Toon posts:

Girotel incasso's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het incasseren van gelden van onze klanten, maken we gebruik van Girotel Zakelijk. Dit is een Windows pakketje en er moet hiermee worden ingebeld bij de Postbank.
Incasso's gaan namelijk niet via internet, maar via een inbel nummer.

Dus ik stuur naar de postbank een berichtje of deze software ook voor Linux beschikbaar is:

-----Original Message-----
Sent: 20 Jun 05 08:37:47
To: <info-postbankzakelijk@postbankzakelijk.nl>
Cc:
Subject: E-mail aan Postbank Zakelijk

ONDERWERP
Het onderdeel van Postbankzakelijk.nl waarover uw vraag gaat: Girotel
Het onderwerp van uw vraag/opmerking: Technische vragen

UW BERICHT
Vragen/klachten: Geachte heer/mevrouw,

Voor onze incasso`s maken wij gebruik van een Postbank zakelijk programma om deze incasso`s uit te voeren.
Dit programma is echter voor het Windows besturingssysteem.
Is er ook een Linux variant beschikbaar?

Met vriendelijke groet,

Bla....bla...bla.....

-----Original Message-----

** En dan de reactie van de Postbank: ***

Datum: Mon, 20 Jun 2005 12:07:14 +0200
Van: Postbank Zakelijk <klantenservice-postbankzakelijk@postbankzakelijk.nl>
Onderwerp: RE: E-mail aan Postbank Zakelijk

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Er is geen Linux versie beschikbaar.

Met vriendelijke groet,
Customer Contact Center Postbank Zakelijk

Frits Reith
Afdeling E-mail

TRACKING NUMBER: A00001486120-00004254182

-----------------------------------------------------------------
Gelieve te letten op het volgende:

De informatie die u aantreft in dit elektronisch bericht is prive
en vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde persoon.
Mocht u bovenstaand elektronisch bericht ontvangen terwijl dit
bericht niet voor u bestemd is, dan wordt u bij deze van het
volgende op de hoogte gesteld: elke vorm van vrijgeven,
reproductie, distributie en overig gebruik van dit elektronisch
bericht is ten strengste verboden. Als u dit bericht ten onrechte
heeft ontvangen, wordt u hierbij verzocht om de verzender van dit
bericht op de hoogte te stellen door middel van een elektronisch
bericht. Verder wordt u verzocht om het betreffende elektronisch
bericht uit uw postvak te verwijderen zonder het te kopieren of
te verspreiden.

Alle berichten en de daarbij meegestuurde documenten of andere
vormen van bestanden worden onderzocht op virussen. Dit geldt NIET
voor de bijgevoegde bestanden die door middel van een wachtwoord
beveiligd zijn, deze worden niet op virussen onderzocht door het
ING mail domein. Onderzoek bestanden altijd op virussen voor ze
te openen.
-----------------------------------------------------------------

JA, nou dit is wel heel kort door de bocht!
Wat is dat nou voor een waardeloze bank??????

Gewoon van... het is er niet. Klaar... Niets geen uitleg, alternatief, oplossing......

DAT IS NOU DE KRACHT VAN DE POSTBANK !! ** GRRRRRRR **

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:49

neh

Ik vind het wel een krachtig en kort antwoord anders. Maar wat is je vraag?

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:23

lonkhuijzen

100% ADH

Krijg je van een bedrijf eens een duidelijk antwoord is het nog niet goed 8)7

Tuurlijk is het jammer dat het er niet is, maar dat maakt het nog geen k*tbedrijf

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Tsja, het is een kort en bondig antwoord op een korte vraag. ;)

Misschien als je vraagt naar hun plannen voor linux-ondersteuning dat je dan wat meer informatie kunt krijgen, al kun je dan (denk ik) beter met iemand van de 2e lijns ondersteuning oid corresponderen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-02 22:26
al met wine geprobeerd?

|>

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Het staat je geheel vrij om over te stappen naar een andere bank.
Dus wat is het probleem?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, niks aan te doen lijkt me. Bedrijfsspecifieke software heeft nou eenmaal specifieke eisen. Ze hebben je vraag beantwoord. Wat had je dan verwacht :? Dat ze er ook meteen bij zouden zeggen wanner er dan wel een versie beschikbaar komt? Enig idee hoever girotel zakelijk al doorontwikkeld is en wat dat zou kosten om het voor een kleine groep linux-gebruikers rendabel te maken? Een simpele kosten/baten berekening leert volgens mij dat het voorlopig niet op linux zal gaan draaien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

bakkerl schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:58:
Het staat je geheel vrij om over te stappen naar een andere bank.
Dus wat is het probleem?
Óf ander besturingsysteem natuurlijk

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Naar mijn idee is er niets mis met het antwoord.

Ik kan er zelfs iets meer uit halen, namelijk:
dat er in de nabije toekomst ook geen linuxversie zal komen.
Aangezien diegene dit er waarschijnlijk wel bij zou hebben gezet.

Overigens kan ik me voorstellen dat er voor zulke software geen Linux versie bestaat.
Dit brengt teveel kosten met zich mee en in een bedrijf op de administratie zullen ze naar mijn idee echt geen linux gebruiken. Enige uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:23
De postbank is dan ook een bank die goedkoop is, omdat ze niet zo flexibel zijn in hun oplossingen als een "gewone" bank. Volgens mij biedt de commerciele afdeling van de ING-groep, nl de ING bank al wel allerlei platformonafhankelijke webbased internetoplossingen en anders kun je altijd nog direct met Interpay een contract afsluiten wat betreft automatische incasso's. Zij bieden middels I-Connect online en FTP gewoon een uitwisselingsservice van tekstbestandjes en dat is zeker compatible te krijgen met je linux-omgeving.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

[shame-modus]
Dat zijn dan mijn (indirecte)collega's..
[/shame-modus]

En dan te bedenken dat die machines Solaris en AIX draaien..

:X

[ Voor 36% gewijzigd door zAo op 20-06-2005 14:16 . Reden: typo ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

zAo schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:15:
[shame-modus]
Dat zijn dan mijn (indirecte)collega's..
[/shame-modus]

En dan te bedenken dat die machines Solaris en AIX draaien..

:X
Da's eigenlijk nogal wiedes, aangezien die machines van origine heel goed zijn in het verwerken van (grote) ASCII based files :)
Maar afgezien daarvan: Op een kantoorwerkplek vind je tegenwoordig nog maar weinig linux op de desktop. En telebankieren is (ik spreek uit ervaring) iets wat voornamelijk door financiele afdelingen op de werkplek zelf wordt gedaan, en niet op een server. Dus loont het voor de geringe groep linux gebruikers niet echt om een linux-versie van girotel te bakken. Simpel as that. Zie ook mijn kosten/baten verhaal :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

Stewie!

Keen must die!

De PB moet het gewoon ook geheel webbased maken, perfecte oplossing :)

[ Voor 14% gewijzigd door Stewie! op 20-06-2005 14:39 ]

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Ik zie het probeem ook niet zo :)
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:52:
Niets geen uitleg, alternatief, oplossing......
Geen uitleg nee, heb je dat nodig dan; je begrijpt het toch :?
Geen alternatief nee, maar dat spreekt voor zich: gewoon Windows gebruiken :?
Geen oplossing idd, maar er is ook geen probleem; je kan niet alles eisen wat je wilt hebben :?
offtopic:
ik heb niets tegen Linux

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Jij stelt een simpele vraag, zij geven een simpel antwoord. Ik vind dat je zelf wel wat uitgebreider had kunnen zijn, met "zo nee, zijn er plannen voor een Linux-versie?" en meer van dat soort vragen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

DaMorpheus schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:38:
De PB moet het gewoon ook geheel webbased maken, perfecte oplossing :)
Voor de gewone thuisgebruiker hebben ze die keuze ook.

Ik gebruik de webbased versie, mijn vader belt er apart mee in, hij voelt zich daarbij fijner, en vind het programma makkelijker werken :) dus wie ben ik om daar tegen in te gaan.

en aan de TS, neem eens contact op met ING wat hun mogelijkheden zijn, voor de zakelijke gebruiker naar mijn idee ook een 'betere' bank om heen te gaan dan de Postbank.
Voor kleine bedrijven maakt het waarschijnlijk niet heel veel uit, maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

Alhoewel het antwoord uiteraard voorspelbaar is, had het iets tactvoller gemogen. Misschien zoiets:
Helaas is er geen Linux versie van Girotel Zakelijk beschikbaar, er zijn een aantal manieren waarop u het pakket kunt gebruiken:

- U kunt proberen of het emulatiepakket Wine aan uw wensen voldoet, hierop kunnen wij uiteraard geen ondersteuning verlenen.
- U kunt het programma gebruiken in VMWare, waarmee u een volledige Windows omgeving op uw werkstation installeert
- U kunt Windows installeren.

Verder willen we u nog wijzen op postbank internetbankieren blablabal (indien incasso mogelijk is met internetbankieren).
Gewoon bot "Nee" zeggen is wel een erg slechte manier om met klanten om te gaan. Ik heb weleens aan de Rabobank gevraagd of Internetbankieren ook op Mozilla werkte en ik kreeg netjes een antwoord terug dat ik Konqueror eens moet proberen, want daarvan hadden ze gehoord dat het werkte (ik had mijn OS niet eens vermeld bij mijn vraag)..

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

ThunderNet schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Voor de gewone thuisgebruiker hebben ze die keuze ook.

Ik gebruik de webbased versie, mijn vader belt er apart mee in, hij voelt zich daarbij fijner, en vind het programma makkelijker werken :) dus wie ben ik om daar tegen in te gaan.

en aan de TS, neem eens contact op met ING wat hun mogelijkheden zijn, voor de zakelijke gebruiker naar mijn idee ook een 'betere' bank om heen te gaan dan de Postbank.
Voor kleine bedrijven maakt het waarschijnlijk niet heel veel uit, maar dat kan ik niet uit je verhaal opmaken :)
Ja snap ik ook, maar zakelijk stelt de PB webbased niks voor

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Tja, misschien had ik het wel wat duidelijker moeten vragen.

Maar Microsoft heeft zo'n monopolie positie en daar werken we allemaal lekker aan mee.
Misschien is het ook eens leuk om het volgende te lezen:
http://www.xs4all.nl/~koospol/nl/gto/index2.html

En over op een andere bank?
Bij de Postbank is Incasso Giro gratis. Bij de Rabobank betaal je al snel 600,- per jaar.
Over op Windows?
Waarom? Moet ik geld gaan neertellen voor een besturingssysteem wat ik niet wil hebben?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

En waar moet de Postbank dan geld vandaan halen om de linux versie te bouwen? Je zegt zelf dat ze het gratis aanbieden waar andere banken er honderden euro's voor vragen :)

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

@ AWACSone

Het is een (grotendeels) gratis dienst, die je NIET verplicht bent af te nemen / te gebruiken.
Je kunt het nog altijd met de hand doen, er is niemand die je dat verbied :)

De wereld draait niet om die 'paar' linux gebruikers, hoe graag ze het ook willen. De Postbank bied nu een dienst aan, die de meeste mensen gewoon kunnen gebruiken. Dat jij daar geen gebruik van WIL maken (omdat jij geen Windows wil draaien) dat is jou probleem, en daar kun imo de Postbank niet op aanrekenen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• neh

neh

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:18:
Maar Microsoft heeft zo'n monopolie positie en daar werken we allemaal lekker aan mee.
Dat lijkt me niet de strijd van een bank. Ik durf te stellen dan 99% van hun klanten gewoon op Windows draait. Zeker omdat ze het gratis aanbieden lijkt het me niet rendabel om dan voor die 2 of 3 uitzonderingen/vrijheidsstrijders een Linux versie te ontwikkelen met bijbehorende QA en support rompslomp.
En over op een andere bank?
Bij de Postbank is Incasso Giro gratis. Bij de Rabobank betaal je al snel 600,- per jaar.
Over op Windows?
Waarom? Moet ik geld gaan neertellen voor een besturingssysteem wat ik niet wil hebben?
Een Windows pc heb je al voor onder de 400 euro, tel uit je winst!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

plork schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:27:
[...]

Dat lijkt me niet de strijd van een bank. Ik durf te stellen dan 99% van hun klanten gewoon op Windows draait. Zeker omdat ze het gratis aanbieden lijkt het me niet rendabel om dan voor die 2 of 3 uitzonderingen/vrijheidsstrijders een Linux versie te ontwikkelen met bijbehorende QA en support rompslomp.

[...]

Nu bij Dell voor maar 149 (celeron 2,6 met 256 mb ram en 80 GB hdd ;) ).

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:46

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor een dergelijke funtie is het toch geen probleem om een oude P1 als Windows bak op te zetten :?

Op zich vind ik ook dat veel bedrijven zich te veel bij Windows houden, zo was er 2 jaar terug nog een "opstand" van Apple gebruikers die geen mogelijkheid hadden om een belastingdiskette te downen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
Het stikt hier duidelijk van de Wintendo's gebruikers.
Ik vraag me een beetje af wat die in een Non-Windows Operatings Systems forum hebben te zoeken.

Nee, Girotel Incasso kan je niet met de hand doen. Het is niet even een briefie invullen met "ik wil 100,- Euro van die en die z'n rekening afschrijven" .

Ik ga eens met Wine stoeien, wie weet kom ik daar verder mee....
Dit artikel vond ik:

http://doc.nl.linux.org/HOWTO/Girotel-met-Wine-HOWTO-NL.html

Ik zal het een dezer dagen een proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 10:05 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als jij je zin niet krijgt hoef je niet direct te gaan flamen, beetje kinderachtig....

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:37

bonzz.netninja

Niente baffi

idd, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Postbank is gratis...maar moet toch ook linux gaan ondersteunen?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

plork schreef op maandag 20 juni 2005 @ 19:27:
[...]

Wat is dit nou weer allemaal?
Gebruik lekker wat je wilt gebruiken maar gaan we nou in NOS mensen proberen over te halen Windows te gebruiken? Veel mensen in NOS hebben ooit Windows gebruikt en hebben nu een OS gevonden wat -voor hen -gewoon beter werkt. Klaar.

De TS kan het geld misschien gewoon niet opbrengen om Windows aan te schaffen en ik zie daar ook geen enkele reden voor.
En waarom denk je dat hij deze dienst van de PB gebruikt? Juist ja, omdat het bijna gratis is. Dit samen met het gratis Linux maakt het voor hem lekker goedkoop. Ik begrijp dat wel en geef hem gelijk.

Het is gewoon balen dat er geen Linux versie is, al kan ik dat best begrijpen van de PB.
Fortis had het bijv ook nooit. Ik koos er dus gewoon voor om es ff lekker weg te gaan bij die bank . Ze stuurde me automatische mailtjes terug als ik vroeg waarom er geen Linux client voor hun internetbankieren was. Gelukkig ben ik (en waarschijnlijk veel andere *nix-gebruikers) door blijven zeuren en kan ik nou internetbankieren via elk OS mbv Mozilla Fx.

Ik raad de TS dus aan om te kijken naar een andere bank.
Zover ik weet doet SNS er alles aan om zoveel mogelijk te ondersteunen en zelf ben ik ondertussen blij met de Fortis bank :)

[ Voor 10% gewijzigd door DeMoN op 21-06-2005 10:31 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• neh

neh

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:36:
Het stikt hier duidelijk van de Wintendo's gebruikers.
Sorry maar wat is dit nou weer voor opmerking? Ik ben zelf ook fervent Linux en Solaris gebruiker, maar in tegenstelling tot jou heb ik iig nog zoveel grip op de realiteit dat ik me besef dat ik in ieder geval beide OSses niet als desktopvervanger kan gebruiken in een aantal situaties.

Daarnaast ben ik ook zo realistisch dat ik snap dat het voor een bank echt niet aantrekkelijk is om voor 2 of 3 gebruikers die linux-only draaien een gratis applicatie te bouwen. Leuk voor jou dat je ervoor gekozen hebt om linux-only te gaan draaien, maar daarmee loop je wel tegen dit soort problemen op, dat weet je of had je kunnen weten. Je bent echt weinig realistisch bezig als je dit een probleem van de postbank maakt.
DeMoN schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:29:
[...]

Wat is dit nou weer allemaal?
Gebruik lekker wat je wilt gebruiken maar gaan we nou in NOS mensen proberen over te halen Windows te gebruiken? Veel mensen in NOS hebben ooit Windows gebruikt en hebben nu een OS gevonden wat -voor hen -gewoon beter werkt. Klaar.
Leuk dat je er zo serieus op ingaat, maar dat was een zogenaamde sarcastische opmerking.

Daarnaast blijkt Linux (of de postbankapplicatie, hoe jij het wilt zien) toch niet te kunnen wat hij wil. In dit geval zijn er 2 oplossingen:

- De TS wisselt van bank
- De TS gaat windows (erbij) gebruiken

De TS gaf al aan dat bij een andere bank dezelfde dienst hem 600 euro gaat kosten. Een Windows PC kost zoals ik aangaf rond de 400 euro. Een kleine rekensom leert mij dat het voordeliger is om Windows te gaan gebruiken dus! Zit er nog een kern van waarheid in die provocerende opmerking ook.

[ Voor 35% gewijzigd door neh op 21-06-2005 21:36 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik denk dat er vanuit de bank-wereld weinig interesse is om alle mogelijke platformen te gaan supporten, zeker voor het zakelijke deel. De meeste zakelijk bankier-pakketten zullen windows-only zijn. De ABN heeft zelfs heel lang een dos-only versie voor het zakelijke segment gehad terwijl er voor de particulier al een tijd een windows versie beschikbaar was.
Overigens heet Girotel Online zijn langste tijd gehad en zullen de particulieren naar mijnpostbank.nl over moeten en zal voor het zakelijke deel een vervanger komen.... Hopen dat ze daar de incasso-functionaliteit wel in implementeren.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Als iemand hier zegt dat je voor spellen ook beter Windows kan gebruiken (helaas zijn het over grote deel van de spellen nog alleen geschikt voor Windows) dan promoot hij dus ook windows??? :s

Windows is en blijft voorlopig nog wel de standaard, en dat betekend dat linux helaas nog vaak het onderspit zal delfen in dergelijke kwesties. Dit wist je toen je overstapte op Linux.
Ik heb zelf ook een dual boot systeem, gewoon vanwege dit soort situaties (probeer ook maar eens een Word document uit te wisselen met iemand zonder gelijk de gehele opmaak te verpesten).

Wat betreft het antwoord van de Postbank, ik zou zelf idd een wat tactvoller antwoord gegeven dan 1 kort zinnetje, maar onbeschoft is het zeker niet. Ik vind de reactie van de TS erger om eerlijk te zijn. Ik kreeg bijna het idee alsof hij een rode waas voor z'n ogen krijgt bij het horen van de woorden Windows en MicroSoft.
En de alternatieve mail die hier ergens was neergezet zal niet zo snel door een bank opgesteld worden, omdat het de indruk wekt dat het met de genoemde emulators zal werken. Op dat moment zijn ze ook min of meer verplicht om daar support op te leveren. Overigens zou ik een suggestie in die richting wel aanmoedigen, zonder het verder noemen van namen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
En dan te bedenken dat ie HBO doet.

offtopic:
Of denk ik nu ook zo kortzichtig als jou TS?

Je gaat mij niet wijsmaken dat er in heel het pand geen Windows machine staat of gaat het bij jou gewoon om je punt en wijk je niet vanaf?

[ Voor 41% gewijzigd door mabarto op 22-06-2005 13:45 ]

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

radial

Watch out

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:52:
Voor het incasseren van gelden van onze klanten, maken we gebruik van Girotel Zakelijk. Dit is een Windows pakketje en er moet hiermee worden ingebeld bij de Postbank.
Incasso's gaan namelijk niet via internet, maar via een inbel nummer.

Dus ik stuur naar de postbank een berichtje of deze software ook voor Linux beschikbaar is:

...................

JA, nou dit is wel heel kort door de bocht!
Wat is dat nou voor een waardeloze bank??????

Gewoon van... het is er niet. Klaar... Niets geen uitleg, alternatief, oplossing......

DAT IS NOU DE KRACHT VAN DE POSTBANK !! ** GRRRRRRR **
Leuk verhaaltje dit komt me bekend voor :P Diegene van wie je antwoordt hebt gehad ik een zeer aardige ex-collega van mij, die qua technische computerkennis nou niet bij de top behoord.

Toen ik nog op die afdeling werkte zo`n 4-5 jaar geleden werd PGZ niet ondersteund onder linux en apple, maar als je de goeie collega te pakken had hielp die eventueel nog wel met het opzetten van VMware of Wine, al viel dit niet onder de support.

Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet maar wat ik hoorde zijn ze nogal wat strikter geworden met deze dingen en de mensen die er zitten zijn nogal precies van wat ze wel en niet mogen doen.

Gelukkig was het toen anders meer vrijheid etc en toch veel tevreden klanten gemaakt al was het alleen maar om de hulp die ze kregen voor hun linux of apple.

[ Voor 45% gewijzigd door radial op 22-06-2005 14:39 ]

20xSF170s - ozo

• neh

neh

radial schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:39:
[...]

Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet maar wat ik hoorde zijn ze nogal wat strikter geworden met deze dingen en de mensen die er zitten zijn nogal precies van wat ze wel en niet mogen doen.
Lijkt me wel terecht. Als je op zo'n afdeling zit spreek je niet namens jezelf maar namens de postbank. De mogelijkheid bestaat dat klanten gaan denken dat de postbank linux/wine/vmware ondersteunt, wat dus duidelijk het geval niet is.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

radial

Watch out

plork schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:31:
[...]

Lijkt me wel terecht. Als je op zo'n afdeling zit spreek je niet namens jezelf maar namens de postbank. De mogelijkheid bestaat dat klanten gaan denken dat de postbank linux/wine/vmware ondersteunt, wat dus duidelijk het geval niet is.
Ben ik dus helemaal met je eens, maar toen ik daar nog werkte waren er mensen die wat soepeler waren, en het ligt/lag er ook helemaal aan wie je aan de telefoon had. Was dit iemand die wist waar hij/zij over sprak dan kon je verder gaan voor jezelf dan iemand die maar wat zat te brabbelen.

20xSF170s - ozo

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeert te draaien onder Wine.

Hij geeft een foutmelding bij het opstarten; de datum notering van "D/MM/JJJJ" is niet goed, er zou dus "DD/MM/JJJJ" gebruikt moeten worden.

Helaas kan ik in de Wine config niet vinden hoe ik die datum notering omzet en binnen Gnome kan ik het ook niet vinden. De documentatie welke ik vindt op Internet over Girotel zijn al jaren oud en behandelen niet over de datum notering.

Iemand enig idee?
Pagina: 1