Jullie zullen denken: alweer zo'n laptop topic. Dit is inderdaad zo maar ik wil van dit topic graag een discussie topic maken van laptops tot 1500 euro. Hier is veel vraag naar op het moment op het forum dus iets centraals is wellicht handig.
Afgelopen week ben ik geslaagd en ik wil dan ook een laptop kopen met een maximum budget van 1500 euro.
Eisen aan de laptop
- Accuduur van tenminste 3,5 uur[/b]
- 15 of 15,4 inch scherm
- minder dan 1500 euro
- een goede videokaart
- minstens een 60 gb hdd
Waarvoor wordt de laptop gebruikt?
- een beetje gamen
- veel portable gebruik
- tekstverwerking
- photoshop
Welke modellen heb ik zelf al gevonden?
De Asus A6Va met de volgende specs:

Dit lijkt me de ideale laptop voor mijn doeleinden. De accuduur gaat volgens de specificaties tot 5,5 uur mee. Maar wat ik erg opvallend vind is dat op heel het internet en ook op tweakers geen enkele review van iemand te vinden is. Heeft dan niemand deze laptop?
De Acer Apsire 1692 WLIMi met de volgende specs:

Deze laptop ziet er wederom ook perfect uit. Een grote harde schijf en een topper van een videokaart. Op het internet is wel wat meer informatie over deze laptop te vinden en ik kwam dan ook voornamelijk tot de conclusie dat het glansende scherm opmerkelijk is.
Vragen over deze laptops
Afgelopen week ben ik geslaagd en ik wil dan ook een laptop kopen met een maximum budget van 1500 euro.
Eisen aan de laptop
- Accuduur van tenminste 3,5 uur[/b]
- 15 of 15,4 inch scherm
- minder dan 1500 euro
- een goede videokaart
- minstens een 60 gb hdd
Waarvoor wordt de laptop gebruikt?
- een beetje gamen
- veel portable gebruik
- tekstverwerking
- photoshop
Welke modellen heb ik zelf al gevonden?
De Asus A6Va met de volgende specs:
IntelR PentiumR M processor 700 Sequence MicrosoftR WindowsR XP Home / Professional 15"/15.4" XGA / WXGA (Color Shine) ATI Mobility X700 128MB DDR2 533MHz, up to 2G 802.11b/g, a/b/g 1x 1.3M/0.35M Pixel built-in webcam, 1x SPDIF, 1x TV-Out, 1x Card Reader, Bluetooth 354 x 284 x 35mm, 2.8Kg |

Dit lijkt me de ideale laptop voor mijn doeleinden. De accuduur gaat volgens de specificaties tot 5,5 uur mee. Maar wat ik erg opvallend vind is dat op heel het internet en ook op tweakers geen enkele review van iemand te vinden is. Heeft dan niemand deze laptop?
De Acer Apsire 1692 WLIMi met de volgende specs:
Acer Aspire 1692WLMi Intel Pentium Mobile 1,7 ghz 1024mb ram 100 gb hdd 5400 rpm Christalbite tft scherm met 15,4 inch Dual Layer brander X700 grafische kaart met 128 mb |

Deze laptop ziet er wederom ook perfect uit. Een grote harde schijf en een topper van een videokaart. Op het internet is wel wat meer informatie over deze laptop te vinden en ik kwam dan ook voornamelijk tot de conclusie dat het glansende scherm opmerkelijk is.
Vragen over deze laptops
- Hoe zit het met dat glanzende scherm bij de Asus? Heeft die dat ook? En is dat een nadeel of juist een groot voordeel?
- Welke laptop is qua behuizing het stevigst?
- Heeft iemand ervaring met de Asus?
- Als jullie moesten kiezen, welke laptop werd het dan om welke reden?
- Is een resolutie van 1280x800 voor normaal gebruik genoeg?
[ Voor 9% gewijzigd door janklp op 20-06-2005 10:34 ]