[6600GT] tijdelijk vast tijdens desktop werk

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb sinds kort een nieuw systeem:

Fortron 400watt ATX 2.0 voeding
MSI K8N Neo4 Platinum (nieuwste BIOS)
2x 512Mb PC3200, Corsair ValueRAM
AMD Athlon 64 3000+ (Venice) met Zalman 7700AlCU
Leadtek 6600GT PCI-E Extreme (niet overgeklokt)

Af en toe bevriest mijn muis tijdens normaal werk op mijn desktop (mailtje openen, verkenner starten). Dit blijft zo voor 10sec, dan knippert mijn scherm naar zwart en dan doet alles het weer. MAAR, dan zijn de letters onscherp, het lijkt wel alsof je rood, groen en blauw kunt onderscheiden op pixel niveau. Ook worden mijn icoontjes in mijn system tray dan soms onzichtbaar. :? Als je met de muis erover beweegt is het weer goed. Een resolutie change verhelpt het, dan is alles weer prima. Mijn systeem is hierna niet instabiel.

3Dmark03, HL2, Battlefield 2 demo, zij lopen prima, nog nooit vastgelopen... Ik heb het vage beeld één keer eerder gezien toen ik een spel afsloot, maar in principe treedt het alleen op tijdens standaard desktop werk.

Mijn temps. zijn goed (ondanks dit weer :) )
Er zit een Zalman VF700Cu koeler op de kaart, maar het probleem trad daarvoor ook al op.
Ik draai nu de 77.50 drivers, maar met 77.30 en de officiele WHQL drivers van nvidia.com heb ik hetzelfde.

Iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken? Is het überhaupt wel een videokaart probleem?

P.S. Hij is aangesloten via DVI, ik zou de VGA aansluiting kunnen proberen...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Waar ik nu achter kom:

Mijn core en mem speeds staan in 2D stand net zo hoog als in 3D stand?
Is dat normaal? Nee toch? Anyway, dat zou verklaren waarom mijn bak in 2D soms raar doet en in 3D niet:

2D: lager voltage
3D: hoger voltage

terwijl beide dezelfde clocksettings gebruiken! Vragen om problemen, toch? :?

Ik heb er zelf niet aangezeten, dus ik begrijp niet waar mijn systeem vandaan haalt dat de snelheden in 2D even hoog zouden moeten zijn als in 3D....

Iemand dit ooit eerder gezien?

Iemand anders met precies dezelfde symptomen:

I bought a Club3d Geforce 6600gt AGP for about a month ago.. In games and 3d applications it's worked perfectly (8450 in 3dmark 03).
How ever, when i'm in windows doing stuff as chatting, surfing, scrolling, ANYTHING
which isnt 3drelated, everything freezes.
The mouse and music (if it's running) keeps on for 10sec but freeze aswell for about 30sec then my monitor blips as if it's changed resolution and everything is back to normal. Until it happens again that is, this error happens very frequently but i've managed to keep it down by decreasing hardware acceleration. But that's not a solution since i'm not getting full power from the card....
This problem doesn't happen at all if i start for example quakeworld and alt tab out to window. Very weird..
I've tried all drivers possible but the problem remains.. This is the fifth hardware forum i've taken this issue to so i'd be mighty grateful if someone knew any kind of solution

[ Voor 50% gewijzigd door estorino op 22-06-2005 18:49 ]

https://www.strava.com/athletes/10490675

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

neem de proef op de som, clock 2D eens terug, een 6800GT loopt op 2D inderdaad langzamer, maar dit kan je ook gelijk met 3D laten lopen (dat is wel met 2D performance, niet 'normal' dus dan gaat het voltage ook wat omhoog)

maar persoonlijk zou ik mijn hardware eerst een tijdje laten draaien voor er bijv. een andere koeler op te zetten, stel nu dat je kaart echt stuk is? het was al voor dat je die zalman er op zat maar wie controleerd dat?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 23:04
De core loopt bij mij in 3D 200mhz hoger (op 500mhz). Dus ik zou hem in 2D terugklokken naar 300mhz en kijken of dat helpt :).

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-07 16:20
Ik heb exact hetzelfde probleem, specs:

CPU:AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+
Moederbord: Asus A8V Deluxe (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Videokaart: nVIDIA GeForce 6600 GT AGP 128
Drivers: Officiële 77.77

Symptomen: Beeld bevriest, gaat dan even verder, bevriest dan, beeld word zwart en alles gaat weer verder.

Gebeurt op volslagen random momenten, maar het gebeurt ook als ik bestanden afspeel met Mplayer, ik krijg dan een hele lijst met directx errors, ook na een vrij lange tijd Battlefield 2 spelen krijg ik artifacts, als ik dan alt-tab en naar m'n temperature kijk is het ergens tussen 60-70 C , maar daalt dan heel snel, totdat ik weer verder ga spelen.

<edit>
Ik heb de Forceware Coolbits 2.0 :http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815
(registry key waardoor je de kloksnelheden kan aanpassen) gedownload, en hiermee heb ik de
Core Clock frequency verlaagd van 500 naar 300 mhz, en het draait (nu nog wel) stabiel.
</edit>

[ Voor 18% gewijzigd door Zaggy op 31-08-2005 19:57 ]