.Net vs Mono

Pagina: 1
Acties:

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:09
Ik ben al een halve dag een het googlen en kan niet een objectief/onpartijdig informatie (cq. Vergelijking) tussen deze twee producten vinden.

Ik wil namelijk weten wat nou de voordelen en nadelen van deze twee platformen zijn. Daarmee bedoel niet ik alleen de technische spec’s waar MS en Novell mee pronken, maar ook wat de ontwikkelaars die hiermee werken ervan vinden. Waar gaat het mis/goed gaat? Recente ontwikkelingen etc. etc.

Groeten,
Farid

[edit: spelling]

[ Voor 4% gewijzigd door oegaoega op 20-06-2005 11:37 ]

Verwijderd

Het grote verschil tussen beide is het feit dat mono nog onvolledig is. Ik werk met beide en voor bijvoorbeeld windows. Forms te gebruiken heb je in de stable release nog geen voorzieningen. Je zult dan ten alle tijde gtk# moeten gebruiken.

in de beta versies wordt echter hard gewerkt om betere compatibiliteit te krijgen en een groot deel wordt dan ook al ondersteund in de CVS tree.

mono moet nog veel werk verrichten voor 100 % compatibility. Maar het is goed te gebruiken zeker als je bekend bent met gtk

• oegaoega
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-03 09:09
Juist…

En hoe interessant kan het gebruik van mono voor de bedrijven zijn? i.a.w : Is het product inmiddels volwassen genoeg zodat het ook interessant kan zijn voor de commerciële bedrijven om in te investeren (af)gezien de feiten die je hierboven noemt?

Verwijderd

Daarnaast maakt het ook nog veel uit voor welke OS je ontwikkelt. Als je alleen voor windows ontwikkelt, ga je denk ik niet in mono aan lopen kloten.

Verder zou ik voorlopig nog niet naar mono grijpen. Als ik dan iets zou moeten maken dat onder meerdere OS-en zou moeten werken en het moet een geïnterpreteerde taal zijn dan wordt het python. Dus ik zie voorlopig het nut van mono niet in.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Het voordeel van Mono is dat het voor applicatie ontwikkelaars makkelijker wordt om applicaties voor zowel Windows als Linux te ontwikkelen. Zo krijgen ze voor een kleine inspanning een grotere doelgroep. Bovendien denk ik dat bedrijven (als in klanten) wel kunnen waarderen dat ZIJ kunnen bepalen op welk platform ze een applicatie draaien.

Novell geeft er ook een andere draai aan door Mono naar NetWare te porten. Hierdoor kunnen ze de applicaties die ze voor Linux ontwikkelen (zoals iFolder) ook makkelijk voor NetWare beschikbaar maken.