Toon posts:

[Plesk] (automatisch) www. voor subdomein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel aan een project waar bedrijven hun eigen website kunnen hebben als soort van subdomein. De bedrijven pagina's zijn templates die aan de hand van het subdomein gevult worden met gegevens uit een database. De php-code staat in een map in de root van de hoofdpagina, en de subdomeinen hebben een symbolic link naar die map. Dit alles draait op een linux server met Pesk 7.

Nu is het geval dat de opdrachtgever voor de subdomeinen www. wil hebben staan. Dit ondersteunt Plesk niet. Je kunt wel DNS instellen, maar Apache weet dan nog niet wat hij met dit request aanmoet en je krijgt de Pesk default page. Je kun een script aanpassen in de conf map, maar daarvoor heb je rootrechten nodig die ik niet heb.

Wat een andere oplossing zou kunnen zijn is elk bedrijf zijn eigen domein in de vorm van "www.bedrijf.pagina.nl" maar dan kan ik de inhoud niet dynamisch linken aan de content map in de www.pagina.nl/bedrijf map.
Om toch de content uit die map te halen hebben we het volgende geprobeerd:
- Header forwarding: werkt niet want je bent dan je URL kwijt welke nodig is om de de juiste bedrijf content te kijgen.
- Frame forwarding: Ook geen url
- Alias in httcondig file, lijkt niet te werken. Log geeft aan "not alowed here"
Dus dit lijkt ook nogal vruchteloos.

Wie weet er nog wat?

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Nakebod

Nope.

Hoe verzorg je de subdomeinen nu? Via mod-rewrite? Alias? vhost? Nog anders?
Normaal gesproken zou een vhost moeten werken voor je subdomein.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<VirtualHost *>
  DocumentRoot /www/htdocs/bedrijf.pagina.nl
  ServerName bedrijf.pagina.nl
</VirtualHost>
<VirtualHost *>
  ServerName www.bedrijf.pagina.nl
</VirtualHost>

* Verkorte vhost, normaal gesproken heb je meer opties erbij.

Zoiets zou volgens mij voldoende moeten zijn hiervoor?

[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 20-06-2005 11:41 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Nakebod schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:40:
[code]
<VirtualHost *>
ServerName bedrijf.pagina.nl
ServerAlias www.bedrijf.pagina.nl
</VirtualHost>
ServerAlias zou afdoende moeten zijn toch....? Hier wel in ieder geval

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Nakebod

Nope.

Heb je geloof ik idd gelijk in, hoewel los ook kan:P
Komt ook omdat ik geen ServerAlias in mijn vhosts had staan, omdat ieder subdomein bij mij ergens anders uitkomt. En dan werkt ServerAlias weer niet.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn weten kun je niet via plesk in de hosts file komen. Volgens deze link kun je wel zo'n file per subdomain creeren, maar daarvoor heb je wederom rootrechten nodig. Deze heb ik niet. Omdat de subdomeinen automatisch aangemaakt moeten kunnen worden is het niet handig om constant de hosting provider te vragen dit te doen.

Die Alias, in welk bestand zou ik die dan moeten neerzetten?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heeft dit met Programming and Webscripting te maken?
Naar mijn idee is het een installatie / configuratie probleem dus move ik je topic naar Software Algemeen

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1