[Advies] Allround laptop tot 1500 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 22:11

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Jullie zullen denken: alweer zo'n laptop topic. Dit is inderdaad zo maar ik wil van dit topic graag een discussie topic maken van laptops tot 1500 euro. Hier is veel vraag naar op het moment op het forum dus iets centraals is wellicht handig.

Afgelopen week ben ik geslaagd en ik wil dan ook een laptop kopen met een maximum budget van 1500 euro.

Eisen aan de laptop
- Accuduur van tenminste 3,5 uur[/b]
- 15 of 15,4 inch scherm
- minder dan 1500 euro
- een goede videokaart
- minstens een 60 gb hdd

Waarvoor wordt de laptop gebruikt?
- een beetje gamen
- veel portable gebruik
- tekstverwerking
- photoshop

Welke modellen heb ik zelf al gevonden?

De Asus A6Va met de volgende specs:
IntelR PentiumR M processor 700 Sequence
MicrosoftR WindowsR XP Home / Professional
15"/15.4" XGA / WXGA (Color Shine)
ATI Mobility X700 128MB
DDR2 533MHz, up to 2G
802.11b/g, a/b/g
1x 1.3M/0.35M Pixel built-in webcam, 1x SPDIF, 1x TV-Out, 1x Card Reader,
Bluetooth
354 x 284 x 35mm, 2.8Kg

Afbeeldingslocatie: http://notebook.cz/clanky/tiskova-zprava/2004/041125-notebook-ASUS-A6000N/ASUS-A6.jpg
Dit lijkt me de ideale laptop voor mijn doeleinden. De accuduur gaat volgens de specificaties tot 5,5 uur mee. Maar wat ik erg opvallend vind is dat op heel het internet en ook op tweakers geen enkele review van iemand te vinden is. Heeft dan niemand deze laptop?

De Acer Apsire 1692 WLIMi met de volgende specs:
Acer Aspire 1692WLMi
Intel Pentium Mobile 1,7 ghz
1024mb ram
100 gb hdd 5400 rpm
Christalbite tft scherm met 15,4 inch
Dual Layer brander
X700 grafische kaart met 128 mb

Afbeeldingslocatie: http://www.valcenterpc.ch/images/grandes/acer_aspire1690.jpg
Deze laptop ziet er wederom ook perfect uit. Een grote harde schijf en een topper van een videokaart. Op het internet is wel wat meer informatie over deze laptop te vinden en ik kwam dan ook voornamelijk tot de conclusie dat het glansende scherm opmerkelijk is.

Vragen over deze laptops
  • Hoe zit het met dat glanzende scherm bij de Asus? Heeft die dat ook? En is dat een nadeel of juist een groot voordeel?
  • Welke laptop is qua behuizing het stevigst?
  • Heeft iemand ervaring met de Asus?
  • Als jullie moesten kiezen, welke laptop werd het dan om welke reden?
  • Is een resolutie van 1280x800 voor normaal gebruik genoeg?
Andere suggesties van laptops zijn zeer welkom, maar deze 2 sprongen me zo meteen in het oog

[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 20-06-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet denk ik zijn acer ipv asus?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 15:54

Pubbert

random gestoord

De A6VA staat ook #1 op mijn verlanglijstje, waar zie je trouwens staan dat de accu 5,5 uur haalt?

Er zijn nog geen reviews omdat de laptop net uit is, hij is zelfs nog niet leverbaar in NL, maar volgens de meeste webshops over 1/2 weken wel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er staat bij je specs color shine ..
.dus als et goed is heeft de asus een glanzend schermpje ..

heb er namelijk naar lopen zoeken, want wil hem zelf ook gaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Dat is jammer, maar zijn er mensen met ervaring met dat glanzende scherm? Bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

De A6Va heb ik net besteld : bij PCSnel.nl
De specificaties hebben me doen besluiten om deze aan te schaffen.
Zodra hij binnen is (weekje of twee/drie) dan schrijf ik gelijk een klein reviewtje.
Ik heb wel gezien dat Asus Nederland em nog niet op de website heeft gezet, maar Asus USA wel.
http://www.asus.com/produ...3=0&model=533&modelmenu=1
En de prijs bij PC snel is errug aangenaam voor die specificaties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met een butget van €1500,- kun je bij Dell ook wel een leuk laptopje configureren. Kwalitatief goed.

De Acer heb ik minder prettige ervaring mee met name een laptop uit de 4000 serie en zijn wireless lan, deze is niet stabiel te krijgen terwijl mijn Dell laptopje geen enkel probleem heeft het Wireless acces point te vinden en de verbinding te behouden. De Asus laptop's ken ik zelf verder niet.

Zelf heb ik dus een Dell laptopje en zijn er mensen in mijn directe omgeving die de laptop bij Dell weg hebben waar ik eigenlijk nooit klachten over hoor of gehoord heb.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:54:
Met een butget van €1500,- kun je bij Dell ook wel een leuk laptopje configureren. Kwalitatief goed.

De Acer heb ik minder prettige ervaring mee met name een laptop uit de 4000 serie en zijn wireless lan, deze is niet stabiel te krijgen terwijl mijn Dell laptopje geen enkel probleem heeft het Wireless acces point te vinden en de verbinding te behouden. De Asus laptop's ken ik zelf verder niet.

Zelf heb ik dus een Dell laptopje en zijn er mensen in mijn directe omgeving die de laptop bij Dell weg hebben waar ik eigenlijk nooit klachten over hoor of gehoord heb.
Ik vind dat Dell vaak tekort schiet met de videokaart bij laptops onder de 1500 euro. Daarboven leveren ze een mooie serie af dat wel. Opzich zijn de specs van de acer beter maar mijn gevoel zegt dat de asus degelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 20:30
Ik zou de asus nemen, maar om nu weer niet een heel verhaal te gaan typen check dit topic, met precies dezelfde vraag als jij hebt:
acer of asus

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Laatst online: 22-03-2022
uuh ik zou voor de Acer Aspire 9104WLMi, (Centrino 2.0GHz Dothan 760, XPH SP2, 15.4" WXGA CrystalBrite, 512MB RAM, 80GB, DVD+/-RW, 802.11g, ATI X600 128MB, PCMCIA Remote Control + TV Tuner) gaan ik heb m zelf ook, echt brilliant ding. kan alles en perfect scherm.
iets grotere inhoud grafiesch erg sterk en heerlijk snelle processor. verkrijg baar bij www.obcs.nl www.norrod.nl www.pcsnel.nl. ik denk zelf dat hij jou (net als ik) veel kan bieden voor waar je m voor nodig hebt. bij mij is het ook gamen photosoepen websites bakken, 3d modelleren etc.

ik hoop dat je wat aan me advies hebt!

spreekt u allen,

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Heeft die asus eigenlijk echt een 4200 rpm schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

check ook eens

www.cozaki.be (voor een aankoop van 1500 euro kan het eens nuttig zijn in belgie te komen)

of anders promedion, maar cozaki biedt praktische dezelfde laptops aan maar dan ongeveer 20% goedkoper (topmodel verschil van 700 euro) denk er ook aan dat bij cozaki je ram en HDD(s nog niet inbegrepen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belgisch nadeel.. het toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:56:
Belgisch nadeel.. het toetsenbord...
Je kan het instellen op Qwerty, Dvorak, of wat je ook wenst te gebruiken, moet je alleen wel blind kunnen typen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als ik tussen die Asus en Acer moet kiezen, dan zal voor mij de 1GB ram en 5400rpm harde schijf van de Acer het doorslaggevend punt zijn. Veel ram voor fotosoepen en gaming, 5400rpm harddisk ga je voelen. Tel dan nog een Acer-servicecenter in de buurt van Antwerpen met goede service erbij. (niet alle servicecenters zijn zo goed)

Dell is niet beter dan Acer, zeker niet op het vlak van degelijkheid/studentbestendigheid. [rml]rapture in "[ Gezocht] Krachtige multimedia laptop"[/rml]

Je kan al verwachten dat ik deze vraag stel: "Is de laptop van levensbelang???"

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 22-06-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoB_HenK schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:38:
[...]

Je kan het instellen op Qwerty, Dvorak, of wat je ook wenst te gebruiken, moet je alleen wel blind kunnen typen ;)
Dat kan ik ook wel, maar toch, je zou er maar een ander op laten tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Zou het verschil groot zijn tussen een 5400 en een 4200 rpm hdd? Als dat niet zo is dan kan de asus het nog weleens worden. Ik denk namelijk dat die laptop net iets degelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
dat idee heb ik ook, ook de garantie van asus staat mij wat meer aan.
512MB PC3200 DDR SO-DIMM kost ook maar 45 euro, dus áls je perse 1 gb wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
marteltor schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:33:
Is waar, ik zit eigenlijk alleen met de hdd in de maag. Ik denk dat de asus ook qua baterijduur de betere keuze is. De acer zal het misschien 2,5 uur volhouden tegenover een 4,5 van asus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

marteltor schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:33:
Zo simpel is het ook weer niet, men steekt heel graag 2 latjes van 256MB erin, dus 1 latje op eBay smijten (geen kat wilt zulke kleine latjes) en een latje van 1GB erin steken.

Ofwel koop je ram bij de fabrikant, het werkt gegarandeerd, maar duur. Anders moet je maar "foemp and go" doen, naar de computerwinkel met goede prijzen gaan. Vragen of ze een latje RAM in je laptop willen steken om te zien of het werkt, indien het werkt uiteraard kopen.
1GB PC3200 DDR SODIMM, CL3 (Crucial, CT12864X40B) € 126

4200rpm laptop harde schijven zijn 2x zo traag als die Hitachi 7200rpm laptop harde schijven en moderne 5400rpm harde schijven proberen die Hitachi 7200rpm te benaderen, dus interessant.

In laptopwereld is het verschil tussen Asus en Acer klein, laptopwereld is wat anders dan mobowereld. Voor elk soort onderdelen bestaat er wel een goei merk en dat merk is niet altijd goed bij andere soort onderdelen. bv Sony maakt redelijk goeie HiFi/TV's, maar van CD-branders maken hebben ze geen kaas gegeten.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 24-06-2005 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 23-09 07:21
wat ik uit al de gegevens heb kunnen opmaken, is het bij de Asus 1x512 mb ram. Dus nog een slot vrij.
Ofwel koop je ram bij de fabrikant, het werkt gegarandeerd, maar duur. Anders moet je maar "foemp and go" doen, naar de computerwinkel met goede prijzen gaan.
Wat je daar mee bedoelt is mij een raadsel, maar als ik het juiste geheugen koop wat de snelheden aan kan, dan zou het toch gewoon moeten werken lijkt me.
De 4200 hd's zijn in workload simulaties inderdaad bijna 2x zo langzaam als de beste 5400rpm of 7200rpm schijf. In Low level performance simulaties is het verschil kleiner, en het stroomverbruik en geluid is minder ;) (reviews: Western Digital Scorpio VE review)
In laptopwereld is het verschil tussen Asus en Acer klein, laptopwereld is wat anders dan mobowereld. Voor elk soort onderdelen bestaat er wel een goei merk en dat merk is niet altijd goed bij andere soort onderdelen. bv Sony maakt redelijk goeie HiFi/TV's, maar van CD-branders maken hebben ze geen kaas gegeten.
Kwa garantie is er wel degelijk een verschil. En dan bedoel ik in het voordeel van Asus. Daarnaast krijg je bij de asus ook een laptop tas, muis en ingebouwde webcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Mijn keus valt waarschijnlijk ook op de A6Va-Q016H (wat een typenummer :X ). Weet iemand de positie van de harde schijf van deze laptop? Het is namelijk zo dat ik er graag mijn Hitachi 7K60 7200rpm harde schijf in wil overzetten. Volgens mij ga ik dat echt merken >:) . Hoe verhoudt de X700 tot de mobility radeon 9700 eigenlijk? Want mijn tweede keus is de A4KA-Q003H met standaard 1GB geheugen en deze mobile GPU. Prijs: een kleine 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannanoow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 11:16
Waar vind je hem dan voor die prijs?? De laagste prijs in de pricewatch zónder extra geheugen is 1234 euri... Koop je soms zonder BTW in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic :

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1034158

Mag ik een hele mooie tip geven?

Acer Aspire 5024

AMD Turion 64 1,8GHz ML-34
512Mb DDR
80GB Harddisk 4200Rpm
ATI Mobillity Radeon X700 128Mb
15,4" TFT WXGA
Bluetooth
Slot DL DVD Writer
10/100/1000Gigabit Ethernet
802.11 b/g Wireless Lan
Card Reader MMC/SD/SM/MS PRO /xD

Ding haalt 5 uur (*afgerond, 4,53 minuten*) op een accu.
Wordt niet heet en is retestabiel.

Heb hem sinds vorige week woensdag en ben er uiterst tevreden over.

€ 1070,68

Afbeeldingslocatie: http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2005/0314/ubiq04.jpg

http://global.acer.com/products/notebook/as5000.htm

Er is ook een heel topic over dit notebook.

Al met al denk ik dat dit notebook één van de beste kopen van het moment is qua notebooks aangezien het qua prijs zeer goedkoop is.
En qua batterijduur en kracht + betrouwbaar niet onderdoet voor een Pentium M notebook.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
wannanoow schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:53:
Waar vind je hem dan voor die prijs?? De laagste prijs in de pricewatch zónder extra geheugen is 1234 euri... Koop je soms zonder BTW in?
pricewatch: Asus A4KA-B002H (A64 3200+; 1024MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home). Maar ik ga toch voor de A6Va bij nader inzien. 1. Omdat de X700MR beduidend meer fps haalt als een mobility Radeon 9700. 2. Omdat de AMD Turion 64 het (nog) aflegt tegen de P-M/Centrino. Ik heb geen bronnen bij de hand, maar ik heb wel 2 testen gelezen waaruit blijkt dat de P-M voorlopig nog wel ff de leider blijft. Maar concurrentie is altijd goed natuurlijk :) .

Dan de keus tussen Acer en Asus. Hierbij geef ik de voorkeur aan Asus. 1250-1070=180 euro. Maar dan wel voor bovengenoemde verschillen in processor. Plus bij Asus heb ik 2 ipv 1 jaar garantie, een tas en gratis optische muis erbij. En ik heb nu ook een Asus, dat telt ook mee :) Merkentrouw dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

marteltor schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:11:
Wat je daar mee bedoelt is mij een raadsel, maar als ik het juiste geheugen koop wat de snelheden aan kan, dan zou het toch gewoon moeten werken lijkt me.
Was het maar zo simpel, niet alle laptops slikken alle laptop-ram. Je kan ofwel bij de laptopfabrikant hun goedgekeurde ram bestellen ofwel naar de computerwinkel gaan en latje insteken en zien dat het werkt. Waarschijnlijk bedoel je dat de huidige laptop chipsets niet meer zo kieskeurig zijn. In de desktopwereld is er volgens GoT-topics ook miserie met kieskeurige mobo's.
De 4200 hd's zijn in workload simulaties inderdaad bijna 2x zo langzaam als de beste 5400rpm of 7200rpm schijf. In Low level performance simulaties is het verschil kleiner, en het stroomverbruik en geluid is minder ;)
low-level-performance hebben we niet veel aan, vooral hdtach-toestanden zegt echt niks. Workload simulaties zegt meer, vooral als je favoriete programma's gebencht worden op de harde schijf. Men optimaliseert de trage laptop harde schijf zo zwaar mogelijk dat zelfs met kleine low-level verschil grote real life verschillen te maken.
Kwa garantie is er wel degelijk een verschil. En dan bedoel ik in het voordeel van Asus. Daarnaast krijg je bij de asus ook een laptop tas, muis en ingebouwde webcam.
Met verschil bedoel ik meestal degelijkheid/studentbestendigheid. Garantie kan je altijd bijkopen, dus totaalkost-berekening doen, hoeveel kost een laptop met 3 jaar garantie? Op een webcam ziet niet iedereen te wachten, muizen/laptoptassen zijn nogal persoonlijke keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Als iemand de A6va heeft dan zou ik graag willen lezen waar de positie van de harde schijf zich bevindt in de case nogmaals? Dit om te horen of dit mogelijk is om net als bij mijn huidige laptop de harde schijf om te kunnen wisselen. Bij mij zit ie nu aan de voorkant, voor het toetsenbord, rechts. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
objectief2 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:45:
Als iemand de A6va heeft dan zou ik graag willen lezen waar de positie van de harde schijf zich bevindt in de case nogmaals? Dit om te horen of dit mogelijk is om net als bij mijn huidige laptop de harde schijf om te kunnen wisselen. Bij mij zit ie nu aan de voorkant, voor het toetsenbord, rechts. Bedankt alvast :)
Niemand heeft helaas dat ding nog volgens mij. Misschien is een bellertje naar asus of een verkoopadres dan het handigst. Ik weet wel dat ik de asus een dezer dagen ga halen. Bij pc snel kan je tegen een bijbetaling van 79 euro exc btw een 100 gb 5400 rpm laten monteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Januszjes schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 00:57:
Dat is jammer, maar zijn er mensen met ervaring met dat glanzende scherm? Bevalt het?
Ja heb het voor me.

Tot mijn letterlijk enorme verbazing is het enorm duidelijk zelfs met een opschijnende zon.

Één groot nadeel.
Je zit continu te poetsen ;)

Maarja ik hou ook niet van vlekken :)

Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een schermpoetsdoek die groot genoeg is dat ik hem tussen mijn scherm en toetsenbord kan stoppen zodat ik hem tussen mijn keyboard en scherm kan plaatsen zodra het scherm zich in dichtgeklapte positie bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:40:
[...]

pricewatch: Asus A4KA-B002H (A64 3200+; 1024MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home). Maar ik ga toch voor de A6Va bij nader inzien. 1. Omdat de X700MR beduidend meer fps haalt als een mobility Radeon 9700. 2. Omdat de AMD Turion 64 het (nog) aflegt tegen de P-M/Centrino. Ik heb geen bronnen bij de hand, maar ik heb wel 2 testen gelezen waaruit blijkt dat de P-M voorlopig nog wel ff de leider blijft. Maar concurrentie is altijd goed natuurlijk :) .

Dan de keus tussen Acer en Asus. Hierbij geef ik de voorkeur aan Asus. 1250-1070=180 euro. Maar dan wel voor bovengenoemde verschillen in processor. Plus bij Asus heb ik 2 ipv 1 jaar garantie, een tas en gratis optische muis erbij. En ik heb nu ook een Asus, dat telt ook mee :) Merkentrouw dus >:)
Turion legt het in geenszins af tegen de Pentium M.
Slechts in syntetische benchmarks.

Echter met real life performance zit deze cpu op hetzelfde niveau als een Pentium M.

Heb zelf een Turion ML-34 en (*1,8*) en deze presteerd net iets minder al een Pentium M 2GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-09 20:30
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:12:
[...]

Turion legt het in geenszins af tegen de Pentium M.
Slechts in syntetische benchmarks.

Echter met real life performance zit deze cpu op hetzelfde niveau als een Pentium M.

Heb zelf een Turion ML-34 en (*1,8*) en deze presteerd net iets minder al een Pentium M 2GHz.
Ik ben nog nergens één review tegengekomen waar de Turion het wint van de Pentium M, maar wellicht heb jij er eentje?

Edit: even een editje, dit is wellicht wat hard geformuleerd. Exuses, ik ben blij dat er toch een normale reactie op kwam :> . Ik ben benieuwd naar de reviews. Ik heb namelijk enige tijd geleden de 260/270 serie van MSI overwogen en daarbij kon ik dus geen reviews vinden die de turion beter vonden dan de Pentium M, gebaseerd op prestaties, stroomverbruik en natuurlijk de kosten.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoedje op 28-06-2005 15:54 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:15:
[...]

Ik ben nog nergens één review tegengekomen waar de Turion het wint van de Pentium M, maar wellicht heb jij er eentje?
Meerdere,

Maar nu moet ik zo lekker ongegrond zeggen dat ik de link niet heb + weet.
Kan je alleen de belofte doen dat ik ze zo wel even zal opzoeken.

Moet nu eerst even een presentatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Januszjes schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:52:
[...]

Niemand heeft helaas dat ding nog volgens mij. Misschien is een bellertje naar asus of een verkoopadres dan het handigst. Ik weet wel dat ik de asus een dezer dagen ga halen. Bij pc snel kan je tegen een bijbetaling van 79 euro exc btw een 100 gb 5400 rpm laten monteren :)
In dit geval gaat het me niet om de grootte van de schijf. Maar zeg nou zelf als je een 7K60 Hitachi 60GB schijf hebt met 7200rpm dan wil je die er gewoon in hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Net dan maar ff gebeld met Asus. Er bestaan ook nog telefoons gelukkig :) . Hij legde mij het volgende uit wat betreft de A6va. De positie van de harde schijf hoor ik nog via mail. Maar het is volledig toegestaan de 4200rpm HD te vervangen door een sneller exemplaar. Hiermee vervalt de garantie op de rest niet, mits je maar van de garantiezegels afblijft. Vanzelfsprekend is de garantie voor de nieuwe schijf niet voor Asus zijn rekening, maar dat vind ik logisch. Hij gaf nog wel aan dat er eventuele warmteproblemen kunnen ontstaan doordat de laptop niet getest is met een 7200rpm schijf, maar risico hoort erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:37:
[...]

Meerdere,

Maar nu moet ik zo lekker ongegrond zeggen dat ik de link niet heb + weet.
Kan je alleen de belofte doen dat ik ze zo wel even zal opzoeken.

Moet nu eerst even een presentatie doen.
Oké zoals beloofd :) :

http://www.notebookreview...2D30+1%2E6+GHz+%2D+15%2E4

De Turion 64 ML-34 1,8GHz is niet zo snel als de Pentium M 760 maar de Turion scoort niet veel lager.
Echter de Turion 64 ML-34 is bedoeld als tegenhanger van de Pentium M 750 en die overtreft hij ruimschoots.

Maj en voor de rest ga ik spoedig ook nog maar is ffies wat benches doen.

Maar over het algemeen is het een heel mooi notebookje met zeer mooie features en een hele mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
The Turion64 certainly delivers for the mobile arena, and will give finally AMD a viable candidate for the thin-and-light notebook market. Honestly though, I’m a bit under whelmed by the performance of our first generation Turion64 processors, especially in comparison to Intel’s latest generation Pentium-M chips. If AMD is able to push out another clock speed boost or two without pushing up power levels, they should be able to give Intel’s top Pentium-M chips a run for their money. Still, the prospect of an ultra-efficient 64-bit mobile platform is tempting, and I would have a hard choice on my hand if I had to choose between a similarly configured Turion64 or Pentium-M notebook platform. One thing is clear, the Turion64 is the most immediate threat Intel has ever seen to date to its dominance of the mobile market.

De conclusie van heel veel benchmarks mbt de Turion, de A64 en P-Mobile op deze site (waar ik hierboven nog niet aan kon refereren :) :

http://www.gamepc.com/lab...nt.asp?id=turion64&page=1
Pagina: 1