Ik ben bezig een proggie te schrijven in Java, dat communiceert met een Mysql database. Tot nu toe gaat alles goed (data in een tabel toevoegen, opvragen etc) maar ik zit met een probleem. Ik heb een methode gemaakt die alle kolommen van een tabel opvraagt en de inhoud ervan weergeeft. Dit is de
Dit is de output ervan. Maar dit wordt dus weergegeven in het ms-dos schermpje, maar ik zou die data graag ik een tekstvak willen zetten, dus 3 kolommen met een kolom waar de id nummers inkomen, en de andere dus de naam en het geslacht. Nu dacht ik om de gegevens in een array te stoppen en die dan in de tekstvak te prakken. Maar dit lukt me dus niet. Ik heb eerst dit gedaan
zodat ie als output een array geeft. En dan zorgen dat de bijvoorbeeld de id nummers in de array worden gestopt met dit
Nu geeft ie dus steeds het laatste nummer weer als ik dit in een textfield zet. Ik moet dus de id nummers van elkaar zien te scheiden en die apart weergeven. Zou iemand me hier verder mee kunnen helpen? Ik zat te denken aan een herhalingsopdracht te maken en dan steeds id nummers in de array te stoppen, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| void listPatients() {
Connection con = null;
Statement st = null;
ResultSet rs = null;
try {
Class.forName("com.mysql.jdbc.Driver").newInstance();
con = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql:///patient","", "");
st = con.createStatement();
rs = st.executeQuery("SELECT id, name, sex FROM patient_data");
while(rs.next()) {
String userId = rs.getString(1);
String userName = rs.getString(2);
String userSex = rs.getString(3);
System.out.println(userId + ". " + userName + ", " +
userSex + " ");
}
} catch (Exception e) {
System.err.println("Error: " +e.getMessage());
} finally {
try {
if(rs != null)
rs.close();
if(st != null)
st.close();
if(con != null)
con.close();
}
catch (SQLException e) {
}
} |
Dit is de output ervan. Maar dit wordt dus weergegeven in het ms-dos schermpje, maar ik zou die data graag ik een tekstvak willen zetten, dus 3 kolommen met een kolom waar de id nummers inkomen, en de andere dus de naam en het geslacht. Nu dacht ik om de gegevens in een array te stoppen en die dan in de tekstvak te prakken. Maar dit lukt me dus niet. Ik heb eerst dit gedaan
code:
1
2
3
| String[] getPatient(int id) {
String[] Output = new String[3]; |
zodat ie als output een array geeft. En dan zorgen dat de bijvoorbeeld de id nummers in de array worden gestopt met dit
code:
1
2
| int userId = rs.getInt(1); Output[0] = "" + userId; |
Nu geeft ie dus steeds het laatste nummer weer als ik dit in een textfield zet. Ik moet dus de id nummers van elkaar zien te scheiden en die apart weergeven. Zou iemand me hier verder mee kunnen helpen? Ik zat te denken aan een herhalingsopdracht te maken en dan steeds id nummers in de array te stoppen, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan moet pakken.