Toon posts:

[XP] kan achtergrond niet wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het sinds vanochtend, dat ik me achtergrond niet meer kan wijzigen, toen er zo'n spysherif programma werd geinstalleerd zonder mijn toestemming ( spyware dus ). Ik heb al gezocht op Google en GoT. Bij GoT kon ik iets proberen met gpedit.msc maar als ik start>run>gpedit.msc doe dan zegt ie dat ik dat niet heb. Bij Google heb ik dat ook gevonden. Er was ook een topic dat ik met een registry cleaner het probleem wel kon oplossen, niet dus.

Windows XP

heb al geprobeerd: registry cleaner, google, GoT zoeken, Microsoft Anti-Spyware ( wel veel gevonden, maar niet het probleem ).

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
GPEdit was volgens mij iets dat je alleen in XP Pro hebt dus ik gok dat jij XP Home hebt? Vermeld dan ook meteen even welke Service Pack :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 10:03

n00bs

Het is weer Zomer!

Ga eens naar je desktop properties, dan naar Customize desktop -> tabblad web en kijk eens of misschien het lock vinkje aanstaat en kijk eens bij properties -> schedules.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 20-06-2005 13:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik heb XP home. en n00bs, het is niet aangevinkd, en alles klopt wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Delete eens (na een grondige backup) de registry keys HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies ? :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

elevator schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:09:
Delete eens (na een grondige backup) de registry keys HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies en HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies ? :)
Denk je dat je daarmee het oplost? :P Ik geloof dat je daarmee nog grotere probleem krijgt :P. Al eens gescand naar spyware met hitmanpro (en niet met microsoft antispyware ;)) al eens gescand voor virussen? Al eens systeemherstel gedaan? enz enz enz... :P

//Creegfire

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Creegfire schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:30:
Denk je dat je daarmee het oplost? :P Ik geloof dat je daarmee nog grotere probleem krijgt :P
Waar baseer je dit op? :)

In bovenstaande keys worden de policy settings bijgehouden - door die te wissen verwijder je in feite alle policies die er in gesteld zijn door eventueel 'kwaadwillende' programmas :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 10:03

n00bs

Het is weer Zomer!

Niet alleen policies van kwaadwillende programma's... ik vind het zelf ook erg drastisch niet om die te verwijderen. Ik denk dat hij gewoon eens een goede anti spyware tool moet draaien en een goede VirusScanner ernaast moet draaien... dan heb je nooit dit soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Denk je dat je daarmee het oplost? :P Ik geloof dat je daarmee nog grotere probleem krijgt :P. Al eens gescand naar spyware met hitmanpro (en niet met microsoft antispyware ;)) al eens gescand voor virussen? Al eens systeemherstel gedaan? enz enz enz... :P
Hitmanpro laten lopen, heeft het probleem ook niet opgelost :(

Verwijderd

Zoals n00bs al zegt. Run is een goede virusscanner.
Pagina: 1