Toon posts:

[Microsoft Outlook] Problemen met beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb microsoft office 2003 op mijn computer geinstalleerd en ik gebruik nu al een tijdje de outlook die daar bij zit.

het is verder een hele goed outlook maar het probleem is dat als ik een bijlage ergens bij krijg dan kan ik hem niet openen dan staat er: toegang tot de volgende mogelijk onveilige bijlage is geblockeerd: ...(naam bijlage)...

als ik er dan op druk staat er verwante berichte zoeken in plaats dat er staat bijlage openen ofzo.

nu ben ik door de optie's gegaan maar er staat nergens een manier om dat blockeren op te heffen.
ik heb ook nog nooit een bijlage gekregen die ik wel kon openen.

zou iemand me hier mee kunnen helpen ik gebruik trouwens mcAfee virus scan en firewall versie 6 als het goed is.
en de bijlage is een .exe bestand.

kan iemand me helpen?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58
Rechtstreeks uit de FAQ:
Attachments worden geblokkeerd?Outlook (2000, XP en 2003) blokkeert standaard potentiëel "gevaarlijke" bestanden. Deze kunnen niet getoond / geopend worden in het programma. Om deze wel te kunnen openen, moet je de onderstaande code kopiëren, in een textbestand zetten en dit bestand outlook.reg noemen.
Als je dit bestand opent vraagt Windows of je de data toe wilt voegen aan het register. Als je dit gedaan hebt, is voor bepaalde extensies (die je zelf kan bepalen) de blokkering opgeheven.

--------------------------------------------------------------------------------

REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"=".exe;.swf"

--------------------------------------------------------------------------------

Op de tweede regel zie je in dit voorbeeld "10.0" staan, wat voor Office versie 10 (XP) staat. Pas dit aan naar "9.0" voor Office 2000 en naar "11.0" voor Office 2003. Bij "level1remove"=".exe;.swf" kan je zelf nog opgeven welke extensies je wel of niet uit wilt deblokkeren.
Zie ook OL2002: You Cannot Open Attachments (KB290497). Voor de mensen die niet graag in het register werken is er DetachOL en Attachment Options. Daarmee kun je zelf de extensies aanklikken die je wel wil laten zien. Bekijk slipstick.com voor wat meer uitleg, ook voor Outlook 2000.
Geblokkeerde attachments in Outlook Express 6: zie OLEXP: Using Virus Protection Features in Outlook Express 6 (KB291387). Onder Tools -> Options -> Security en het vinkje weghalen bij: "Do not allow attachments to be saved or opened that could potentially be a virus".
Als dit vinkje niet weg kan, kan je net zoals bij Outlook een registerwaarde aanpassen:

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express]
"BlockExeAttachments"="0"

Sluit nu Outlook af, en start het opnieuw.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je verder zelf allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Archie_T schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:17:
Rechtstreeks uit de FAQ:

[...]
oke sorry volgende keer zal ik beter kijken maar ik had er gewoon niet aan gedacht dat het daar in zou staan nou ik heb de bijlag in iedergeval geopent bedankt

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Ik weet het, oud topic, maar ik heb hetzelfde probleem wat NIET op te lossen is door de registry settings.

Iemand een ander idee?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

DAn is het dus *niet* hetzelfde probleem, want als je hetzelfde probleem zou hebben dan zou het met die registry tweak op te lossen zijn. Daarnaast lijkt het me stug dat je ook nog mcafee 6 draait en mis ik bovenal wat je zelf geprobeerd hebt. Voor een kick gelden dezelfde regels als voor een topicstart, die je nu onderhand zou moeten kennen. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.