Ik zit met het volgende probleem dat maar niet wil lukken
situatie schets:

Nu wil ik dat als de client het ip van de webserver intikt deze gewoon de webpagina krijgt te zien( de firewall laat verkeer dus gewoon door). Het moet dus als ware transparant zijn. Ik weet niet zeker of de volgende regel van toepassing zijn op mijn probleem, maar dit was het meest logische wat ik kon vinden.
de volgende regels heb ik toegevoegd in mijn iptables script maar het wil niet lukken:
situatie schets:
Nu wil ik dat als de client het ip van de webserver intikt deze gewoon de webpagina krijgt te zien( de firewall laat verkeer dus gewoon door). Het moet dus als ware transparant zijn. Ik weet niet zeker of de volgende regel van toepassing zijn op mijn probleem, maar dit was het meest logische wat ik kon vinden.
de volgende regels heb ik toegevoegd in mijn iptables script maar het wil niet lukken:
code:
1
2
| -A FORWARD -p TCP -i eth0 -s eth1 --dport 80 -d 10.0.0.2 -s 192.168.0.2 -m state --state NEW -j ACCEPT -A FORWARD -p icmp -s 192.168.0.2 -j ACCEPT |
code:
1
2
| -A PREROUTING -p tcp -i eth0 -d 10.0.0.1 --dport 80 --sport 1024:65535 -j DNAT --to 10.0.0.2 -A PREROUTING -p TCP -i eth0 80 -j DNAT --to 10.0.0.2 |
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 12:28 ]