Toon posts:

[GTA SA] Loopt vast na beginfilmpje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort GTA SA geinstalleerd op mijn computer.
Maar als ik nou wil gaan spelen en op "New game" druk dan begint hij wel maar naar het laden dan gaat mijn monitor in de standby en het geluid bijft hangen.

System specs:

MEDION RADEON X740XL 128 MB
Intel(r) Pentium(r) 4 CPU 3.20 Ghz
Microsoft Windows XP (Service pack 2)
1,0 GB DDR-Ram geheugen.

Ik heb wel een PC met 64 bit ondersteuning maar weet niet als ik Windows XP x64 heb.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

B.V.D
Matthijs

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Het idee van dit forum is dat je er zelf wat moeite insteekt, ipv een kant-en-klaar antwoord te verwachten :) -- om je alvast wat op weg te helpen: het feit dat je een dergelijke vastloper krijgt, is (omdat er geen exceptie of wat dan ook van het operating system wordt gegeven) waarschijnlijk hardwarematig. Met dit geweldige weer acht ik een warmteprobleem op je videokaart de meest waarschijnlijke boosdoener.

Je zou voor de aardigheid eens een grote huiskamerfan op je computer kunnen zetten en kijken of het helpt :) Mocht het overigens alleen bij gta optreden, lijkt het me een aardig plan om ook je videodrivers te vernieuwen.

Localhost is where the heart is

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:52
SilentStorm schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:40:
Het idee van dit forum is dat je er zelf wat moeite insteekt, ipv een kant-en-klaar antwoord te verwachten :) -- om je alvast wat op weg te helpen: het feit dat je een dergelijke vastloper krijgt, is (omdat er geen exceptie of wat dan ook van het operating system wordt gegeven) waarschijnlijk hardwarematig. Met dit geweldige weer acht ik een warmteprobleem op je videokaart de meest waarschijnlijke boosdoener.
[...]
Mocht het overigens alleen bij gta optreden, lijkt het me een aardig plan om ook je videodrivers te vernieuwen.
*kuch* geluids-issues waar al een aardig aantal topics over lopen, waarschijnlijk ook te vinden in de TS van het algemene SA topic *kuch*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al een grote luchtblazer.
Ik heb het ook bij het spel wolfenstein et dat hij vastloopt waneer ik wil gaan spelen.
En met wolfenstein et heb ik het ook als het normaal weer is GTA SA heb ik ngo neit kunnen testen met gewoon weer.
En heb al in "dxdiag" geluid op basisversnelling gezet.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

[ offtopic ]
Geef dan meteen de link erbij :) ik neem aan dat je deze bedoelt:
Q: Hoe fix ik de geluid bug?
A: Start > Run > DXDIAG [enter] sound > slider op standard
Ik ben zelf niet bekend met een 'sound' bug (dit was meer een algemene dan een gta-specifieke oplossing zoals je kon lezen), als ik echter de diverse forums die ik via google vind naloop, vind ik geen vastlopers nav deze bug. Hoe kom je erbij dat die bug dit probleem kan veroorzaken? Daar staat nl dat het geluid doorloopt en het beeld zwart, niet standby gaat.
[/offtopic]

@ts: voelt de kaart (specifiek, het koelblok) warm aan? (eerst hand even demagnetiseren tegen rand van de kast)

[ Voor 18% gewijzigd door SilentStorm op 20-06-2005 15:24 . Reden: prutsen met tags.. [norml] en [plain] doen gaar :X ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij voelt niet gloeiend heet aan. (cooler)
Maar door die dxdiag instellingen doet het geluid het nu wel goed. (blijft neit meer hangen).
En de monitor gaat niet in stand-bye het beeld blijft nu gewoon stil staan.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Het is dus geen vastloper? Ga eens verder met andere drivers

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar mischien heb ik wel windows xp x64, waar kan ik dat zien dan meot ik daar msichien de drivers voor hebben. Als ik in configuratiescherm op systeem klik staat er wel Service pack 2.
Ik heb een ATI kaart wat ik al gezegt had heb de neiewste catalyst. (als ik geen windows xp x64 heb moet ik dan andere catalyst versies proberen want ik kan daaar geen losse driver pakketjes vinden). Aleen die catalyst zie ik daar staan en nog een multimedia~ .

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Welkom op GoT! :)

Rechtermuisknop op "Deze Computer" daar kun je zien welke Windows je hebt.

Probeer anders via Start/Uitvoeren "cmd" in te typen, gevolgd door <ENTER>. In de Command Prompt toets je "ver" of "winver" gevolgd door <ENTER>.

[ Voor 73% gewijzigd door PcDealer op 20-06-2005 16:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb,

Windows XP Home edition. Versie 5.1 (built 2600) - Service pack 2.
Weet iemand dan welke driver set ik zou kunnen proberen?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Als je de 64 bit versie zou hebben, zou dat daar ook bij staan. Die heb je dus niet. Kijk voor drivers eens in onze meuktracker.

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat ook aleen die catalyst drivers. Je kan zeker die drivers neit los downloaden.

Verwijderd

Ben geen ati-expert, maar lost dat uitzetten van agp fast writes niet vaak dingen op?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
matthijs100, zou je iets meer zelf uit willen proberen i.p.v. ieder klein vraagje hier neer te 'dumpen'? :)
Drivers zijn bijvoorbeeld uitermate goed te vinden via google, of op bijv. www.guru3d.com.

Verwijderd

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem als Mattijs. Mijn systeem:

Athlon 2400+
512 mb ram
Asus a7n8x nforce mbord
Sapphire Radeon 9700

Dit alles op een WinXP Pro met SP2. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd, AGP fastwrites uitgezet, geluidshardwareacceleratie uitgezet, en wat al niet meer... :/

Het vreemde is dat toen ik het spel voor het eerst had geinstalleerd alles perfect werkte! Maar van het ene op het andere moment starte GTA:SA niet meer op, wat echter weer verholpen was door de gta map in mijn documenten te verwijderen.

En nu dat weer dit probleem... Heel fustrerend, denk je dat je alle tijd hebt om te gamen omdat de tentamens voorbij zijn, krijg je dit soort geneuzel...

Hopelijk heeft iemand een oplossing (duh)!

Verwijderd

Ik heb ook dit probleem het beeld blijft staan, het geluid valt weg en ben geforceerd de reset knop te gebruiken.
Mijn specs zijn:
AMD Athlon XP 2500+
Albatron KX400-8XV pro (mobo)
Connect 3D ATI Radeon 9600 128 Mb
512 Mb RAM

Ik heb van alles geprobeerd van oude catalyst drivers, tot losse video drivers, van geluidsacceleratie op basis tot uit. Een mobiele airco op me (open) kast gericht zodat me videokaart koel zou blijven, want me vingers deden best pijn als ik het koelblokje aan wou gaan raken... op den duur werd het koelblokje zelfs "koud" maar toen kreeg ik blauw scherm op me beeld te zien, en als ik 'automatisch opnieuw opstarten' inschakelde in advanced systeemopties, startte me pc natuurlijk vanzelf op na een minidump gemaakt te hebben, dus die videokaart te koel hebben zal ook niet goed wezen..
Tsja wat heb ik nog meer gedaan?
Pagina: 1