ASP.net vs PHP5

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:27

aex351

I am the one

Topicstarter
Nu heb ik zelf voldoende kennis van PHP(5) om daarin alles te maken wat ik zelf wil. Nu aangezien ik totaal geen opleiding doe richting de informatica ben ik toch geinteresseerd in webdesign, webbased applicatie maken.

Nu is een X aantal jaar geleden de vraag gekomen zal ik me verdiepen in ASP of in PHP, uiteindelijk is het PHP geworden. Ik ben er min of meer ingerolt, aangezien ik in eerste instantie ASP wou gaan doen.

Nu lees je op het internet tal van Artikelen van ASP.net vs PHP(5), alleen echt wijzer word je er niet van aangezien de ene partij zegt ASP en de ander nee PHP. Aangezien voor zover ik kan zien ASP iets dieper zit dan PHP zou je met ASP meer moeten kunnen zo denk ik, meer richting VB style etc voor zover ik weet.

Aangezien ik geen programeer ervaring heb, weet ik dus niet wat ik kan verwachten van ASP.net boven PHP(5) qua functies. Dus zou iemand op dit forum die ervaringen met PHP5 en ASP.net en misschien nog wat extra programmeer ervaringen kunnen uitleggen wat voor dingen ASP.net nou meer zou kunnen doen.

Hierover heb ik op het internet geen info kunnen vinden.
edit:aangezien mensen denken dat dit forum niet tot internet behoort, vertel ik er maar even bij dat ik dit forum ook heb doorzocht maar niets bruikbaars heb kunnen vinden

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 20-06-2005 10:24 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Php heeft imho maar 1 voordeel, en dat is dat er genoeg hosters zijn. De taal zelf is slecht gespecificeerd en eigelijk compleet ongeschikt voor het doel dat het voor ogen heeft (ik noem maar even het ontbreken van een request scope). Dus ja ik denk dat asp.Net het ten aller tijde wel 'wint' van php.

In mijn ogen heb je het nog steeds over de underdogs overigens, aangezien java toch wel het meest geschikt is (genoeg pseudo standaard frameworks etc).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:44

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Zoals te lezen is uit me eerste bericht vraag ik voor mensen die kennis ervan hebben, niet iemand de de forum doorzoekt voor vergelijkbare berichten, waarbij het geeneens mijn vraag beantwoord

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
aex351 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:13:
Zoals te lezen is uit me eerste bericht vraag ik voor mensen die kennis ervan hebben, niet iemand de de forum doorzoekt voor vergelijkbare berichten, waarbij het geeneens mijn vraag beantwoord
:|
Je had ze op zijn minst door kunnen lezen. Ondanks dat die threads al wat ouder zijn, staan er misschien argumenten in die nog steeds gelden.

Verwijderd

Ik vind ASP.NET fijner om in te ontwikkelen dan in PHP. Maar dat ben ik. En daar is alles ook mee gezegd.

Welke beter is? Defineer beter eerst even.

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:20:
Ik vind ASP.NET fijner om in te ontwikkelen dan in PHP. Maar dat ben ik. En daar is alles ook mee gezegd.

Welke beter is? Defineer beter eerst even.
ik vraag niet wat beter is, ik vraag wat kan je meer doen in ASP.net dan dat je zou kunnen in PHP(5).

• whoami
  • Registratie: December 2000
ASP.NET en PHP zijn heel verschillend. In ASP.NET schrijf je bv je code met C# of VB.NET. Die code wordt gecompileerd naar een DLL, terwijl dit bij PHP naar ik meen niet zo is.
PHP 5 is volgens ik lees ook OO, maar ik weet niet of het zo is zoals bij ASP.NET dat 'alles' objecten zijn. In ASP.NET is iedere pagina bv een class.
Maar goed, ik zou zeggen: Neus eens rond op de MSDN en download de webdeveloper express eens, en kijk zelf eens wat de verschillen zijn.

Check deze pagina bv eens:
http://msdn.microsoft.com/asp.net/

http://msdn.microsoft.com/asp.net/gettingstarted/

[ Voor 12% gewijzigd door whoami op 20-06-2005 10:26 ]

https://fgheysels.github.io/

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Wat je in de ene taal kunt doen kun je in de andere taal ook doen, maar of het even "handig" gaat, of zelfs "correct" is een andere vraag.

Wel zie ik jammergenoeg een trend ontstaan van dot netters zelfs veel client-side shit op te lossen dmv server side "controls"...ben ik het ook niet a;tijd mee eens...

Beste film ooit

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
aex351 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:13:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die van beide talen (platformen) een gedegen kennis hebben zodat eender welke discussie over dit onderwerp meer gaat over 'wat je lekkerder vind werken'. Naar mijn mening KUNNEN beide keuzes in dit geval min of meer hetzelfde.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:28:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die van beide talen (platformen) een gedegen kennis hebben zodat eender welke discussie over dit onderwerp meer gaat over 'wat je lekkerder vind werken'. Naar mijn mening KUNNEN beide keuzes in dit geval min of meer hetzelfde.
lezen is ook een vak he, stop eens met onzinnige reply's als je totaal niets bij te dragen heb. aangezien je op deze manier mijn vraag omver gooit.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 20-06-2005 10:32 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
Mja, ik doe deze maar dicht.
aex351, beide omgevingen zijn bedoelt om web-app's mee te maken. Ramon de Jesus heeft gewoon antwoord op jouw vraag, en daarmee is alles gezegd.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.