Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software om toetsen van GSM aan te sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee of er software bestaat waarmee je vanop pc de toetsen van je mobiele telefoon kunt aansturen. Bij float's mobile agent kan je zo'n keypad opvragen en op de verschillende toetsen klikken, maar ik zoek eigenlijk een apart klein programma.

Thanks,
Joris

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Geef eens wat meer informatie? Waar wil je het voor gebruiken en voornamelijk; welk toestel gebruik je?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
Ik denk het makkelijker is om opzoek te gaan naar software die kan doen wat jij presies wilt. In mijn geval kan ik met een simpel programmatje eenvoudig smsjes sturen via mijn Nokia3310. Ik gebruik dus gewoon mijn toetsenbord, anders moet ik alsnog 222 33 3 6 intikken om een smsje te sturen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil doen, lijkt misschien een beetje raar, maar het is voor een project op m'n werk (mobiele operator). Daar moet men bij wijzigingen telkens een aantal testen doorlopen. Momenteel gebeurt dat allemaal manueel en dat moet geautomatiseerd worden. De software die daarvoor gebruikt wordt, neemt een aantal acties die je in een programma doet, op, zodat je die achteraf opnieuw kan afspelen (een beetje zoals een macro). Nu moeten er een aantal acties geautomatiseerd worden zoals het kiezen van een bepaalde optie, het ingeven van een ussd code. Daarvoor zou ik dus op één of andere manier het toetsenbord van de telefoon moeten kunnen aanspreken vanop de pc. Ik ben niet gebonden aan 1 type toestel van 1 merk. Men heeft een aantal toestellen ter berschikking, maar het zijn wel niet de laatste snufjes.