Toon posts:

continustroom autoradio

Pagina: 1
Acties:
  • 2.659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Afgelopen weekend bij mijn vriendin gepoogd andere autoradio in de Daihatsu Charade uit 92 te zetten.
Ik heb vroeger dezelfde auto gehad. Punt is de aansluiting van de continustroom (gele draad) Deze is niet aanwezig, zat een autoradio in zonder geheugen. Ook sigaretten aansteker / voorbereiding klokje (niet aanwezig) werkt niet.
Heeft iemand een tip hoe ik makkelijk een draad ergens vandaan kan trekken?, Ik snap dat het van de accu kan maar geen iedee hoe ik die dan naar binnen moet krijgen.

Verwijderd

Dat kan zeker via de accu.
Je kan de kabel langs de kabel van de kilometerteller naar binnen doen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Trek de motorkap open en zoek naar een opening waar al draden door gaan naar het interieur. Meestal zit daar in de buurt dan nog wel een extra gat (afgedekt met een rubber dopje), of misschien is er wel ruimte naast de bestaande kabel-prut. Met een trekveer wurm je dan de nieuwe kabel erdoor.

Siditamentis astuentis pactum.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, de meeste kans die je hebt is als je gewoon het zekeringenkastje in duikt. Er zal ongetwijfeld ergens een 12v zijn te vinden die continue stroom krijgt, daar zou je hem wel van af moeten kunnen tappen denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Bij sommige auto's is de kleur van de draden verschillend. :)
Zit er ook geen verlichting in de auto (die aangaat als je de deur open doet)?
Eigenlijk elke auto heeft wel een continustroom draad, alleen welke kleur is de vraag. :)

Senile! Senile Oekaki

• Pino!
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-01-2018
Op het contactslot staat ook altijd spanning.

De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...

Verwijderd

Topicstarter
Punt is er loop teen blauwe draad, rood en bruin...
blauwe achtergekomen dat die via het contact loopt, bruin is de aarde......maar rood doet helemaal niks....gemeten met voltmeter. Volgens mij zou rood de vaste spanning moeten zijn maar die is blijkbaar niet aagesloten.
Bij de zekeringen gekeken, echter is dat nog al krappe boel met draden daar.
Claxon zit in iedergeval wel continuspanning op, probleem is alleen dat het dus enorm krap is en aan een groot stekker blok o.i.d. vast zit...

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Nee, GEEN kabel direct vanaf de accu trekken! Dat is ronduit gevaarlijk.

Het makkelijkste is gewoon even met je multimeter in de zekeringenkast te kijken of er een aansluiting is met continustroom. En dan vanaf dáár (inderdaad, NA de zekering) een draadje trekken naar je radio. Is veel veiliger, makkelijker, je bent sneller klaar en je bespaart jezelf 3-4 meter draad.

:)

Te laat...

[ Voor 10% gewijzigd door JHMvP op 20-06-2005 10:09 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

idd, wat al gezegd wordt, geen draad vanaf de accu zetten, hier staat TE veel ampere op, hierdoor gaat de radio stuk !

mits er natuurlijk een paar zekeringen tussen zitten ;)

Wat je gewoon moet doen is zoeken met een multimeter naar een continue stroom, nu weet ik dat in mijn vorige auto (daihatsu charade uit 87) een continue stroom langs mijn stuurhuis liep, waar deze voor was weet ik niet, maar ik had hem daar vanaf getapt.

Kwestie van zoeken of een draadboomschema zien te vinden van die auto ;)

Wabbawabbawabbawabba

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:59
KatirZan schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:09:
idd, wat al gezegd wordt, geen draad vanaf de accu zetten, hier staat TE veel ampere op, hierdoor gaat de radio stuk !
Geen onzin praten aub ;) De zekering is er alleen om ervoor te zorgen dat de radio niet oneindig veel amperes KAN trekken, het wil niet zeggen dat hij dat ook doet...

Verwijderd

Topicstarter
net garage even gebeld en volgens hun moet er op de betreffende rode draad wel continu stroom staan. Misschien zekering door van die draad.....maar voor zover ik me kan herinneren zit er aparte zekering in de auto voor de autoradio aansluiting. Vanavond maar eens effe kijken dan maar.
Die rode draad zal er ook wel niet voor niks zitten

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-02 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zelfde probleem gehad met men oude micra uit `86...nergens die continustroom te vinden.. zucht..

Oplossing: net zoals hierboven, een lijntje vanaf je zekeringenkastje (zat hier onder dashboard) et voila! Misschien een tip die wat zoekwerk scheelt: zekering van je (rem)verlichting heeft altijd continustroom (verlichting+rem kan altijd aan ;)).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ga eerst wel even kijken of dat er echt geen zekering voor de radio aansluiting in de auto zit, wat ik niet kan voorstellen bij die auto. En anders in derdaad maar even proberen een draad bij de zekering te prutsen. al blij fik het maf vinden wat die rode draad doet

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al gevonden, ergens onder het stuur bij de hele kabelspaghtetti liep een zelfde rode draad met een stekkertje er aan....verder op de andere kant van het stekkertje.....in elkaar pluggen en daar was in eens de continu stroom :-) ........Hij was dus gewoon uitgeschakeld....Was effe zoeken maar gelukt!
Pagina: 1