Toon posts:

Acer 1511 LMI laptop valt spontaan helemaal uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LAPTOP AMD64 valt spontaan helemaal uit na 2 uur internet of soms na 4 uur gamen. Ik vermoed dat het allemaal te warm wordt voor de laptop met AMD, kan slecht tegen de zomer. nu heb ik de videokaart qua snelheid al naar beneden gegooid, gehalveerd.

Nu is mijn vraag ; kan ik de processor snelheid lager klokken, dit kan niet in de bios helaas. dus dat moet software matig. Een cpu cooler software heb ik al 5 van gedwonlaod maar geen enkele werkt met AMD of moederbord. Dus iemand een idee of ervaring.

ik heb een acer 1511 lmi , AMD 64 3000+ en nforge moederbord zit in de laptop.
videokaart nvidia GO 5700 ,

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij niet normaal als ie dat doet en ik zou dus garantie claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:15:
LAPTOP AMD64 valt spontaan helemaal uit na 2 uur internet of soms na 4 uur gamen. Ik vermoed dat het allemaal te warm wordt voor de laptop met AMD, kan slecht tegen de zomer. nu heb ik de videokaart qua snelheid al naar beneden gegooid, gehalveerd.

Nu is mijn vraag ; kan ik de processor snelheid lager klokken, dit kan niet in de bios helaas. dus dat moet software matig. Een cpu cooler software heb ik al 5 van gedwonlaod maar geen enkele werkt met AMD of moederbord. Dus iemand een idee of ervaring.

ik heb een acer 1511 lmi , AMD 64 3000+ en nforge moederbord zit in de laptop.
videokaart nvidia GO 5700 ,

Alvast bedankt.
Kijk eens in de "uitlaat" van je laptop, zo'n gat waar warme lucht uitkomt. Als je daar stof en andere dinges in die koelvin zit, dan is dat het schuldige. Perslucht van een compressor erin knallen, een korte schot van 1s is meer dan genoeg. Er vliegt een stofwolkje eruit en het komt terug goed. Dit is het jaarlijks onderhoud van een intensief gebruikte laptop, aan de typenummer en grafische kaart te zien is het niet meer zo recent. Natuurlijk eerst RMA/garantie gebruiken voordat je zelf begint te tweaken.

Hier zelfs de ooh zo zuinige Pentium-M (Centrino) zien crashen door stof in de koeler en een mapje RTCW- Enemy Territory spelen.

Eenvoudig tooltje om temps en andere laptopinfo te zien:
http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259/

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 20-06-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk met mbm hoewarm het allemaal word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops + titelverfatsoenlijking

Wat betreft jouw probleem: qua hardware zou een grotere heatsink/fan plaatsen in theorie de oplossing kunnen zijn, echter laptops zijn qua hardware zeer compact, fragiel en beperkt tweakbaar. Dus als je nog garantie hebt, dan zou ik daar gewoon gebruik van maken, in plaats van om deze te verprutsen door zelf aan de laptop te prutsen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 20-06-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Werkt Cool 'n Quiet wel bij jou?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier eenzelfde laptop maar dan met 3400+ en 80 gb 5400 rpm schijf (ipv 4200 rpm) en deze blijft gewoon draaien, ook na een hele dag wow en gta:sa gedraaid te hebben. Ik zou gewoon even contact opnemen met acer.
Pagina: 1