Toon posts:

Verzamel "Le Mans 2005"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie is er naar "Le Mans 2005" geweest en heeft een aantal mooie plaatjes geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smetske/lemans2005/Tumb/ASTON%20MARTIN%20DBR9.jpg
HQ
MQ

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smetske/lemans2005/Tumb/ASTON_AUDI_PORSCHE.jpg
HQ
MQ

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smetske/lemans2005/Tumb/CORVETTE%20C6-R%201-2.jpg
HQ
MQ

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smetske/lemans2005/Tumb/CORVETTE%20C6-R%202-2.jpg
HQ
MQ

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~smetske/lemans2005/Tumb/CORVETTE%20C6-R%201-1.jpg
HQ
MQ

2 dirs (HQ en MQ)
de fotos in MQ zijn +- 1 Mb groot.
de fotos in HQ zijn +- 3 Mb groot.

Meer foto's zullen nog wel volgen.

Alle foto's zijn geschoten met een Canon 350D + 70-300 DO lens.
Meer foto's zijn welkom.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 18:00 ]

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Luie donder, laat ze ff zien in plaats van alleen maar een linkje te plaatsen met "Hier staan ze" :p

Verwijderd

Topicstarter
Cassettebandje schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:32:
Luie donder, laat ze ff zien in plaats van alleen maar een linkje te plaatsen met "Hier staan ze" :p
Ok dan ff wachten. dan maak ik er een paar Tumbs van.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Als je nu de thumbnails ook nog wil doorlinken, dan is het helemaal goed ;)

Wat ik echter zo op het eerste gezicht kan zien, is het gebrek aan beweging. Het lijkt wel of de bolides stil staan. Ik mis de actie. Tenminste in deze thumbnails. Wellicht dat je in het vervolg eens kunt proberen om langere sluitertijden te gebruiken en met de bolides mee te pannen. Dat vergt heel wat oefening, maar levert wel beweging op. Waardoor je foto's er ineens een stuk beter uitzien ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ralph Smeets op 20-06-2005 15:57 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Ah, bij Le Mans kun je tenminste de baan een beetje zien. :D
Mooi foto's :)

Ik kom eigenlijk alleen op zandvoort en daar wordt je gek van alle reclame borden die het leuke uitzicht wegnemen :(

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
Ralph Smeets schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:56:

Wat ik echter zo op het eerste gezicht kan zien, is het gebrek aan beweging. Het lijkt wel of de bolides stil staan. Ik mis de actie. Tenminste in deze thumbnails. Wellicht dat je in het vervolg eens kunt proberen om langere sluitertijden te gebruiken en met de bolides mee te pannen. Dat vergt heel wat oefening, maar levert wel beweging op. Waardoor je foto's er ineens een stuk beter uitzien ;)
Klopt
Heb nog een andere CF kaart liggen. Ga daar nu ff een foto uitzoeken. Denk dat je die dan wel mooi zal vinden.
Zal over een uurtje erbij geplaatst worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 19:13 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:56

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Heb je er ook eentje van de Spyker?!

Verwijderd

Topicstarter
Ralph Smeets schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:56:

Die laatste is denk ik wat je bedoelt. Is idd heel lastig om een goede foto te maken.
Ik denk dat die laatste goed gelukt is.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Dat is precies wat ik bedoelde Smetske. Die is inderdaad goed gelukt :)

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Topicstarter
boppert schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:30:
Heb je er ook eentje van de Spyker?!
Die moet ik even uitzoeken.
Ik weet dat ik em er niet goed op heb staan. Misschien heeft een maat van me die wel goed.
Moet ik eerst 3200 fotos doorspitten.

Deze komt misschien nog.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als je de spanning en de snelheid van het evenement wilt uitbeelden in je foto's zul je het toch moeten zoeten in een wat spannender compositie en meer uitgesproken kleurgebruik met grote contrasten, verzadigde kleuren en opvallende signaalkleuren zoals geel en rood.

Dit is wat ik even in 2 minuten van de gele Corvette gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61081/full.jpg

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Femme schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:32:
Als je de spanning en de snelheid van het evenement wilt uitbeelden in je foto's zul je het toch moeten zoeten in een wat spannender compositie en meer uitgesproken kleurgebruik met grote contrasten, verzadigde kleuren en opvallende signaalkleuren zoals geel en rood.

[afbeelding]
omg! wat super mooi!!! die heb je zeker niet op HQ formaat gemaakt he :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

[afbeelding]
Dat vind ik dus niet mooi. Veel te verzadigd en die auto rijdt echt niet bergop. Het origineel van TS vind ik beter, hoewel daar inderdaad wel wat meer contrast overheen mag. Compo kan ook wel wat beter maar niet door de foto 45 graden te kantelen. Wel door te croppen.
low_n_slow schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:13:
[...]

omg! wat super mooi!!! die heb je zeker niet op HQ formaat gemaakt he :)
Het lijkt me not done om foto's van iemand anders te gaan bewerken en ze online te plaatsen zonder toestemming van de fotograaf (wat hier dus wel gebeurt) en al helemaal niet in hi-res.

[ Voor 20% gewijzigd door FaceDown op 20-06-2005 20:29 ]

Groetjes, FaceDown.

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
FaceDown schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:27:
[...]

Het lijkt me not done om foto's van iemand anders te gaan bewerken en ze online te plaatsen zonder toestemming van de fotograaf (wat hier dus wel gebeurt) en al helemaal niet in hi-res.
Het is maar een voorbeeld van wat kan, wat ook nog eens zeer mooi geworden is!
Dus hoe kan de fotograaf het hier niet mee eens zijn? En ik vroeg om hi-res fotos omdat de topicstarter die in zn OP heeft staan. Niks mis mee dus!

Ik denk dat je iets teveel je mening laat gelden terwijl er niks aan de hand is!

Verwijderd

Topicstarter

[afbeelding]
Is wel leuk gedaan. Maar zo kan iedereen een leuke foto maken.
Iedereen met kennis van photoshop of illustrator kan zo'n foto bewerken.

De orginele foto vind ik mooier (Ook als ik em niet gemaakt zou hebben).
Reden: Een goede redelijk scherpe foto maken van een redelijk snel bewegend object met maar net genoeg licht is niet heel makelijk. Zeker als je bedenkt dat er geen statief voor gebruikt is.
Kijk maar naar het tijdstip wanneer de foto gemaakt is. (Exif gegevens).

Probeer maar eens zo'n foto te maken. Zie hieronder de EXIF gegevens.
File: CORVETTE C6-R 1-1.JPG
File size: 2,859KB
Camera Model: Canon EOS 350D DIGITAL
Camera serial number: 0630401993
Firmware: Firmware 1.0.2
Owner: Stefan Smetsers
Date/Time: 2005:06:18 21:44:24
Shutter speed: 1/100 sec
Aperture: 5
Exposure mode: Program
Flash: Off
Metering mode: Evaluative
Drive mode: Continuous: frame 1
ISO: 400
Lens: 70 to 300mm
Focal length: 140mm
AF mode: AI Servo AF
Focus point: [- - O - -]
Image size: 3456 x 2304
Rotation: none
Image quality: Fine
White balance: Auto
Saturation: High
Sharpness: High
Contrast: High
Picture Effect: Normal
Tone: Normal
Custom Functions:
Default settings

Verder ben ik het er wel mee eens dat een foto mooier gemaakt kan worden met een bewerkings programma. Wel vind ik dat er niet al te veel aan veranderd moet worden. Anders krijg je heel snel het idee dat het een slechte foto was die met knippen en plakken toch bruikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:01:
Ah, bij Le Mans kun je tenminste de baan een beetje zien. :D
Mooi foto's :)

Ik kom eigenlijk alleen op zandvoort en daar wordt je gek van alle reclame borden die het leuke uitzicht wegnemen :(
Ben toen bij de final races geweest in Zandvoort. Dat was idd hopeloos. Ga ik ook niet meer naar toe indien ik geen perspas via iemand kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op maandag 20 juni 2005 @ 20:27:

Vind het niet zo'n probleem dat ie gebruikt wordt. Zolang ie maar niet comercieel gebruikt wordt (Zal niet gebeuren). Indien dat wel zal gebreuren zal mijn naam vermeld moeten worden. Denk dat dat wel normaal is.

Ik vond het eigenlijk wel een compliment dat ze de foto gebruiken. Dat wil wel zeggen dat ie goed gelukt is.

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

deze
Heb ik nu als wallpaper, ik vind het goed dat het orgineel niet zo sterk was qua verzadiging, dan ben je ook verzekerd dat je binnen het dynamisch bereik van de camera blijft en kun je er dus ook daadwerkelijk nog wat mee in de nabewerking. Nog beter schiet je in raw, maar anders is dit een hele goede optie :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Pagina: 1