voor een website bestond er eerst een formulier waarmee alle gebruikers van een site gemailt konden worden. Dit werd dan afgehandeld via een formulier met ASP en CDONTS. Dit werkte op zich goed alleen aangezien iedere gebruiker outlook gewend is willen ze natuurlijk via outlook mailen (is ook wel handiger m.w.b. bijlagen en opmaak van tekst).
Dus toen heb ik alle adressen uit de db gehaald en met de volgende code het probleem willen oplossen:
dit ging goed in de testversie maar bij de onlineversie ging dit fout toen er meer dan 2000 karakters werden doorgegeven via "mailto". Ik weet ook wel dat het niet echt een nette versie is om dit op te lossen, maar ja, het is wel gebruiksvriendelijk (als het werkt dan). Iemand een leuk idee'tje hoe dit op te lossen? of ben ik gedwongen weer terug te gaan naar het formulier?
Dus toen heb ik alle adressen uit de db gehaald en met de volgende code het probleem willen oplossen:
code:
1
| <button onClick="window.location='mailto:adres1;adres2;adresN;?subject=[onderwerp van mail]'">Create mail</button> |
dit ging goed in de testversie maar bij de onlineversie ging dit fout toen er meer dan 2000 karakters werden doorgegeven via "mailto". Ik weet ook wel dat het niet echt een nette versie is om dit op te lossen, maar ja, het is wel gebruiksvriendelijk (als het werkt dan). Iemand een leuk idee'tje hoe dit op te lossen? of ben ik gedwongen weer terug te gaan naar het formulier?
Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!