Uitbreiding waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• pielepower
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 20:12
Vandaag 38 graden hier op zolder en me temps schieten de lucht in!! Nie zow gek, me cpu is op het moment het enige wat op waterkoeling loopt en ik wil me 2 gpu's en me nb ook op.

Specs:

Dfi Lanparty NF4 SLI-DR
AMD 64bit 3000 @ 2600mhz gekoeld door TT Bigwater
2X Asus Extreme N6800GT @ ultra
4X OCZ 512mb 400mhz cl2 @ dual
2X WD 250 gig sata
Zalman 400B-APS 400W voeding

Nou weet ik niet zo snel wat de diameters van de slangen zijn, dus als iemand die weet, thanx :D
Ik zat mischien te denken aan 2 peltiers voor me gpu's

http://www.swiftnets.com/products/mcw50-T.asp

Maar lijkt mischien meteen wat overkill he :P

Schiet maar raak!!

PSN: PIELE

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
let er wel op dat voor je gpu's als je pelts gaat gebruiken , je watertemperatuur nog hoger word , en je cpu helemaal heet gaat worden .

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

Jij wilt dat wij je vertellen wat de diameter van de slangen van je huidige cpu koelblok is????? Zoek dat ff lekker zelf uit :o

Voor tips en aanbevelingen kun je in dit topic kijken of eens op de vele waterkoelingstopics zoeken hier op GoT en op google. Een peltier neem je om echt zwaar te kunnen overklokken, wil je alleen maar de temperaturen van je gpu wat omlaag brengen (en daarnaast een klein beetje overklokken natuurlijk) dan volstaat een gewone waterkoelingsjacket ruimschoots.

9800x3d

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 14:01

gakkethijs

niks

die pelt blokkjes zijn niet eens sterk genoeg voor een jouw 6800gt die verstoken ~100 w d8 ik en die pelts met 53 of 75. da werkt dus alleen maar tegen je. maar kijk eens naar de alphacool /dangerden watercool sets voor sli 6800 opstelling. je moet volgens mij dan ook je pomp en rad vergroten.

• pielepower
Sorry, vergeten me temps te posten ;)

temps die ik opt moment heb:

Cpu: normaal idle 24 stressed 29, nu: idle 29 stressed 38
gpu 1: normaal idle 60 stressed 68, nu: idle 75 stressed 80
gpu 2: normaal idle 61 stressed 69, nu: idle 76 stressed 80
NB: normaal idle 50 stressed 55, nu idle 61 stressed 71
hdd 1: normaal rond 40, nu rond 50
hdd 2: //

• pielepower
me maat heeft de pelt van swiftech en die haalt met zn x800xt pe temps van 20 graden...

Owja, mn schuifmaat is uitgeleend en nergens meetlat te vinden en ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen, ik vroeg alleen of iemand dat toevallig wist, maar dat geflame is wel leuk he :D

Ik hoor graag alle aanbevelingen! Ik ben van plan om verder te gaan clocken want me gpu's zijn nu niet verder te krijgen dan 425mhz en dat is goed voor 21000 3dmarks @ 05

[ Voor 78% gewijzigd door pielepower op 20-06-2005 16:27 ]

Verwijderd

Ik denk toch dat je zelf eerst wat meer voorwerk moet doen.

Over het algemeen is het verstandiger om met zo'n setup een gescheiden koelsysteem te maken voor je CPU en je twee GPU's.

Check het groot waterkoelingstopic eens, daar staat echt een hoop in.

Overigens.. het is niet 'me maat' of 'me temps', maar 'mijn maat' (nog beter: mijn vriend of een vriend van mij) en mijn temps.

Dus:

Ik schrik me een ongeluk.
Kijk eens naar mijn auto.

Wat is nu precies je vraag overigens? Ik zie nl. niet echt een vraag, afgezien van de pelts. En die zijn niet geschikt, omdat ze het max. vermogen niet aankunnen. Dat wil je niet met een pelt, want zo'n ding isoleert. Warmte die hij niet kwijt kan, blijft dus gewoon zitten.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou geen pelts gaan gebruiken. Er zitten in mijn mening meer nadelen aan dan voordelen, zoals dat je alles moet gaan isoleren, je hebt er een erg dikke rad voor nodig, het vreet erg veel stroom, speciale voeding enz.

Het beste lijkt mij gewoon afhakelijk van wat je al hebt kwa rad en pomp om gewoon 3 blokkies te kopen voor je NB en GPU's

edit : mmmh een TT Bigwater, koop maar gelijk alles nieuw, die Bigwater is leuk voor alleen cpu maar is absluut niet geschikt om meer dan dat te koelen, 1 extra blokje op de gpu zal nog wel gaan maar meer echt niet.

Dat ding heeft een pomp van 120L/U dit is veel en veel te weinig om meer dan 2 blokken te gebruiken, ook is de radiator van die set aardig slecht te noemen, de slangen van 6 of 7 mm zo ff uit mijn hoofd laten ook niet echt veel water door

Wil je een goede set waar je alles mee kan gaan koelen zal je echt alles nieuw moeten gaan kopen

Bijvoorbeeld blokken van Alphacool, een eheim 1250 en een triple 120mm rad

Om het anders te zeggen, wil je echt alle dingen gaan koelen heb je een flinke set nodig en een bigwater is dat zeker niet

[ Voor 58% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2005 16:41 ]

Verwijderd

pielepower schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:21:
Owja, mn schuifmaat is uitgeleend en nergens meetlat te vinden en ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen, ik vroeg alleen of iemand dat toevallig wist, maar dat geflame is wel leuk he :D
Punt is een beetje dat je die info rete makkelijk zelf kunt vinden, zonder schuifmaat.

De 2e hit op google bij zoeken op 'thermaltake bigwater hose' vertelde me al wat jij wilde weten:
- The tubing diameter is 5/16”
Oftewel ca. 8mm. Dat is niet dik, maar hoeft niet zo'n probleem te zijn. Wat denk ik wel een probleem zal zijn, is de pomp en de rad. Die zullen niet berekend zijn op de extra elementen in de omloop.

Overigens kun je bij bijna elke waterkoelingswinkel spullen voor 8mm slangen kopen.

• pielepower
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:26:
Ik denk toch dat je zelf eerst wat meer voorwerk moet doen.

Over het algemeen is het verstandiger om met zo'n setup een gescheiden koelsysteem te maken voor je CPU en je twee GPU's.

Check het groot waterkoelingstopic eens, daar staat echt een hoop in.

Overigens.. het is niet 'me maat' of 'me temps', maar 'mijn maat' (nog beter: mijn vriend of een vriend van mij) en mijn temps.

Dus:

Ik schrik me een ongeluk.
Kijk eens naar mijn auto.

Wat is nu precies je vraag overigens? Ik zie nl. niet echt een vraag, afgezien van de pelts. En die zijn niet geschikt, omdat ze het max. vermogen niet aankunnen. Dat wil je niet met een pelt, want zo'n ding isoleert. Warmte die hij niet kwijt kan, blijft dus gewoon zitten.
Ok... leuk leuk, bedankd voor de wijse lez... Nog meer slimme mensen hier?
Ok, die peltiers zijn niet ok.. Zijn ER dan alternatieven? Ik heb meZELF kapot gezocht naar andere blokjes, maar kan niet echt wat ervaringen vinden.

Verwijderd

Nofi, maar daar geloof ik geen ruk van. Welke blokjes heb je al gevonden dan?

link 1
link2

En, de meest complete:
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Voor ervaringen:
[rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 16:40 ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

http://www.thermaltake.co...005bigwater/cl-w0005.htm:
UV sensitive Water Tube 150cm x 2
(ID 6.4mm)
Inner Diameter is 6,4mm...

Met deze slangen wil je niet je setup uitbouwen. Daarnaast is je huidige pomp ook niet best en is een single 120mm radiator ook wat klein als je er nog 2 videokaarten bij de setup in wilt stoppen. De cpujacket is een omgebouwde aquacomputer cuplex en is opzich redelijk, als je daar een 10mm of 13mm pilaar in kunt draaien dan kun je hem wel houden.

Het grote probleem met jouw SLI setup is dat er maar heel weinig ruimte tussen de videokaarten zit. Een dikke peltier past er dus heel moeilijk tussen, net als waterjackets met 45 graden pilaren. Er zijn wel een paar waterjackets welke passen en er zijn ook al speciale SLI waterjackets dus voor waterkoeling zijn er wel alternatieven. Voor peltiers of nog extremere varianten geef ik je weinig kans...

Maar verdiep je dus eens in de waterkoelingsmaterie. Een goed beginpunt is het algemene topic daarover ([rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]) en alle reviews en liefhebbersfora. Als je dan een idee hebt van hoe waterkoeling werkt en hoe JIJ het wilt gaan proberen met jouw systeem, kom dan maar terug met je (specifieke) vragen :)

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 20-06-2005 16:49 ]

9800x3d

• pielepower
makje schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:46:
http://www.thermaltake.co...005bigwater/cl-w0005.htm:
[...]
Inner Diameter is 6.4 en met deze dunne slangetjes is de buitenmaat dus 8mm...

Met deze slangen wil je niet je setup uitbouwen. Daarnaast is je huidige pomp ook niet best en is een single 120mm radiator ook wat klein als je er nog 2 videokaarten bij de setup in wilt stoppen. De cpujacket is een omgebouwde aquacomputer cuplex en is opzich redelijk, als je daar een 10mm of 13mm pilaar in kunt draaien dan kun je hem wel houden.

Het grote probleem met jouw SLI setup is dat er maar heel weinig ruimte tussen de videokaarten zit. Een dikke peltier past er dus heel moeilijk tussen, net als waterjackets met 45 graden pilaren. Er zijn wel een paar waterjackets welke passen en er zijn ook al speciale SLI waterjackets dus voor waterkoeling zijn er wel alternatieven. Voor peltiers of nog extremere varianten geef ik je weinig kans...

Maar verdiep je dus eens in de waterkoelingsmaterie. Een goed beginpunt is het algemene topic daarover ([rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]) en alle reviews en liefhebbersfora. Als je dan een idee hebt van hoe waterkoeling werkt en hoe JIJ het wilt gaan proberen met jouw systeem, kom dan maar terug met je (specifieke) vragen :)
Kijk hier heb ik wat an, maar ik was opzoek naar ervaringen van een soortgelijk systeem of tenminste de gpu blokjes voor mijn kaarten. Ik heb me daar echt kapot naar gezocht en als sommige mensen dat niet begrijpen of gewoon geen zin hebben om fantsoenlijk te helpen of antwoord te geven kom ik en mischien anderen ook niet verder.
Ik heb het grote waterkoel topic wel kompleet gelezen trouwez.

Heeft er iemand ervaring met de dangerden blokjes?

• PilatuS
  • Niet online
DangerDen, Alphacool, Swiftech en nog meer merken allemaal prima spul, iig stukken beter dan wat je nu hebt

Hou er wel rekening mee dan als je 2 GPU's je CPU en je NB wilt gaan koelen dat je echt niets meer hebt aan het spul dat je nu in je kast zit

Neem een Eheim 1250 en een triple 120mm rad als je een beetje mooie temps wilt krijgen

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
http://www.webshop-innova...11/500988952d0c00102.html

in 3 sec gevonden...
ook nog eens op 8x1 formaat....
:z ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ixl85 op 20-06-2005 17:03 . Reden: url edit ]

• pielepower
Echt goed! heelaas is het de 6600gt versie.... :Z O-)

edit :P

[ Voor 3% gewijzigd door pielepower op 20-06-2005 17:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
Leuk ding maar die Bigwaterpomp trekt het never nooit, ook de rad zal het niet aankunnen

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
PilatuS schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:06:
[...]

Leuk ding maar die Bigwaterpomp trekt het never nooit, ook de rad zal het niet aankunnen
Nee i know, maar er is al gezegt dat hij alles nieuw moet kopen...
maar de TS kan geen fatsoenlijke andere 6800GT coolers vinden...
vandaar..

Dat setje wat hij nu heeft is idd veel te klein voor 1cpu, 2gpu's en een NB (en dan ook nog een dual of triple rad)

• AJK
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:17

AJK

...

pielepower schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:07:
Vandaag 38 graden hier op zolder en me temps schieten de lucht in!! Nie zow gek, me cpu is op het moment het enige wat op waterkoeling loopt en ik wil me 2 gpu's en me nb ook op.

Specs:

Dfi Lanparty NF4 SLI-DR
AMD 64bit 3000 @ 2600mhz gekoeld door TT Bigwater
2X Asus Extreme N6800GT @ ultra
4X OCZ 512mb 400mhz cl2 @ dual
2X WD 250 gig sata
Zalman 400B-APS 400W voeding

Nou weet ik niet zo snel wat de diameters van de slangen zijn, dus als iemand die weet, thanx :D
Ik zat mischien te denken aan 2 peltiers voor me gpu's

http://www.swiftnets.com/products/mcw50-T.asp

Maar lijkt mischien meteen wat overkill he :P

Schiet maar raak!!
het water koelen van jou nb is nogal moeilijk omdat je video kaarten over de nb vallen
hier hebben ze speciaale blokjes in [OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - Deel 5 lopt een discusie over nb blokjes

[ Voor 5% gewijzigd door AJK op 20-06-2005 17:19 ]

Pagina: 1