Toon posts:

Exchange System Manager crasht met Dr Watson

Pagina: 1
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Sinds een week hebben we problemen met Veritas 8.6 om de mailboxen te backuppen.
Dit is van de ene op de andere dag gekomen. Vrijdag > maandag ik heb diverse forums over gelezen dat het na verloop van tijd weer goedkomt in sommige gevallen wel een half jaar....?

Ik wil hier gewoon controle over hebben.

Ik kan dus niet in de Information Store komen ook dmv de exchange system manager; ITProSBSConsole.msc.
Ook de priv1.edb en de priv1.stm is niet bar groot resp. 236 en 489mb.
Ik heb ook gespit in de admin bible geeft wel veel info over de IS maar niet over dit probleem.

In principe werkt alles ogenschijnlijk nog naar behoren, alle mail van de gebruikers werkt nog allemaal goed. en gelukkig alle opslag van de gebruikermail .pst dus lokaal.

In M: is alles nog zichtbaar de gebruikers zijn te zien ed. Heeft het niet te maken met een evt defrag van priv1's.
En als laatste optie er moet nog een SP3 van exchange 2000 geinstalleerd worden.
Het euvel kan dan verholpen zijn maar belangrijker is dat ik de oorzaak wil vinden.

Verwijderd

Hier kunnen we natuurlijk vrij weinig mee want je geeft absoluut niet duidelijk aan wat nou precies je probleem is. Verder is je post redelijk moeilijk te lezen zonder leestekens en dergelijke.
- krijg je foutmeldingen in je event log?
- krijg je foutmeldingen in je backup software?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:35
Ik heb geen idee wat nu precies je probleem is? :?

Ja backupes gaan niet goed en je kan je exchange manager mmc niet gebruiken?

Errors, meldingen, wat krijg je precies, en wat doet het precies niet?
Welke service packs \ Builds heb je draaien? (OS Exchange Vertias)

Nog belangrijker wat heb je zelf al gedaan om dit probleem precies op te lossen?

Verwijderd

Het je misschien een aanpassing gedaan in de default website van IIS?

Deze gebruikt de system manager bijvoorbeeld voor het benaderen van je databases. De default website moet luisteren naar port 80 en SSL moet niet verplicht worden.

Ik neem aan dat je ook een foutmelding krijgt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde vragen, geef daar eerst eens antwoord op.
Blijkbaar heb je 'een probleem' maar wat nu precies je probleem is, welke errors je krijgt etc.
Je geeft niet eens een OS, softwarenaam/level en SP versie op :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

OS = W2k SB en Exchange versie is 2000, dat is nog net uit de startpost te halen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

maar blijkbaar nog geen sp3 en post sp3 rollup :X

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor mijn onduidelijke vraag.

Ik was gisteren op de Ex.server aan het werk om wat GOT vragen te beantwoorden. Ik moest de server resetten en helaas was ik vergeten het reply te posten....

Vandaar mijn late antwoord en ik wil niet ongeinteresseerd overkomen.

Q - krijg je foutmeldingen in je event log?
A - Ja, en een windows systeem melding met deze fout.
"AppName: exadmin.dll AppVer: 6.0.6487.3 ModName: kernel32.dll
ModVer: 5.0.2195.6946 Offset: 0002bbf3"
Daarnaast en fout ID 1000 in de event log.
Met ook deze melding: "Faulting application exadmin.dll, version 6.0.6487.3, faulting module kernel32.dll, version 5.0.2195.6946, fault address 0x0002bbf3"

Q - krijg je foutmeldingen in je backup software?
A - Ja deze:
" Unable to attach to \\PC-SERVER\Microsoft Exchange Mailboxes.
The device cannot be found.
^ ^ ^ ^ ^
Unable to attach to \\PC-SERVER\Microsoft Exchange Mailboxes.
^ ^ ^ ^ ^"
Aan de ene kant dit lijkt mij vrij logisch als ik zo al niet op de IS kan komen.

Zie link naar afbeelding als ik op de First Organisation klik dan krijg ik de error melding.

Q - Errors, meldingen, wat krijg je precies, en wat doet het precies niet?
Welke service packs \ Builds heb je draaien? (OS Exchange Vertias)
A -Zie boven
Dus ik heb 2wk SBS (exchangeserver) draaien versie 200 met sp1 Backup Software Veritas 8.6

Q - Nog belangrijker wat heb je zelf al gedaan om dit probleem precies op te lossen?
A - De enige aanknopingspunt die ik heb is de ID1000 hier is een ID event]link.
Ik zie verder geen aanknopingspunten voor de rest.

Ik maak af en toe gebruik van outlookexpress om verkeerde mail door te hosten en die maakt gebruik van een emailadres buiten de exchange server dit ging goed tot 2 weken terug is gecrached en niet meer goed te krijgen. Hierna heb ik gebruik gemaakt van Mozilla thunderbird en heb direct probleemloos gedraaid.

Q - Het je misschien een aanpassing gedaan in de default website van IIS?
A -Voordat deze problemen begonne heb ik geen aanpassing gedaan.
Hierna heb ik wel in de IIS bij default > Exadmin een lokaal pad aangegeven hiervoor stond deze erin: \.\\BackOfficeStorage?
Daarna zijn de foutmeldingen in de lokale M drive ed verdwenen. Mischien is er iets opgelost maar het feit blijft dat ik niet in de exchange manager mmc (ITProSBSConsole.msc) kan komen.
Het enige wat ik kan bedenken dat ik afgelopen vrijdag een user account heb gemaakt die eerst al als contactpersoon te boek staat. Meestal gebeurt dit andersom

Het wordt nu erg vervelend ik moet wat dingen aanpassen en ik kan er niet in.
Ik heb twee SP klaarstaan om te installeren.

Sp2 wil ik eerst installeren als dit niet werkt kan ik altijd nog terugvallen op SP3.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:23 ]

Verwijderd

6487.3 is de september 2003 rollup dus je kan beter de augustus 2004 rollup installeren want zo te zien heb je al verschillende exchange sp's geinstalleerd.
exadmin is de dll voor ESM dus het is duidelijk dat je niet `in de information store kan komen' omdat ESM crasht.
Verander dat path gauw weer terug naar de default want dat kan ook grote problemen geven:
If the issue still exists, examine the local path of the Exadmin virtual directory. To do this, follow these steps:

1. Start Internet Information Services Manager on the Exchange computer.

2. Expand "Default Web Site".

3. Right-click the "Exadmin" virtual directory, and then click "Properties".

4. Verify that the local path on the "Virtual Directory" tab points to \\.\BackOfficeStorage.
dus:
- pad terugzetten
- september '04 rollup installeren

Kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply.
Vraagje.
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:12:
dus:
- pad terugzetten
- september '04 rollup installeren
Het pad is duidelijk maar, excuse me my ignorence maar met ' 04 rollup bedoel je de sp3 met de update hierop?

Ik moet even zeggen dat ik nog sp2 nog moet installeren. Is het niet logischer dat ik dit moet opbouwen?
De reden dat ik nog niet geupdate heb is doordat we problemen hebben gehad met wat services.
Hierna bleef het systeem stabiel en op advies van een consultant even geen SP2 te intalleren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 15:21 ]

Verwijderd

nou volgens de versie die je aangeeft van exadmin.dll (6.0.6487.3) zit je al hoger dan sp2, namelijk op sp3 en de september 2003 rollup fix (die van http://support.microsoft.com/kb/824282/) Zie http://support.microsoft.com/?id=158530 voor de build nummers.

De september 2004 rollup kan je hier vinden:
http://www.microsoft.com/...c11ab04611&displaylang=en

Ik weet niet waarom die consultant het over SP2 heeft.....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 15:46 ]

Verwijderd

Move PNS > SA + titeledit

Verwijderd

Topicstarter
Exchange System Manager crasht met Dr Watson?

Hoezo Dr. Watson?
Dan krijg je toch een heel ander event ID nummer!

Verwijderd

Nee hoor, da's wel degelijk een dr watson :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:46:
nou volgens de versie die je aangeeft van exadmin.dll (6.0.6487.3) zit je al hoger dan sp2, namelijk op sp3 en de september 2003 rollup fix (die van http://support.microsoft.com/kb/824282/) Zie http://support.microsoft.com/?id=158530 voor de build nummers.

De september 2004 rollup kan je hier vinden:
http://www.microsoft.com/...c11ab04611&displaylang=en

Ik weet niet waarom die consultant het over SP2 heeft.....
Hardstikke bedankt voor je reply, ik kon de september 2004 rollup niet vinden, stom heb gezocht op 6.0.6603. Maar thx 2 u staat hij nu op de server :) en o ja het orginele pad is weer hersteld.
Ik ben bezig om nu een acronis image te maken.
Dat duurt nog een aantal uur, maandag kan ik pas verder gaan en dan post ik mijn ervaringen.

Zo te zien worden er met de rollup een boel files geupdate. Ik ben benieuwd. :)

Nogmaals voor vandaag: "Bedankt, ieder voor de inbreng".

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen om 07:45 de rollup geinstalleerd.

Wilhelmstroker bedankt voor de tip _/-\o_
Ogenschijnlijk werkt alles ik zal over een paar uur weer verslag doen.

10:45 Update
Tot nu toe loopt hij redelijk stabiel alleen is het systeem (nog) erg langzaam. Vooral als ik wat oude mailboxen leeg en verwijder.
Damn alles staat vast kan niets meer doen. Ik wacht een half uur.
Nog geen reactie, ik ga de server zo rebooten.

11:30 Update
Oke opnieuw gereboot.
Alles draait traag, zal alles even defraggen en overbodige files verwijderen.

12:10 Update
Windows update gedraaid essentiele updates binnengehaald en geinstalleerd.

13:08 Update
Blijft nu stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag weer zonder enige aanleiding weer hetzelfde probleem.
Dus:
"Ik kan weer niet in de Information Store komen ook dmv de exchange system manager; ITProSBSConsole.msc"
Ik ga eerst de boel weer rebooten en als dit niet werkt komt weer de rollup hierbovenop.

Ben weer terug naar af, ook de rollup heeft niet geholpen.
Ik ga eerst de logs uitspitten.
Snap er nix van, bijna 2 dagen probleemloos gedraaid...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 14:42 ]

Pagina: 1