Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier iets heel raars.

Ik heb een GSM Vodafone abbo en een collega van mij een GSM T-Mobile Abbo.

Opeens begin ik van haar SMS'jes te ontvangen "Zwaaien mag hoor". Ik stuur een SMS terug met "??" want ik dacht, die is onderweg een dubbelganger van me tegengekomen ofzo, want ik zat op kantoor.
Daarna bel ik, maar word er niet opgenomen.Krijg ik 2 minuten later weer een SMS terug: "Ben op het werk nu kan telefoon niet opnemen, maar reed net langs en je was de auto aan het inpakken. Toeterde nog".

Nou ik zat dus gewoon BINNEN.

5 minuten later komt mijn collega binnen en ik vlieg haar meteen aan om te vragen wat die SMS'jes nou inhouden en ze laat me zien, haar GSM stond uit, als ik belde ging hij over maar haar tel staan nog steeds uit. Hierna zette zij haar telefoon aan en als ik belde kwam ik weer bij haar uit en was het hele spookverhaal over.

We staan allebij effe raar te kijken kan ik je zeggen !

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 20-06-2005 13:01 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Staat je bleutooth aan???

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11 09:30

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hm? Wat? Ik snap je hele verhaal niet geloof ik...

Rail Away!

• Fairy
  • Niet online
Bluetooth staat uit.

Ik heb Vodafone gebeld en die zegt dat dit onmogelijk is en hebben geen verklaring.

Het enige wat ze konden bedenken is een dubbele sim oid. maar dat heeft ze niet.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:06

Wallie

Herr

Ach, lekker spannend toch? :+

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50

Urk

Kan het zijn dat haar doorschakelingen naar een ander nummer doorverwijzen? Dus indien bijv. toestel uit naar een bepaald nummer? Dat zou in mijn ogen de enige mogelijkheid kunnen.
Met SMS moet dat echter niets uitmaken...

Of ze houdt je gewoon in de maling... ;)

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:55

TwoR

Gekleurde stippen

en als je collega de telefoon nu even uitzet en je sms-ed dan nog een keer om te vragen wie ze is omdat ze hetzelfde nummer heeft als je collega? Wie weet, weet je dan wie het is en kan je het dan oplossen. Als je bijvoorbeeld weet wat voor provider ze heeft kan je kijken of bij die provider hetzelfde nummer is geactiveerd.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 20:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Weird!

misschien dat er tijdelijk een routeringsprobleem was :?
Heb ook wel eens gehad bij andere providers vooral met Ben vroeger... dat als ik mensen belde ik totaal iemand anders belde :? soms kreeg ik bv een buitelandssprekend persoon aan de lijn :?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Denial is a powerful thing. ;)
5 minuten later komt mijn collega binnen en ik vlieg haar meteen aan om te vrage
Je reageerde toch niet zo heftig als je hier doet overkomen?? :X (overreacting)

Mocht het bovenstaande werkelijk niet het geval zijn, dan ben ik wel nieuwsgierig hoe het dan anders gebeurde. :)

Verwijderd

Doet me denken aan een geintje die ze mij geflikt hebben, staat er misschien toevallig ook nog een ander gsm nummer onder jou collega's naam??

• Fairy
  • Niet online
TwoR schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:15:
en als je collega de telefoon nu even uitzet en je sms-ed dan nog een keer om te vragen wie ze is omdat ze hetzelfde nummer heeft als je collega? Wie weet, weet je dan wie het is en kan je het dan oplossen. Als je bijvoorbeeld weet wat voor provider ze heeft kan je kijken of bij die provider hetzelfde nummer is geactiveerd.
Heb ik al gedaan, maar komt nu aan als ze de tel aanzet. En toen ze net binnenkwam en de tel aanzetten gebeurde dat niet, en ze houd me niet voor de gek dat is zeker.

Ook is er niks doorgeschakeld.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Gebeurt zo vaak.. wel eens met iemand gesproken die DBA was bij een grote telco, en er ging zo vaak iets mis met de sms'jes.. bij nieuwjaar een paar tienduizenden kwijtraken, datafoutjes hier en daar.. :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Fairy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:25:
Doet me denken aan een geintje die ze mij geflikt hebben, staat er misschien toevallig ook nog een ander gsm nummer onder jou collega's naam??
Nee gewoon haar nummer.
-Skyhawk- schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:17:
Denial is a powerful thing. ;)

[...]

Je reageerde toch niet zo heftig als je hier doet overkomen?? :X (overreacting)
Nee hoor is ze veel te lief voor :P
axis schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:36:
Gebeurt zo vaak.. wel eens met iemand gesproken die DBA was bij een grote telco, en er ging zo vaak iets mis met de sms'jes.. bij nieuwjaar een paar tienduizenden kwijtraken, datafoutjes hier en daar.. :+
Verklaar dan eens dat als ik haar bel dat het weggedrukt word en 2 minuten later een SMS krijg van "Ik kan nu niet opnemen ben op kantoor".

Kijk dat zo'n schakelfoutje gebeurt bij een willekeurig persoon is niet zo gek maar dat het 't nummer van mijn naaste collega is, dat is zo raar.

Deze maand maar weer ff een staatslot halen }) 8)7

[ Voor 76% gewijzigd door Fairy op 20-06-2005 13:39 ]

Verwijderd

Kan t niet zijn dat je wel voor de gek; De simkaart van je collega is in een andere telefoon gestopt (door je collega, voor de grap dus)

Of probeer anders nog eens te bellen, en als ze dan terug smst "ik ben aan t werk" stuur dan "Heb is dringend!" en dan nog een bellen. Als ze dan nog niet opneemt dan weet je dat je voor de gek wordt gehouden omdat iedereen normaal gesproken opneemt als je zegt dat t dringend is.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je wordt duidelijk 'genaaid'.

Het kan inderdaad voorkomen dat je zomaar een sms van iemand anders krijgt, of andersom. Het gebeurd ook wel eens dat je iemand belt en je krijgt heel iemand anders ervoor. Maar dit niet. Ook niet met pure toeval.

• Fairy
  • Niet online
ToFast schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:57:
Je wordt duidelijk 'genaaid'.

Het kan inderdaad voorkomen dat je zomaar een sms van iemand anders krijgt, of andersom. Het gebeurd ook wel eens dat je iemand belt en je krijgt heel iemand anders ervoor. Maar dit niet. Ook niet met pure toeval.
Ja en toch is het zo, deze collega was dus net lunchen, ze heeft haar simkaart gewoon in de tel zitten toen ze terug kwam en voor zover ik weet weet ze niet eens hoe je dat ding eruit haalt, althans heb haar 't ding nog nooit uit het hoesje zien halen, dus nee dat sluit ik 100% uit.

Zelf zou ze vanavond nog met haar provider gaan bellen, ik heb dat al gedaan.

Morgen maar ff kijken wat daar uit komt.

Verwijderd

Of je lult uit je nek of ze sture je een smsje via een website
wat tegenwoordig ook al kan waardoor jij gewoon het nummer
van iemand anders krijgt te zien....

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Het leuke van SMSjes is dat de afzender volledig spoofbaar is (iig dat wat je op je mobiel te zien krijgt). Zelfs alfanumerieke karakters (lees: letters) zijn gewoon mogelijk.

Mgoe, je hebt ook geprobeerd te bellen, en dat merkte de andere persoon blijkbaar, want die SMSte dat hij/zij niet terug kon bellen. Klinkt dus alsof het nummer inderdaad gewoon dubbel bestaat .. Dat jij een SMSje van die persoon kreeg is dan wel merkwaardig, natuurlijk.

[ Voor 45% gewijzigd door serkoon op 20-06-2005 23:42 ]

• FaceDown
  • Laatst online: 16:59

FaceDown

Storende factor.

Raar verhaal inderdaad. Ik kan me ook niet voorstellen dat het een grap is, want dan zou er toch wel iets leukers in de sms'jes hebben gestaan lijkt me zo. Echt grappig is dit namelijk niet. Raar verhaal..

Groetjes, FaceDown.

• ElementriX
  • Niet online
En zo denken mensen nog steeds dat er aliens bestaan :P

• FaceDown
  • Laatst online: 16:59

FaceDown

Storende factor.

Gebeuren trouwens wel vaker rare dingen bij VF. Stuurde een MMS naar m'n vriendin (wij hebben allebei VF) en die ontving ze ook gewoon. Kreeg ze 'm een halve dag later nog eens, en ik heb 'm echt maar 1x verzonden.

Groetjes, FaceDown.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 10:48
serkoon schreef op maandag 20 juni 2005 @ 23:34:
Het leuke van SMSjes is dat de afzender volledig spoofbaar is (iig dat wat je op je mobiel te zien krijgt). Zelfs alfanumerieke karakters (lees: letters) zijn gewoon mogelijk.

Mgoe, je hebt ook geprobeerd te bellen, en dat merkte de andere persoon blijkbaar, want die SMSte dat hij/zij niet terug kon bellen. Klinkt dus alsof het nummer inderdaad gewoon dubbel bestaat .. Dat jij een SMSje van die persoon kreeg is dan wel merkwaardig, natuurlijk.
Spoofing idd, dat zal het zijn.. wij hebben al talloze "grapjes" uitgehaald via het telefoon netwerk, dermate bepaalde programma's ( het is dus mogelijk om zogenaamd via iemands nummer een smsje te versturen .. net zoals bij email )

ik denk idd dat iemand jou zit te naaien.. ;)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 19:15
Eisenhower schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:17:
[...]

Spoofing idd, dat zal het zijn.. wij hebben al talloze "grapjes" uitgehaald via het telefoon netwerk, dermate bepaalde programma's ( het is dus mogelijk om zogenaamd via iemands nummer een smsje te versturen .. net zoals bij email )

ik denk idd dat iemand jou zit te naaien.. ;)
En met welk programmaatje doe je dat dan?
Lijkt me wel lachen om mensen voor de gek te houden >:)

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 12:41
Ik heb wel eens gehad dat ik mijn voicemail belde (debitel over Vodafone) dat ik ineens naar iemands broekzak zat te luisteren. Waarschijnlijk een schakelfoutje. Ze waren ook net overgegaan naar een nieuw systeem oid...

Misschien dat dit voor jou ook geldt (maar dan voor sms) of idd spoofing...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Is het niet iemand met een duo sim kaart ofzo? Ik zou in ieder geval zeker de provider gaan bellen (van haar dus he)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

vosss schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:27:
[...]

En met welk programmaatje doe je dat dan?
Lijkt me wel lachen om mensen voor de gek te houden >:)
Zoek eens op "sms spoof", werkt wel alleen op een palm.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FaceDown schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 01:00:
Gebeuren trouwens wel vaker rare dingen bij VF. Stuurde een MMS naar m'n vriendin (wij hebben allebei VF) en die ontving ze ook gewoon. Kreeg ze 'm een halve dag later nog eens, en ik heb 'm echt maar 1x verzonden.
Maar dat is vaak logischer te verklaren.
Toen ik nog bij Orange werkte hadden we dit heel vaak met SMSjes die tot 50 keer bezorgd werden.
Een SMSje (dus ook MMSje) blijft nameljik net zo lang verzonden worden totdat hij aangekomen is.
Om te checken of het ding aangekomen is moet je toestel een berichtje terugsturen. En het wil wel eens voorkomen dat dat niet gebeurt. Met als gevolg dat het systeem dat ding nog een keer stuurt totdat hij wel het berichtje terugkrijgt.

• Eisenhower
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 10:48
CrashOne schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 09:40:
[...]

Zoek eens op "sms spoof", werkt wel alleen op een palm.
Er zijn ook windhoos programma's ervoor, op kleine schaal dan wel..

maar je moet dan kloten met ISDN aansluitingen e.d....

dus iets om op een regenachtige zondagmiddag een keer over te kijken :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Yep, ik kreeg ook smsjes van een vriendin van me, die ik ontvangen had in 2003. En niet 1 keer, nee intervallen van een paar weken en dan een paar smsjes.
Ik heb trouwens ook T-Mobile.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is ook pas 2 jaar geleden gelukkig.. :)

Maar gebeurd wel vaker met Tmobile & Vodafone (ik > Tmobile, ex > vodafone) dat we smsjes van elkaar verschillenden keren binnenkregen.

Of soms gewoon 3 dagen later tegenwoordig bij Tmobile. Zoek dan ook een andere provider :)

Vind het een erg leuk raar (maar leuk) verhaal! Heeft je collega nog naar haar provider gebeld en wat is daar uitgekomen? Heb je nog geprobeerd dat nummer op de bellen als je collega haar telefoon uitstaat?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:49
het punt is dus dat de spooksms'er BEGON jou te sms'en. Blijkbaar heeft diegeen hetzelfde nummer (tijdelijk verkeerd toegewezen waarschijnlijk) als je collega. Dat diegeen terugbelt naar jou is niet zo gek, vanwege nummerherkenning, maar dat eerste smsje duidt erop dat de provider een soort log heeft en gebruikt van nummers die elkaar bellen, anders is het te toevallig natuurlijk dat dat nummer van je collega is.

• Fairy
  • Niet online
Nou het gekke is dat als het nummer al geswitched zou zijn, hoe kan dan die persoon die verkeerd geschakeld is dan ook nog eens een keer MIJN nummer sms'sen. Die persoon kan dan nooit mijn nummer in zijn telefoon hebben.

Mijn collega heeft ook haar provider gebeld en die was ook met stomheid geslagen. De provider zou het gaan uitzoeken.

Als ik mee weet post ik het wel ff, want ik vind het heel vaag, zeker gezien wij 2en nooit zo veel sms'sen met elkaar.

Dus als iemand al een verkeer nummer toegewezen heeft gekregen, moet het ook nog eens naar mijn nummer gaan terwijl die andere weer een compleet ander persoon aan het sms'sen was.

Heel raar verhaal dit.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 16:49
Fairy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:34:
Nou het gekke is dat als het nummer al geswitched zou zijn, hoe kan dan die persoon die verkeerd geschakeld is dan ook nog eens een keer MIJN nummer sms'sen. Die persoon kan dan nooit mijn nummer in zijn telefoon hebben.

Mijn collega heeft ook haar provider gebeld en die was ook met stomheid geslagen. De provider zou het gaan uitzoeken.

Als ik mee weet post ik het wel ff, want ik vind het heel vaag, zeker gezien wij 2en nooit zo veel sms'sen met elkaar.

Dus als iemand al een verkeer nummer toegewezen heeft gekregen, moet het ook nog eens naar mijn nummer gaan terwijl die andere weer een compleet ander persoon aan het sms'sen was.

Heel raar verhaal dit.
Dat is nog niet eens zo heel gek, want hij beantwoordde zeg maar (hoort niet zo natuurlijk), maar het gekke is juist het eerste sms'je: hoe kan het dat een sms EN verkeerd wordt "geroute" EN een verkeerd nummer meekrijgt EN dat dat ook nog s van een collega is!

de relatie tussen de nummers van jou en je collega is dus ergens geregistreerd! Big Brother....

[ Voor 7% gewijzigd door Initial G op 22-06-2005 18:44 ]

Pagina: 1