Toon posts:

[A8N-SLI-Deluxe] Northbridge overhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De koeler van mijn northbridge op mijn asus a8n-slin deluxe was eergisteren uitgevallen tijdens het gamen. Mijn beeld bleef hangen en ik rebootte mijn pc toen bootie die wel maar gaf geen beeld of post piepjes oid andere koelers en voeding draaide wel. Maar de northbridge chip is nu beschadigd ik had de koeler erafgehaald en de chip was deels gesmolten(?). Moederboard word zo snel mogelijk vervangen (garantie). Maar wat ik mij afvroeg is hoe groot de kans is op schade aan de andere onderdelen is (cpu/gpu/ram) ?????. Ik draai met een athlon64 3500+ newcastle.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
als het goed is zijn die niet beschadigd zowel kan je het via de garantie van asus proberen....... maar lijkt me sterk dat ook die kapot zijn... hoop het in iedergeval niet en probeer een Sli Premium te krijgen ( tegen bij betaling ) heb je een passiefe koeler er op zitten:)

1337

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou ook gewoon een grotere heatsink op je NB kunnen plaatsen (Zalman enzo) en voor een fatsoenlijke airflow in je kast zorgen :)

Verwijderd

Volgens mij geeft en grotere koeler op je NB probleemjes met je graka. Kan me vergissen, maar ik probeer ook over 2 maanden een premium te bemachigen.

;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:48:
Volgens mij geeft en grotere koeler op je NB probleemjes met je graka. Kan me vergissen, maar ik probeer ook over 2 maanden een premium te bemachigen.

;)
Ik heb hier een A8N-SLI deluxe i.c.m. een Zalman 47J blokje, op mijn videokaart zit een VF700 koeler. Standaard past deze combinatie niet, maar met een beetje buigen aan de koelvinnen van de vf700 past het wel. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

heb just hetzelfde ook met zalman toestanden niets moeten aanpasseren, ge zit met een 6800 zeker ?
Prutz0r schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:16:
[...]

Ik heb hier een A8N-SLI deluxe i.c.m. een Zalman 47J blokje, op mijn videokaart zit een VF700 koeler. Standaard past deze combinatie niet, maar met een beetje buigen aan de koelvinnen van de vf700 past het wel. ;)

Verwijderd

Prutz0r schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:16:
[...]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 15:59:
heb just hetzelfde ook met zalman toestanden niets moeten aanpasseren, ge zit met een 6800 zeker ?
Nee, ik heb een Asus X800XT.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vandaag de standaard northbridge koeler vervangen door een zalman ZM-NB47J.
De standaard koeler maakt veel lawaai. Nu ben ik geen PRO in computers... en als ik het blokje aan raak is het vrij warm... kan het 20 sec vasthouden en dan doet beetje pijn. Klopt dit wel?
Met welk programma kan je kijken hoe warm hij word? Ik heb speedfan gedownload staat hij daar ook tussen? En hoe warm mag hij worden... in andere topics lees ik 80 wel max is.

Leon

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je jouw vingers na 20sec pas brandt, zal het blokje ongeveer 40/50C zijn. Maak je geen zorgen, die chip mag gewoon tot op zekere hoogte heet worden. :)

Verwijderd

_/-\o_ haha... Maar toch wil ik weten hoe warm die word. Bij speedfan staat een rijdje met temperaturen. Staat hij daar ook tusen? OF weet je ook een andere programma?

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vergelijk één zo'n temperatuurwaarde eens met een waarde uit Everest (Computer -> Sensors), dan meet je de temperatuur van het moederbord. Van het blokje zelf gaat niet, omdat er geen sensor zit onder de nForce4 chip.

Verwijderd

Mijn pc is watergekoeld heeft me oom gedaan. Misschien kon die ook beter de northbridge meenemen :? Ach het zal wel kloppen als hij te heet word valt die vanzelf wel uit.

Moederbord 36 °C (97 °F)
CPU 29 °C (84 °F)
GPU 32 °C (90 °F)
GPU omgeving 38 °C (100 °F)
Pagina: 1