een mod (of patch) die de tank battles realistischer maakt (een duitste Panther tank kan een simpele Sherman niet eens slopen, ook al raak je hem vol van achter 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Leuk spel, zit alleen vast in de sp. Moet me tank repareren zodat ik verder kan, alleen staat er echt nergens een repair knop ? :( Heb wel al een repair kit

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

evilpin0 schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:50:
Leuk spel, zit alleen vast in de sp. Moet me tank repareren zodat ik verder kan, alleen staat er echt nergens een repair knop ? :( Heb wel al een repair kit
Je hebt bij de commands 3 tabbladen, boven de knopjes voor bewegen enzo. Het 2e tabblad heeft een moersleutel, dit is repareren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Als iemand een fix weet voor die irritante "fog of war" (voor degenen die al wat verder in de game zijn weten wat ik hiermee bedoel) dan heel graag een hint hoe dit eruit te slopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

b-gone schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:35:
Als iemand een fix weet voor die irritante "fog of war" (voor degenen die al wat verder in de game zijn weten wat ik hiermee bedoel) dan heel graag een hint hoe dit eruit te slopen......
Waarom? Wordt het te moeilijk ofzo? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

fog of war is een spelelement.. als jij bepaalde gebieden in de gaten wil blijven houden moet je er maar een mannetje neer poten

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
haha dat is een goede hij irriteert zich aan fow :)
Nog nooit een rts gespeelt zeker :) Geloof dat alleen nog hele oude c&c geen fow hadden.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
evilpin0 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:
Nog nooit een rts gespeelt zeker :) Geloof dat alleen nog hele oude c&c geen fow hadden.
"Hij" heeft zo'n beetje de gehele C&C-reeks gespeeld dus kent dat fow-idee wel.......

Aangezien SHoWWII geen fow had, verwacht ik dat dit bij FoW i.i.g. uit te zetten is.

//off-topic
evilpin0 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 11:43:
"Hij ergert zich aan fow" of "fow irriteert hem"
//off-topic

[ Voor 22% gewijzigd door b-gone op 26-09-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik kan echt niet wachten op een patch die de onbalans fixed. 1 ventje met een bazooka kan tig tanks uitschakelen, maar 1 tank kan amper een andere tank uitschakelen.

In SHOWW2 was het realismesysteem veel beter, een 40mm kon niks beginnen tegen een Tiger of Panther, maar hier kan zelfs een Pershing of Firefly niets doen, en andersom ook niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
Angeloonie schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:19:
Ik kan echt niet wachten op een patch die de onbalans fixed. 1 ventje met een bazooka kan tig tanks uitschakelen, maar 1 tank kan amper een andere tank uitschakelen.

In SHOWW2 was het realismesysteem veel beter, een 40mm kon niks beginnen tegen een Tiger of Panther, maar hier kan zelfs een Pershing of Firefly niets doen, en andersom ook niet 8)7
Vaag is dit de volledige versie? Want in de demo is het me niet echt opgevallen. Behalve dan dat ik mijn mijn IS-2 ongeveer 6 tanks geallieerde tanks had gesloopt. Maar dat kwam voornamelijk doordat ik ze vanaf de zijkant raakt en de achterkant natuurlijk. En IS-2 is vet gepazerd als je die van voren raakt kom je bijna niet doorheen. Gebruik je wel de goede munitie want met he tegen tanks schiet natuurlijk niet op. En tegen bijv 40 mm moet je weer HE gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door snakeye op 26-09-2006 19:44 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

snakeye schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 19:41:
[...]

Vaag is dit de volledige versie?
Ja ;)
Want in de demo is het me niet echt opgevallen. Behalve dan dat ik mijn mijn IS-2 ongeveer 6 tanks geallieerde tanks had gesloopt.
Logisch, die IS-2 is een van de zwaarste tanks :)
Maar dat kwam voornamelijk doordat ik ze vanaf de zijkant raakt en de achterkant natuurlijk.
Klopt, maar hier werkt zelf een schot recht van achteren op een lichte tank niet eens als instant killer.
En IS-2 is vet gepazerd als je die van voren raakt kom je bijna niet doorheen.
Klopt :)
Gebruik je wel de goede munitie want met he tegen tanks schiet natuurlijk niet op. En tegen bijv 40 mm moet je weer HE gebruiken.
Ja natuurlijk gebruik ik AP tegen tanks :+ Alleen ook tegen 40mm werkt een AP beter dan een HE. Half-tracks e.d. zijn idd makkelijker met HE.

Ik vind het gewoon echt belachelijk dat een fout geplaatste bazookaraket (recht op de voorkant van de tank, of koepel) altijd prijs is, en een welgemikt tankschot (achterkant koepel, achterkant tank) niets doet 8)7

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

daar erger me nog het minst aan :P het meest irritante zijn mannetjes die op eigen houtje vinden dat achter een muurtje zitten retesaai is, en dat het veel cooler is om recht op een vijandige machinegunner af te rennen. He, zo ga je tenminste stijlvol dood... ook rete irritant is het constant switchen naar een handgranaat, ALS DAT HELEMAAL NIET NODIG IS! mannetje 2m van je af, en toch ff een handgranaat pakken, want stel je voor dat je mist met je thompson op die afstand...

blup

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

eendje schreef op donderdag 28 september 2006 @ 18:56:
daar erger me nog het minst aan :P het meest irritante zijn mannetjes die op eigen houtje vinden dat achter een muurtje zitten retesaai is, en dat het veel cooler is om recht op een vijandige machinegunner af te rennen. He, zo ga je tenminste stijlvol dood... ook rete irritant is het constant switchen naar een handgranaat, ALS DAT HELEMAAL NIET NODIG IS! mannetje 2m van je af, en toch ff een handgranaat pakken, want stel je voor dat je mist met je thompson op die afstand...
Je kan je mannetjes op Hold Position zetten :)

Alleen wel irritant dat na elke cutscene ze weer opnieuw daarop gezet moeten worden :(

Maarja, ik speel altijd maar met 1 ventje met een sniper rifle, bazooka, wat raketten, AT-grenades, normale grenades en lots of ammo :D

Verwijderd

Damn...heb ik de missie Walcheren uitgespeeld, druk ik op next, gaat de game terug naar de trainings missies inplaats van verder met het spel! Wat is dit voor iets raars? Iemand een idee hoe je dit op moet lossen? Heb al op het forum van het spel gekeken, maar daar stond ook niet echt een oplossing.

Edit: Heb het al gevonden. Kennelijk is Walcheren de laatste missie van de ene generaal. En ga je vervolgens naar een volgende generaal waar je weer de zwaardere training doet en vervolgens verder gaat met de Maastricht missie. Het spel bewaard je voortgang dus wel goed. Check de foto's links onder in het campaign menu van het spel voor de missies.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
Iemand een oplossing voor het volgende (script-bug)-probleem:

Ik ben bij Walcheren aanbeland bij die trappen waar een bunker geplaatst is. Volgens mij is het de bedoeling dat hier nu een cut-scene komt waarbij engineers toesnellen om een gat te blazen in die bunker zodat je naar het bovenliggende verdedigingsniveau kan. Alleen dit gebeurt dus niet. Ik heb mijn mannetjes verzameld op de plek voor de trap (rode cirkel) maar er gebeurt dus niets. De voorgaande objectives heb ik goed doorlopen en heb de gehele kaart (voor zover toegankelijk) nog eens nagelopen op achtergebleven vijanden maar niets gevonden.

Ik lees op de div. fora dat meerdere mensen hier last van hebben maar lees nergens een oplossing. Ik ben ondertussen maar begonnen aan een andere missie maar wil Walcheren uiteindelijk ook wel uit kunnen spelen.

Iemand tips/hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

restart? dat is de enige manier die ik kan verzinnen.. ik neem aan dat alle ventjes achter dat muurtje al dood zijn?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
eendje schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:52:
restart? dat is de enige manier die ik kan verzinnen.. ik neem aan dat alle ventjes achter dat muurtje al dood zijn?
Restart heb ik al een paar maal geprobeerd. Met "dat muurtje" bedoel je mee die bunker op de trap? Daar zit niks meer. En bovenop die muur bij de molen ligt ook alles plat...

//Edit//
Op Arcade Mode lukt het nu wel....

[ Voor 5% gewijzigd door b-gone op 06-10-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Man o man, wat vind ik dit spel slecht zeg. Het concept is erg leuk, maar de uitwerking is huilen met de pet op. De gameplay is absoluut niet fijn. ShowwII vond ik erg tof, maar had veel bugs. Dit spel is nog slechter. Absoluut geen aanrader. Online is al helemaal een drama. Heeft iemand misschien tips om het beter te laten lopen online? (poorten zijn netjes geforward, zelfs een keer in DMZ geprobeerd)

De controle over je mannetjes voelt niet natuurlijk aan, dat is iets persoonlijks. Maar er zijn ook een aantal vreemde dingen. Zo kun je b.v. dubbelklikken op het granaaticoon waarna ieder mannetje uit je squad een granaat op een doel naar keuze moet gooien. Soms werkt het, maar meestal niet. Gevolg is dat je mannetjes met granaten in hun hand staan terwijl de vijand op hen af komt. Ze blijven rustig staan totdat ze bijna afgeknald zijn en ze zich realiseren dat ze de Thompson of M1 Garand misschien toch niet voor niets hebben meegekregen.

Een ander storend onderdeel van de gameplay heeft Eendje al treffend verwoord:
De uitwerking vind ik heel slecht omdat het veel meer een arcade game is geworden. Dat in tegenstelling tot het realisme van SHOWWII. Het schademodel is veel minder realistisch dan bij SHOWWII. In dat spel had ik vaak de tactiek om met een een Sherman eerst de langzamere Tiger te tracken (zijn track kapot te schieten met een HE shell) en vervolgens achter hem te komen. Tracken gaat in FOW niet. 9/10 keer gebeurt er niks als je een HE vlak naast de tank laat neerkomen. de tank van achteren raken helpt meestal ook niet.

[ Voor 68% gewijzigd door The_Bash op 04-11-2006 18:59 . Reden: Post hieronder :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Misschien hebben mensen er meer aan als aangeeft waarom je de gameplay niet fijn vindt en de uitwerking van het spel huilen met de pet op vindt?
SHOWWII vond ik zelf een fijn spel maar de demo van FOW kon ook mij niet overtuigen. Maar het is best mogelijk dat dit aan mijn pc ligt omdat het grafisch nogal stotterend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
@The Bash
Er komt dan ook een patch uit die e.e.a. gaat fixen. Zie de Ubi-fora.

Verder, degenen die SHoWWII beter vonden; je hebt nu de addon Siltent Heroes of WWII. Heb 'em (gespeeld) maar is toch ook meer van hetzelfde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff, ik hoor altijd iedereen zeiken over dit spel omdat units een eigen wil schijnen te hebben volgens hun.

1) Lees de manual
2) Zet je units op Hold Position
3) Ga gewoon met 1 ventje een level uitspelen, in direct control mode

Pagina: 1