[Nieuw in het genre] Draaloos netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 13:24

Crowmeister

Stop!.... Continue

Topicstarter
Ik ben nu bezig voor mijn vader zijn laptop een draadloze internetverbinding te geven. Een paar jaar terug heb ik dat ook gedaan met mijn laptop (gebruik die nu niet meer). Ik herinner me dat dat erg makkelijk was, ik geloof dat windows meteen het netwerk vond.
Maar nu is dat niet meer zo makkelijk, ik heb een Linksys AP en die staat ook aan zodat ie uitzend. WEP nog maar even disabled. Maar hoe laat ik windows nu het netwerk 'zien'?
Ik heb overal gezocht in netwerkverbindingen maar kon alleen VPN, infrarood, inbel etc etc kiezen.

Windows XP SP2
Drivers Acer Wireless van de Acer site

Edit:

Ik heb trouwens deze guide gebruikt en die zegt dat ik in Netwerkverbindingen op het draadloze adapter icon moet klikken. Die zie ik er niet tussen staan

[ Voor 17% gewijzigd door Crowmeister op 20-06-2005 15:19 ]

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• dannyvanderaa
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Is je draadloze netwerkkaart wel geinstalleerd dan?
Kijk eerst eens in Configuratiescherm -> Systeem --> Hardware -> Apparaatbeheer

Anders eerst netwerkkaart maar installeren, met de bijgeleverde drivers

Verwijderd

Maar wat wil je nou? Een complete guide hoe je een wlankaartje installeert en configureert?

Je geeft nl. totaal verder geen informatie over wat er nou precies mis is gegaan. Wordt de netwerkkaart herkend, staat SSID broadcasting aan of uit, heb je het netwerk handmatig geprobeerd toe te voegen, macadresfiltering per ongeluk aangezet, etc etc etc. :) Mijn glazen bol is namelijk stuq ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 07:19 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 16:48

Emiel1984

Made in NL

Crowmeister schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:17:
heel verhaal
Edit:

Ik heb trouwens deze guide gebruikt en die zegt dat ik in Netwerkverbindingen op het draadloze adapter icon moet klikken. Die zie ik er niet tussen staan
Lees is wat beter ! ;

Ga naar het onderdeel Netwerkinstellingen uit het Configuratiescherm. Dubbelklik op het icoontje van de draadloze adapter, en u krijgt het volgende wellicht te zien (het meest waarschijnlijke is echter dat u geen verbinding ziet):

Dus wat je verteld klopt wel, dat je dus niks ziet.

Waarschijnlijk ben je nog wat vergeten te installeren ...

Succes en zoek is in de handleiding van de hardware zelf, bij mijn linksys router zat namenlijk gewoon een user manual die heeel erg duidelijk was.

[LTS][MTS][HTS]