Nieuwe Acer laptop accu binnen 30 minuten leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 5.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 12:38
Sinds een week heb ik een Acer Laptop, type Aspire 3000.
Meer specs:
AMD Sempron XP 2800+, 15TFT, 256MB RAM (1x 256), 40GB HDD,
Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2.
Type accu : Lithium-Ion Battery, 14.8Volt, 2000mAhr.
Verder staat er nog op de accu : Used module with MS2169.

De accu is tijdens het spelen van een simpel spelletje (Lucky Letters ofzo) binnen 30 minuten helemaal leeg.
Tijdens het spelletje wordt de cd-rom speler gebruikt.
Is het normaal dat zo'n accu binnen 30 minuten al leeg is ??
Zo hangt de laptop bijna de hele dag aan netstroom, maar daar is een laptop niet voor. Die is mobiel.

Hebben meer mensen hier last van ?
Of heb ik een defecte/slechte accu ?
In dat geval ga ik direct mailen naar Acer.

Wie helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
En als je nou eens gewoon niks doet? Hoe lang gaat hij dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141828

Ja ik denk dat het wel normaal is.. Er zitten allemaal computer onderdelen in en geen Mobile versies.. Tis een stroomvreter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

K'lees dat je sinds een week een klapdoos hebt.... dit hou niet in dat hij nieuw is of 2e hands gekocht, stop dat nog ff in je startpost.

If nieuw dan garantie, want 30min is natuurlijk niet normaal.
ifelse :P 2e hands en niet ouder dan 6mnd volgens mij krijg je op de batterij nl. 6maanden garantie
else koop nieuwe accu. ;)

voor garantie problemen http://gathering.tweakers...message/23580105#23580105 :Y)

*Edit ....
rapture schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:47:
2000mAh, dus je hebt een light-edition van de batterij gekocht, normalere edities hebben 4000 à 6000mAh.
2000mAh is natuurlijk niks voor een laptop ..... dus check nog ff 1x of die waarde wel juist is.
Mijn klapdoos heeft al 4300mAh .... dus nu wordt de 30min wel wat duidelijker waarom!

[ Voor 36% gewijzigd door r.platenkamp603 op 20-06-2005 15:53 . Reden: *Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

2000mAh, dus je hebt een light-edition van de batterij gekocht, normalere edities hebben 4000 à 6000mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
combinatie van factoren ja:

- stroom vretende klapjapanner
- 'kleine' accu

en wellicht niet goed opgeladen? nieuwe accu's moet je altijd ff een paar keer volledig laden en ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 12:38
Dank voor alle reacties.
Er staat op de accu echt 2000 mAh.
En hij is nieuw, als het echt een light batterij is, dan is dat mooi balen.

Ik zal eens kijken wat een 4000+ mAh accu kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 08:06
MuTTLeYs schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:32:
Dank voor alle reacties.

Bij Acer laptop nooit de aspire serie kopen, dit is een normale pc in laptop formaat en een te lichte accu om de prijs maar laag te houden...
Je kan dan beter kiezen voor de iets duurdere travelmate series, deze zijn voorzien van mobile techniek en een accu die inderdaad vele malen zwaarder is dan bij de aspire series... effe voor de duidelijkheid ik kan op mijn travelmate 4500 serie klapjap 6 uur toe met de accu als ik de dvd/cdrw niet gebruik als ik deze wel gebruik dan word het 3 to 3,5 uur (nog steeds genoeg om een gemiddelde DVD te kijken...) lappie is nu ruim 8 maanden oud...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als ik 14.8Volt, 2000mAhr. vermenigvuldig, kom ik op 30 watt*uur uit, dus met een gemiddeld verbruik van 60 watt (wat voor jou opstelling met scherm (20 watt) Processor (25watt???) en overigen onderdelen in totaal toch wel 15 watt) zal het idd maar een half uurtje duren.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 13:19
Plopeye schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:46:
[...]

Bij Acer laptop nooit de aspire serie kopen, dit is een normale pc in laptop formaat en een te lichte accu om de prijs maar laag te houden...
Je kan dan beter kiezen voor de iets duurdere travelmate series, deze zijn voorzien van mobile techniek en een accu die inderdaad vele malen zwaarder is dan bij de aspire series... effe voor de duidelijkheid ik kan op mijn travelmate 4500 serie klapjap 6 uur toe met de accu als ik de dvd/cdrw niet gebruik als ik deze wel gebruik dan word het 3 to 3,5 uur (nog steeds genoeg om een gemiddelde DVD te kijken...) lappie is nu ruim 8 maanden oud...
:X
aspire of travelmate, ze zijn er allebei als centrino versies hoor. En de accu van de TM is niet vele malen zwaarder.
Uiteraard gaat een aspire 3000 met een amd sempron niet lang mee (de accu althans), maar bijvoorbeeld de 1681, 1684, 1692, 1694 wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29626

MuTTLeYs schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:32:
Dank voor alle reacties.

muttleys heb je al wat leveranciers gevonden voor je acer laptop, ben zelf namelijk ook op zoek naar een laptop accu voor de acer aspire 3000 series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135765

matig geschreven progje, waar de CD-ROM speler niet efficient gebruikt wordt (gemaakt voor PC-gebruik denk ik, bij je PC maakt dat namelijk geen reet uit, behalve dan dat het langzamer werkt) Het spinnen van de CD kost erg veel energie...

Enne, volgens mij heeft nog niemand de moeite genomen om te kijken op de site van Acer, want daar staat bij de Aspire 3000 serie: Li-Ion Battery (Avg 1.5 hrs. battery life) maw: lekker beetje typen = 2,5 uur battery life, lekker beetje CDtjes spinnen = 0,5 uur. Ander type accu kopen? Forget it, die dingen zijn vrijwel nooit onderling uitwisselbaar en je zult het dus moeten doen met de accu voor de Aspire 300-serie. Too bad...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 135765 op 11-07-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 135765 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 02:52:
Ander type accu kopen? Forget it, die dingen zijn vrijwel nooit onderling uitwisselbaar en je zult het dus moeten doen met de accu voor de Aspire 300-serie. Too bad...
Anoniem: 29626 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 02:40:
[...]
muttleys heb je al wat leveranciers gevonden voor je acer laptop, ben zelf namelijk ook op zoek naar een laptop accu voor de acer aspire 3000 series
www.replacedirect.com, effe zoeken: http://www.replacedirect....er+aspire+3000&ln=nl&ch=1 (is een Nederlands bedrijf)...

Voila :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 11-07-2005 03:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135765

tja, ik heb altijd m'n twijfels bij dat soort dingen. Vooral als zoiets dan niet (ff heel snel ;) ) op de site van acer te vinden is. Enne.. RobIII, je hebt op Replacedirect.com gezocht op Aspire 3000, dat is op zich een prima methode, want je vindt inderdaad een accu. Maar als je het compatible p/n lijstje bekijkt en dan blijkt dat daar het typenummer van de aspire 3000 (LXA5505107) helemaal niet tussenstaat krijg ik m'n twijfels (er staat overigens wel iets met 3000, wat de search-hit kan verklaren, immers: Aspire, 3000...).
Die twijfels worden zeker niet weggenomen als ik door het keuzemenuutje (linksbovenaan die site) blader, ook daar: Géén Aspire 3000. Dus uhm..MuTTLeYs... Helaas, no go voor de nieuwe accu (denk ik...) Het klinkt hard, maar als ík al binnen 2 minuten zie op de site van Acer dat die accu niet echt lang meegaat, dan had jij dat al helemáál kunnen/moeten zien. Volgende keer dus wat meer research voor je iets koopt is misschien wel handig...no offense...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 135765 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 03:45:
tja, ik heb altijd m'n twijfels bij dat soort dingen. Vooral als zoiets dan niet (ff heel snel ;) ) op de site van acer te vinden is. Enne.. RobIII, je hebt op Replacedirect.com gezocht op Aspire 3000, dat is op zich een prima methode, want je vindt inderdaad een accu. Maar als je het compatible p/n lijstje bekijkt en dan blijkt dat daar het typenummer van de aspire 3000 (LXA5505107) helemaal niet tussenstaat krijg ik m'n twijfels (er staat overigens wel iets met 3000, wat de search-hit kan verklaren, immers: Aspire, 3000...).
Die twijfels worden zeker niet weggenomen als ik door het keuzemenuutje (linksbovenaan die site) blader, ook daar: Géén Aspire 3000. Dus uhm..MuTTLeYs... Helaas, no go voor de nieuwe accu (denk ik...) Het klinkt hard, maar als ík al binnen 2 minuten zie op de site van Acer dat die accu niet echt lang meegaat, dan had jij dat al helemáál kunnen/moeten zien. Volgende keer dus wat meer research voor je iets koopt is misschien wel handig...no offense...
Je kunt ze ook gewoon even bellen, dan zoeken ze het in no-time voor je op....En als ik op "alleen" 3000 zoek, krijg ik veel meer hits...

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 11-07-2005 10:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
is die batterij niet exact hetzelfde als die van de 169x serie?, ik heb namelijk de 3503 lmi er daar zit ook een 2000mah batterij in, alleen doet die van mij het een dik uur. ik ben nu dus ook op zoek naar een andere batterij. en volgens mij is het type bt.t5003.001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Je hebt de 4 cell accu, er is voor de 3000 ook een 8 cell 4400 mah accu beschikbaar. Die zou het meer dan twee keer zo lang uit moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29626

ik denk dat ik hem al heb gevonden http://www.quatro.nl/cont...c-03/nbac-03121/index.php

weet alleen niet of dat dezelfde is als die van replacedirect

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 29626 op 26-07-2005 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Pagina: 1